ایجاد فرماندهی سایبری جدید در ارتش آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۵    ۱۳۹۶/۱/۱۲ کد خبر: 131115 منبع: پرینت

ارتش آلمان قصد دارد طی هفته آینده فرماندهی سایبری جدیدی را ایجاد کند تا توانایی های دفاعی خود در برابر تهدیدات سایبری و هکری را افزایش دهد.

به گزارش رویترز، در حالی که نهادهای جاسوسی آلمان نسبت به افزایش حملات سایبری توسط روسیه هشدار می دهند، ارتش آلمان قصد دارد به زودی فرماندهی سایبری جدیدی را برای مقابله با تهدیدات روز افزون ایجاد کند.

ارتش آلمان یک هدف ارزشمند برای هکرها به شمار می رود، تنها در 9 هفته نخست 2017 میلادی بیش از 284 هزار حمله سایبری حرفه ای و پیچیده ثبت شده است. سخنگوی وزارت دفاع آلمان این مطلب را اعلام کرده است. حملات سایبری علیه ارتش ها در سراسر جهان رو به افزایش است و بسیاری از کشورهای جهان در حال ایجاد فرماندهی های سایبری جداگانه ای برای مقابله با این تهدیدات هستند.

ناتو هم که طی سه سال گذشته با افزایش 5 برابری حملات سایبری روبرو شده، در نشست ژوئن گذشته موافقت کرد تا مقابله با تهدیدات سایبری به یکی از ماموریت های اصلی این سازمان تبدیل شود.

فرماندهی سایبری ارتش آلمان در شهر "بن" مستقر خواهد شد و در ابتدای کار 260 کارمند خواهد داشت و این تعداد تا جولای آینده به بیش از 13500 نفر افزایش خواهد یافت. تعداد کارکنان این مرکز تا سال 2021 میلادی به بیش از 14500 نفر خواهد رسید.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز طی ماه جاری تاکید کرد که حفاظت از زیرساخت های آلمان در برابر حملات سایبری، یک اولویت مهم خواهد بود.

در ماه دسامبر، نهادهای جاسوسی داخلی و خارجی آلمان اعلام کردند که حملات سایبری روسیه علیه احزاب سیاسی این کشور به شدت افزابش یافته است. روسیه این اتهامات را رد کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است