چرا رای اعتماد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۵    ۱۳۹۶/۱/۱۰ کد خبر: 131071 منبع: پرینت

لابی گری و معامله در رای نمایندگان مجلس تا چقدر واقعیت دارد؟
آیا معامله ی پولی در میان بوده است تا تهدیدهای حکومتی کارساز گردید؟

یا اینکه هرگز معامله و تهدیدی در میان نبوده و نمایندگان مردم در مجلس از توضیحات وزیر دفاع، وزیر داخله و رییس عمومی امنیت ملی قانع شدند و تصمیم گرفتند تا برخلاف تصامیم قبلی به هرسه مقام امنیتی رای اعتماد بدهند.

در این میان برخی از نمایندگان مردم در مجلس مانند جعفر مهدوی، لطیف پدرام، رمضان بشردوست و تعداد دیگری از وکلا عقیده دارند که رای نمایندگان به نفع روسای امنیتی خریداری شده است، اما برخی دیگر از نمایندگان مردم منکر این موضوع شده و هرگونه معامله در این زمینه را رد می کنند.

شما در این زمینه چه اسناد و مدارکی در دست دارید و یا برداشت شما از وضعیت پیش آمده چیست؟

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
مسوولان امنیتی
نظرات بینندگان:

>>>   بیایید عادلانه قضاوت کنیم
من کاری ندارم که اگر معامله ای صورت گرفته یا تهدید بوده، آنچه مهم است ذهنیتی است که در مردم ایجاده شده است.
برخی از بس که در پارلمان معامله گری کردند دیگر مردم به هیچکدام از نماینده ها اعتماد ندارند.
حق بدهید مردم از نمایندگان شان ناراضی باشند و به همه رفتارهای آنان شک کنند.
درود بر نمایندگان سالم و پاک و پرتلاش
شیما از کابل

>>>   نشان میدهد که پاکستان چقدر درمیان قوم بزرگ و وطن پرست پشتون چقدر نفوذ دارد

>>>   اول همین کگمیشن کگاران خود شانرا اصلاح کنند همه آمرین حوزه ها ریاست ها قوماندانان افراد بی کفایت واقارب اینهاست که توسط خود شان تعین شده
ر

>>>   پارلمان كشور در معرض آزمون تاريخي!
آيا وزراي سكتور امنيتي بنابر ضعف و بي كفايتي عزل خواهند شد يا ابقا مي گردند؟
چه چيزي پيروز خواهد شد، $ يا عدالت؟

>>>   وزیردفاع باید در کشور ما جنرال باکفایت باشد تا بتواند امیت راکه حق تمام مردم است بیارد

>>>   دیروز روسای کمیسیون های مجلس نمایندگان با اشرف غنی در ارگ ملاقات نمودند و گفته شده که موضع اشرف غنی نسبت به استیضاح مسؤلین امنیتی نرم بوده اما، به صورت غیرمستقیم خواسته تا پایان تحقیقات در باره چگونگی حمله مهاجمان مسلح بر شفاخانه چهارصدبستر، بحث استیضاح مقام‌های ارشد امنیتی به تأخیر بیفتد.
حالاکه ارگ متوجه شده که اکت و اداهای دیکتاتورمآبانه و فراقانونی او در برابر وکلای پارلمان کارگر نیافتاد به ترفندهای دیگری متوسل شده تا وقت بیشتر کمایی کند و با قضیه طور دیگری برخورد کند و رویش خاک بریزد.
وکلای پارلمان بدانند که استیضاح مسؤلین امنیتی فقط و فقط به قضیه بیمارستان 400 بستر ارتباط ندارد بلکه صدها ناکارایی و ضعف مدیریت مسئولین امنیتی از جمله وخامت اوضاع امنیتی، بالا رفتن رقم تلفات نیروهای امنیتی، عدم همآهنگی مقامات و جنرالان با قدمه‌های پایین‌تر، نفوذ دشمن در صفوف نیروهای امنیتی، وجود فسادگسترده، فروش سلاح و مهمات به دشمن، نرسیدن اکمالات در موقع ضروری و محاصره و غیره موارد نیز مورد بحث قرار دارد که مستقماً به استیضاح مسئولین امنیتی پیوند دارد.

