برداشت کارتونی: محل مناسبی برای نماینده ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۶/۱/۱۲ کد خبر: 131138 منبع: پرینت






کد(24)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کاریکاتور
نظرات بینندگان:

>>>   همه این کگمیشن کاران رابه دریای آمو بریزید

>>>   خوبش، بالآي شان تيزاب حكمتيار را بريزانيد كه باز نخيزند.

>>>   محل مناسبی برای نماینده ها است ولی بسیار "صندوق" جدید است!! یک "طوی.." بسیار کهنه مناسبترین محل میبود!!!

>>>   رهبران حکومت خط دیورند را به رسمیت شناخته اند.
حزب کنگره ملی افغانستان می گوید که رهبران حکومت خط دیورند را به حیث مرز رسمی بین افغانستان و پاکستان به رسمیت شناخته اند اما برای فریب افکار عمومی از اعلام موضع رسمی شان در این باره ابا می ورزند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ داکتر عبداللطیف پدرام رییس حزب کنگره ملی افغانستان امروز شنبه (۱۲حمل) در یک نشست خبری در کابل گفت که حامیان بزرگ دولت افغانستان نیز دیورند را به رسمیت شناخته اند.
داکتر پدرام بیان داشت که خط دیورند که به صورت مکرر از سوی حاکمان افغانستان به عنوان مرز بین دو کشور به رسمیت شناخته شده است از سوی رهبران کنونی حکومت نیز پذیرفته شده، اما آن ها با فریب افکار عمومی از اعلام موقف رسمی شان در این باره ابا می ورزند.
وی گفت:" کسانی که می گویند ما جلو دیوار کشیدن پاکستان را می گیریم با پاکستانی ها می گویند که این مرز- دیورند- درست است".
رییس حزب کنگره ملی با بیان این مطلب که خط دیورند مرز رسمی بین افغانستان و پاکستان است، اظهار داشت که در ادعای ارضی دیورند هیچ دلیلی وجود ندارد وحکومت در این مورد مدرکی در دست نداشته و تبلیغات دروغ می کند و این تبلیغات هم تنها مصرف داخلی دارد.
آقای پدرام از سران حکومت خواست که هر دلیلی که نسبت به ادعای ارضی دیورند دارند با مردم شریک بسازند وگرنه موقف رسمی شان را نسبت به خط دیورند به مردم اعلام کنند.
وی همچنان تصریح کرد که برخی حلقات در افغانستان مساله دیورند را ناموسی ساخته اند که از مطرح شدن آن در سطح ملی جلوگیری کنند و این مساله به حل بحران در کشور کمک نکرده بلکه آنرا تشدید می سازد.
وی تاکید کرد که بدون شک حل بحران دیورند به مساله ثبات در کشور کمک خواهد کرد.
این گفته ها در حالی مطرح می شود که هفته گذشته رسانه های پاکستانی به نقل از یک عضو پارلمان این کشور ادعا کرد که داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان درگفتگو با این مقام های پاکستانی خط دیورند را به عنوان خط مرزی بین دو کشور به رسمیت شناخته است .
اما ریاست اجرایی ادعای این عضو پارلمان پاکستان را مبنی بر "به رسمیت شناختن خط دیورند" از سوی داکتر عبدالله را رد کرده و آنرا دروغ مطلق خواند.
در همین حال نمایندگان مجلس نیز در نشست امروز خود تاکید کردند که به جز مردم افغانستان، هیچ کسی دیگری صلاحیت تصمیم گیری در مورد خط دیورند را ندارد.
عبدالجلیل سروش-

>>>   یک پرنده است بنام بوم که وقتی انسان را می بیند چشم های خود را پت کرده فکر میکند که حچ کسی او را نمی بیند حال نماینده ها همین طور هر خیانت و جنایت را که مرتکب میشوند فکر میکند که مردم نه دیده در صورتیکه همه دیده و میداند . وای به حال اینطور وکیل هانی پست خداوند ادم های بدش را که اکثریت استن جزا دهید

>>>   کسی است تشریح کند که هدف این جناب عالی چیست و چه چیز را تاکنون ثابت کرده است ؟
در کدام کشورفدرال ، ایالت ها به اساس زبان و یاقوم ساخته شده اند و کی در افغانستان می خواهد که ایالت ها را به اساس قوم بسازد که این جناب مخالف می کند ؟
فدرالیزم یک نظام مدرن ، دموکراتیک ، نظام مؤفق و در جهان تجربه شده است ، یعنی چیزی نیست که برای اولین بار درافغانستان تجربه میشود .
فدرالیزم برای کشوری های مثل افغانستان که دولت مرکزی آنها قدرت و توان رهبری و مدیریت منابع مادی و بشری را ندارد بهترین گزینه است تا بخشی ازقدرت و مسولیت های دولت مرکزی به ایالت ها داده شود و ایالت ها با داشتن صلاحیت های اجرایی که دارند در تامین امنیت ، رشد سریع اقتصادی ، تقسیم عادلانه کار و خدمات بهتربرای شهروندان نقش اساسی داشته باشند و این در علم مدیریت یک روش عالی و قبول شده است .
اگر افغانستان از یک قرن پیش فدرالی می بود، من مطمیئنم که افغانستان امروزی در قرن بست و یکم بود و امروز چیزی بنام پدیده شوم طالب و داعش نمی داشتیم زیرا علت این همه بدبختی ها و از جمله عقب ماندگی اقتصادی کشورمان ، ناتوانی و نابکاری دولت مرکزی در چند صدسال اخیراست و این درحالیست که افغانستان یکی از محدود کشورهای است که سرشار از منابع زیرزمینی و روی زمینی است .
اگر چند کشور پیشرفته از نظرسیاسی و مالی مردم افغانستان را کمک کنند ، خوب ترین نظام برای افغانستان امروزی و کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به مرحله خودکفایی سیستم فدرالی است درغیرازآن با این سیستم و این دولت چیزی بهتری از افغانستان امروزی ساخته نمی شود .

>>>   ههههههههههههههههههههههههه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است