آمریکا مسوول شروع جنگ در شبه جزیره کوریا
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۸    ۱۳۹۶/۱/۱۲ کد خبر: 131110 منبع: پرینت

کوریای شمالی تاکید کرد که مسولیت شروع هر جنگی در منطقه شبه جزیره کوریا بر عهده آمریکا است که با راهبردهای خصمانه خود اوضاع را پر تنش کرده است.

تنش ها میان کوریای شمالی و آمریکا از زمانی که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قدرت را در اختیار گرفته و بخصوص پس از شروع رزمایش سالانه این کشور با کره جنوبی افزایش قابل توجهی یافته است.
این در شرایطی است که کوریای شمالی هم در ماه های اخیر بارها اقدام به پرتاب موشک های بالستیک به دریای جاپان کرده است.

کوریای شمالی همچنین خاطر نشان کرده است که رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی و تمرینات دو کشور برای حمله به مکان های اقامتی رهبر این کشور و تاسیسات نظامی، شبه جزیره کوریا را در آستانه جنگ قرار داده است.

خبرگزاری یونهاپ از کوریای جنوبی روز جمعه در گزارشی آورده است که منطقه مرزی دو کوریا و شبه جزیره کوریا تسلیحاتی ترین منطقه دنیا محسوب می شود.
بسیاری بر این باورند که هر اقدام نادرست و اشتباه از سوی یکی از طرفین در شبه جزیره کوریا می تواند آتش یک جنگ بزرگ را در این منطقه و کل آسیای شمال شرقی روشن کند.
به همین سبب روسیه نیز از همه جوانب ذی ربط خواسته است از هر اقدام تنش زا خودداری کرده و فورا مذاکرات هسته ای شش جانبه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کوریا را که چند سالی است متوقف شده، از سر بگیرند.

خبرگزاری کوریای شمالی هفته قبل در گزارشی اعلام کرده بود که با توجه به عملیات های رزمی کوریای جنوبی و آمریکا و تهدیدهای این دو کشور، درصدد حمله پیشدستانه به انتخاب و به سبک خود است.
کوریای شمالی تاکید کرده است که فرقی نمی کند چه کسی شروع کننده یک حمله از پیش تعیین نشده خواهد بود، زیرا در صورت شروع هر جنگ و حمله ای، مقصر اصلی و مسوول آن فقط آمریکا است.

تارنمای «یی سی» چین نیز از قول «سین هونگ چول» معاون وزیر خارجه کوریای شمالی آورده است: چون عمق راهبردی کوریای شمالی زیاد نیست، تنها راه دفاع در برابر تجهیزات فراوان، سنگین و پیشرفته آمریکا در شبه جزیره کوریا، شروع یک حمله پیشدستانه است.
کوریای شمالی به شدت از اقدامات آمریکا عصبانی است و همزمان مجلس نمایندگان آمریکا طرح تشدید تحریم ها علیه پیونگ یانگ را تصویب کرده و کوریای جنوبی هم از این اقدام استقبال کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریا
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است