>>>   در هیچ نهاد سکتور امنیتی قطعآ کار به اهل کار سپرده نمی شود وقتیکه پوست خالی می شود در خدمت پول دبل و واسطه دبل قرار می گیرد نه در خدمت کاردان بهترین کادرهای تحصیل کرده نظامی که لیاقت رهبرن جنگ را دارند در نبود موجودیت واسطه و پول به رتبه تورنی که آخرین رتبه افسران جوان می باشد و در عدم موجودیت بست به عمر 52 سالگی به تقاعد سوق می گردند و جای شان برای اطفال زیر سن که رتبه دگروالی و جنرالی که از آسمان ها بالای شان باریده است داده میشود که به ارزش های نظام عسکری آشنایی ندارند باقی می ماند توکل ما مردم به خدا با این چنین حکومت...

>>>   هرسه اش بی کاره است.
ع

>>>   اول پارلمان را شرم شان نمي ايد تا اينقدر غفلت در وظيفه اجازه دخول موتر را توسط همين وزير دفاع خواب برده صورت گرفت و دگه اين خيانت كار هاي خاين نام شان در صفحه تاريخ بنام خاهين وطن ثبت است از پارلمان براهت حاصل كردند باز پيسه خوردند چرا احضار كردند بيكار بودند حيف حيف .

>>>   مجلس مسخره و چك چكي!
مافياي پارلمان به منظور دريافت پول هاي قُلمبه و سُلمبه مسوولين كليدي را استيضاح مي كنند تا جيب هاي خودرا پر كنند. از يكطرف استيضاح مي كنند از سوي هم آن هارا در مجلس با چك چك و تملق بدرقه مي كنند. شما مطمين باشيد اين سه عضو كليدي سكتور امنيتي راي اعتماد خواهند گرفت و خوشحال به كرسي هاي شان برخواهند گشت. حتا اگر كشور در آتش و خون بسوزد اين مجلس فاسد خم به ابرو نمي آورند.
حرمت نماينده هاي باشرف و پاك حفظ باشد.

>>>   ساعت تیری و سرگردانی و جور کردن مشکلات به مردم است فقط خاک را به چشم مردم زدن است کشور که خودش مستعمره باشد این نوع گپ ها مسخره است تصمیم گیرنده امریکایی ها و انگلیس ها است نه 4 نفر وکیل لاشخور و بیسواد دزد و فاسد

>>>   اﺯﻳﻦ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻛﻪ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﺖ و ﻗﺎ ﺗﻠﻴﻦ ﺷﻔﺎﺧﺎﻧﻪ 400 ﺑﺴﺘﺮ ﺑﺮ ﺣﻖ ﺑﻮﺩﻧﺪ...

>>>   انجنیر نقیب صمیم
چه قسم رای گیری بود که بنده خدا را نتوانست از خواب بیدار کند۰ حمله تروریستی چار صد بستر آب را از آب تان نداد ًًً

>>>   سخنگوى ارگ:
خانه ملت( مجلس نمايندگان) آباد.

>>>   نماينده شما در كدام گروه شامل است ؟

راى وزير دفاع:
تعداد رشوه خور و وجدان مرده :106
راى مردمى و وطن دوست وجدان پاك:88
راى بيسواد و طفيلى، كور كه نمى داند راى چيست: 6
راى ايزك، بزدل، شله خور پرده كو: 5
________

راى وزير داخله:
تعداد رشوه خور و وجدان مرده :120
راى مردمى و وطن دوست وجدان پاك:75
راى بيسواد و طفيلى، كور كه نمى داند راى چيست: 6
راى ايزك، بزدل، شله خور پرده كو: 4
_______________

