رییس سنا: مرز دیورند برای مردم پذیرفتنی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۶/۱/۱۴ کد خبر: 131188 منبع: پرینت

آنسوی دیورند ساحه و ملک خود ما است و هرگونه اظهاراتی غیر از این وهم و خیال مبهم است.

رییس مجلس سنا، در واکنش به اظهارات حزب کنگره ملی در مورد به رسمیت شناختن دیورند به عنوان مرز میان افغانستان و پاکستان گفته است که خط دیورند، یک خط فرضی است و به رسمیت شناخته شدن این خط همچون مرز رسمی، برای مردمان کشور پذیرفتنی نخواهد بود.

زلمی زابلی، یکی از سناتوران در نشست این مجلس گفته است که" آقای پدرام می گوید که حزب من یک کنگره ملی است درحالی که یک پشتون در آن وجود ندارد" و همچنین شمار دیگری از سناتوران به اتفاق معتقد بودند که برای حل معضل دیورند باید لوی جرگه برگزار شود تا بر بنیاد آرای مردم کشور در اینباره تصمیم گرفته شود چراکه این برای مردم ما قابل قبول نیست و آن سوی دیورند ساحه و ملک خود ما است و هرگونه اظهاراتی غیر از این وهم و خیال مبهم است.

این اظهارات در حالی در سنا جریان دارد که رهبر حزب کنگره ملی در نشست روز شنبه خود، خط دیورند را انگیزه اصلی بحران در کشور خوانده بود و خواهان به رسمیت شناختن این خط به عنوان مرز رسمی شده بود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس سنا
دیورند
نظرات بینندگان:

>>>   جالب است که برای تعیین سرنوشت مردمان انطرف مرز خواهان برگزاری لویه جرگه در این طرف مرز هستند. اگر خیلی مرد هستید بروید از مردمان انطرف مرز پرسان کنید که می خواهند جز اینطرف شوند یا نه؟ شما برای مردم اینطرف چه کردید که می خواهید انها را هم به زور با خود بیاورید.

>>>   خط دیورند خطی است که توسط پدر مسلم یار یعنی عبدالرحمن غدار به بادارش انگلیس فروخته شده پدرام هر چه میگد درست و بجا است مسلم یار و امثالش اگر واقعآ همت و غیرت دارند یک نفر از او طرف دیورند پیدا کنند که اونها بگویند افغان اند.
محمود احمدزی

>>>   آنطرف مرز اگر از افغانستان است چرا تریاک کشت نمیکنند تا ما بدانیم واقعا افغان هستند وغیرت دارند

>>>   باز قاچاق مواد مخدر در موترهای (م ج) چطور میشود؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است