راى ريس امنيت :
تعداد رشوه خور و وجدان مرده :129
راى مردمى و وطن دوست وجدان پاك:66
راى بيسواد و طفيلى، كور كه نمى داند راى چيست: 2
راى ايزك، بزدل، شله خور پرده كو:

>>>   بهارستان کارته پروان
حبیب اله کلکانی ناحق بمردم کابل نگفته بود که کابلی سیل بین. هر کسی امد بالای شان حکومت کرد چک جک میکردند. و پس پسک میکردند. به پل باغ عمومی امد مردم را خواست که او مردم ازین به بعد پس پسک بند هرکسی که ازین به بعد پس پسک کند جزایش را خواهید دید . زیرشما مردم جرئت گفتن را ندارید .

>>>   Ariaie
حيف نآن ان خانه كه به يك عده از اين وكلا داده ميشود، باور كنيد اگر اين مجلس كار خود را درست انجام مى داد امروز افغانستان / خراسان در مسير درست قرار مى گرفت

>>>   مگر انتخابات پارلمانی شفاف بود ؟
ابنهای که امروز پیسه گرفتند دیروز هم پیسه دادند تا وکیل شدند وحق وکلای حقیقی وراستین ملت را خوردند .... برشما کمیشن کاران ملت خدا از شما درآخرت وحاضرت پرسان می کندانشاللله

>>>   مردم بیچاره بار دیگر به تمسخر گرفته شدند!!
پارلمان .... ! وکیلان بیوجدان (به استثنایی نماینده های واقعی مردم)، شما مسئول قطره قطره خون مردم هستید، تاریخ شما را فراموش نخواهد کرد!

>>>   ملتي كه شعور نداشت ومثل گوسفند تابع چوپان هاي قومي بود روزش از اين بدتر هرروز جوانش بميرد و بگريد و با تملق به تقرر يا ابقاي يك تيكه دار قومي جفتك و خيزك بزنند. مرگ بهتر از اين زندگيست كه اين ملت دارد.

>>>   نجیب بارور
چند روز پیش وقتی خبر شدم رییس‌جمهور متقلب پارلمان را لغو می‌کند، متعجب شدم. اما امروز من نیز یکی از طرف‌داران لغو پارلمان هستم. این نهاد قانون‌گذار خود به مرکز قاچاق‌بران، تجارهای مواد مخدر و تجاران قانون مبدل شده است. یک چیزی زیر نام پارلمان وجود دارد، نه‌تنها که نقشی بر نظارت از عمل‌‌کرد دولت ندارد بلکه خود باعث ایجاد فساد و هزاران شرمساری‌های دیگر شده است. کمیشن‌کاران پارلمان وقتی جنایتی مثل رویداد شفاخانه چهارصد بستر اتفاق می‌افتد به‌جای این‌که روی عامل جنایت تمرکز کنند، بخاطر بازار و تجارت خود خوش‌حال می‌شوند و فوری طرح استیضاح که در واقع "استهزا" است را می‌ریزند. سپس وزرا مجبور هستند صدها وکیل را با صدهاهزار دالر بخرند -تا چند روز پیش قیمت یک وکیل در پارلمان پنج‌هزار دالر بود حالا نمی‌دانم چند است- بعد این وزیر پولی را که به‌خاطر بقای خودش در وزارت مصرف می‌کند آن را از قراردادها و راه‌های گوناگون دیگر به‌دست می‌آورد. نتیجه این می‌شود، رویداد محور استیضاح فراموش می‌شود، وکلا قیمت وجدان خود را می‌گیرند و وزیر اژدهاتر از پیش به دزدی برمی‌گردد. حالا شما بگویید بودن چنین نهادی خوب است یا نبودنش؟

>>>   ما مردم گوسفندی، همی حکومت گرگ صفت و نمایندگان ....

>>>   خطاب به نظر دهنده بنام بهارستان کارته پروان :
وکلای خاین رشوتخوری که از خوشحالی جیب پری شان به وزرای دفاع و داخله وریس امنیت ملی که با رقص وبازی و چک چک شدند اینها نه تنها که کابلی اصیل نبوده بلکه پدران شان شهر کابل را بلد نبودند همان چک چکی ها مجلس از گوشه و کنار جمع شده و به اثر چور و چپاول و خیانت خود را صاحب پول و سرمایه ساخته اند و در شهر کابل پس از سال ۱۳۸۱ هجری شمسی مطابق ۲۰۰۰ میلادی از پول های کمکی جامعه جهانی بشکلی از اشکال و بکمک حامدکرزی و اشرف غنی احمدزی در شهر کابل صاحب خانه های مفشن و بلند منزل ها و سرای ها و اپارتمان ها گردیده اند و در انتخابات بنام وکیل مردم کابل خود را بکرسی پارالمان رسانده اند اینها اصیل کابلی نیستندبطور مثال یکتن جوانک که اصل از ولسوالی زازی ولایت پاکتیا است و اکنون بحیث معاون اولاقای ابراهمی خود را رسانده انهم بنام وکیل مردم کابل خود را جازده اما بکابل هیچ خدمتی نکرده بفکر قومگرایی خودش است اصلی مردم کابلکه مردمان اهل علم وادب هستند هیچگاهی نه ترورست بوده و نه وطنفروش و خاین به مردم نباید هر ظالم و دزد و خاین را بنام کابلی بدون شناخت انها معرفی کنید اینکا خیانت وجفا در حق مردم اصیل کابل است .

>>>   خراسان تاریخ تیرشده

>>>   افغانستان و پارلمان افغانستان.
پارلمان که در۲۴ ساعت رنگ خیانت بخود میگرد و وزرآی ....که خون تمام ملّت افغانستان وسربازان رابارشوه دادن میفروشد وبریش پارلمان میخندد ویاوه گویی میکند بجای که در مقابل ملّت ازخیانت کردنش پاسخ بدهد، یکش میگوید مارا میگه تو خاب میکنی؟ مه چشم بازی نمیتانم درحال از سوال وترح دادن عاجر خجالت ميکشد چشمش را کورمیگیرد،چون عقلش کور است، ودیگر باز بریش پارلمان میخندد میگوید کاری که من در ۹ نو ماه کردم در۳۰ سال در افغانستان کس نکرده، بلی از فروختن ولایتها، وجاه بجای انطهاریها، و خرید انطهاریها، که این حقیقت هست دیگر کدام کار برای ملّت افغا نستان کردند.
شرمنده وغذاب قیامت درسرراه این رشوه خاران ومعامله گران.
ق.ناصری

>>>   در این کشور هیچ تغییری حاصل نمیشود .من از کسانی که میخواهند مانند انسان زندگی کنند میخواهم این وطن را ترک کرده با هر وسیله وهر راهی که میشود در کشور دیگری پناهنده شوند.
تا وقتی مردم نادان و نژاد پرست در این سرزمین هست وهرچه از بد بختی وفقر فشار بالایشان باشد وهرچه جلوی چشمانشان مردم بیگناه کشته شود دست از نژاد پرستی برنمیدارند.
باز در انتخابات از همان ودزدان ومعامله گران سابق حمایت میکنند وباز خود را در خون مردم بیگناه شریک میسازند.
بهترین راه هجرت از دست این مردم نادان ودر عین حال فقیر وبدبخت است.

>>>   اقای کوهستانی همیشه از شما تحلیل های واقعبنانه و بدون جانبداری و ترس و حراس را ما شنیده ایم اما کجاست گوش شنوا و چشم بینا که ازین تحلیل های خوب تان استفاده کنند و نقاط ضعف را اصلاح و فعال بکار درست کند رهبران دروغگو سرمست بفکر جاه و جلال بخود شان ورساندن
قوم و قریب شان به چوکی های بلند دولتی
بدون اینکه متوجه درایت کاری انها بوده باشند و اشخاص .....بیکاره را در پست های کلان نظامی وملکی جابجا کرده اند که همین باعث شده تا ترورستان بیشتر نفوذ کنند و مردم رابکشندو مسولین فقط با تقبیع کردن اکتفا کنند وتقبیع شان هم از عمق دل شان نه بلک انهم برای فریب مردم بکار میگیرند .

>>>   چند سوال از توضیحات جناب کوهستانی صاحب:
یک: وقتی رئیس جمهور بتواند بعد ختم دورۀ قانونی کار پارلمان، آنرا دوباره طی یک فرمان ابقاه نمایند، چگونه نمیتوانند آنرا منحل نمایند؟
دو: شاید آقای کوهستانی فراموش کرده اند که این پارلمان فقط ساخته و پرداختۀ همین رئیس جمهور است؟
سوم: برای مردم افغانستان اصلاً قانع کننده نیست، یعنی چی؟ مگر ما ملت واحد افغانستان داریم؟
چهارم: آیا این سیاسیون و صاحب نظران مزد بگیر افغانستان نیستند که آنچه خود میگویند آنرا به مردم افغانستان بر چسپ میزنند؟
پنجم: آقای کوهستانی تحلیل گر خوبی اند اما آیا ایشان هم متأثر از فلاکت های سیاسی کشور نیستند؟
میهن زرغون

>>>   حقیقت را کو هتا نی صا حب گفتی مگر در این روز ها امرالله خان صا لحه گپ نمی زند

>>>   شمالی دزد زار باشد به ماچی
اگر دزدهاهزار باشدبه ماچی
شبم در دزدی وروزهابه چوکی
امریکائی هاانتظار باشد به ماچی

>>>   سلام خدمت هموطنان امروز برای مردم افغانستان ثابت شد که داعش وطالب دشمنان افغانستان درشورا لم داده اند و به خاطر پول ... خود را به لیلام گذشته اند .... بر وکیل ها وطن فروش خون ملت افغانستان به گردن این وکیل هری شرف باخته است نفرت خداوند ومردم به وکیل های.....

>>>   Farid
دولت ، قانون ، مردم ، امنیت و مسولیت پذیری در کشور ما بر باد رفته اند . سرا پای جامعه و ساختار سیاسی آلوده با ویروس بی تفاوتی و فساد شده است . آنچه امروزدر پارلمان گذشت بیگانه با حال و هوای حاکم بر جامعه و ساختار سیاسی کشور نیست . این ساختار پیش نمیرود ، فرو می رود . مردم و نیرو های سیاسی نیز به این فرو رفتن و از هم پاشیدن نگاه نمی کنند . افغانستان و دولت افغانی همین است که برای ما ساخته شده است . باید برای تغیر و دگر گونی های ژرف و جدی فکر شود . جوانانن باید بیشتر و بهتر بسیج گردند و مسولیت دفاع از قانون و تغیر و تحول را به عهده بگیرند .

>>>   Faizabadi
من از آن روزی میترسم که شهریان کابل از خواب بیدار شوند، به سوی کار و بار خود بروند ولی مشاهده کنند که بجای بولیس یونیفورم دار طالبان ریشه کی و کاکل دار در چهار راهی ها مستقر شده اند. چنین یک اتفاق سی و هفت سال قبل اتفاق افتاد و موجودیت عساکر قشون سرخ شوروی همه را غافلگیر کرد. حالا هم با دسایسی که در عقب برده در حال اجراست خدا ناخواسته تاریخ در حال تکرار شدن است. مردم افغانستان دیگر تحمل این همه دسیسه بازی بنام استجواب و استیضاح را ندارند . این حکومت باید صادقانه مردم را از آنچه در حال شکل گرفتن است آگاه سازند. گماردن ساده لوحترین انسان به حیث وزیر دفاع و مرموز ترین شخص در راس امنیت ملی، خلع سلاح و قدرت نظامی و قومی دوستم، نزدیکی ساخته گی غنی و عبدالله برای خاموشی مطلق وی، مذاکرات بی نتیجه و بی آجندای غنی و استاد عطا به علاوه ی مغشوش ساختن اذهان مردم با چرندیات و خارج از موضوع روز غنی، جز این که آماده گی برای سبردن قدرت به طالبان باشد، چه معنی دیگری خواهد داشت؟ ما دیگر نباید غفلت وظیفوی و فروش و واگذاری سلاح از جانب برخی از قوای امنیتی به طالبان را مورد انتقاد قرار دهیم زیرا این عمل تصادفی نه، بل بلان شده است.

>>>   من هم واقعن حيرانم كه چگونه مى شود مردم را بيدار كرد و آيا اين مردم بى هدف ارزش اين قدر صدا هاى عدالتخواهانه را دارند!

>>>   انقدر وضعیت گنگ است که هرقددر صدا میکشی اندک واکنیشی نیست ۲۱ نفر جوان در اروزگان در شب نوروز توسط بیرحم ترین انسان ها به همکاری دولت مردان با شکم های گرسنه روز ها مقاومت نموده بودند سربریده شدند که حتی صدای را کسی بلند نکرد

>>>   تاجيكان صف خود را بايد سر انجام از لومپن ها و مزدور ها و هم دستان و هم كاران حاكميت قبيله جدا كنند و نسل جديد و جوان را به ميدان بكشند، دلقكان حاكميت قبيله ديگر رسوا شده اند نه توان و نه هم خواست مقابله در مقاومت حاكمان قبيله را دارند، دنبال اينها رفتن جز معناى ادامه يى حاكميت استبدادى قبيله گرايان را ندارد. در پاى ظلم و بى عدالتى با هر بهانه يى تسليم شدن و تمكين كردن جفاى نا بخشوندنى است.

>>>   Hakemi
دراعتراض فردا شركت نمي كنم.
دليل:
بودن ونبودن چند آدم بيكاره در مقام وزارت برايم اهميت ندارد، روزي كه فراخوان داديم بيايد براي دفاع از هويت مان جمع شويم همه خاموش بوديد، انگار هويت براي تان مهم نبود، به تعبير ديگر بي هويتي تان را نشان داديد.
فساد، قانون شكني، ديكتاتوري وخودكامه گي همه در كانون غني جمع شده اند، مگر پارلمان به اصطلاح شما فاسد را چي كسي غير قانوني تمديد كرد؟
ميدانم خيلي ها درصف منتظر بودند تا وزير شوند كه نشد، حالا آنهاي كه درگفتمان هويت خودرا خواب زده اند، درمبحث فساد رگ شان نمي جنبد، اگر كاكه ي ميدان هستيد لطفن آدرس فردا را از درب پارلمان به كاخ غني وعبدالله تغير بدهيد، ورنه سوپر افغان هاي هستيد كه مباحث را به بي راهه ميكشانيد.

>>>   دیکر وقت آن رسیده است که ملت همه به پا خیزند و سربازان اردوی ملی ما و عزیزان پولیس همراه با قاطبه ملت به یک بارگی بساط مفسدان را از جا بر کنند(.....ر)

>>>   اضای مجلس متشکل از بند های مافیایی وقاچاقبران جواسیس خارجی دزدان(به استثنای تعداد کم شان) میباشد همه بخاطر پول جمع کردند آمده اند در پی منفعت شخصی خود وفامیل هایشان اند درغم ملت نمیباشند.بااحترام عبیدالله ..

>>>   یعنی پارلمان افغانستان به کفته خودت همه بیسواد وناکار اند وبدرد ملت نمیخورد ،به نظر من این یک توهین ومسخره ساختن پارلمان است که خودت به صفت یک مبصر سیاسی اظهار داشته اید ،اگر پارلمان افغانستان همه جمعیتی میبودند. بی سواد. نبودند. خودت پایت را از کلیم ات زیادتر دراز میکنی ،به نظر خودت در افغانستان هیچ با سوادی وجود ندارد واگر داشته با شد شاید تنها تو. باشی ،واقعآ واقعه چهارصد بستر بسیار دلخراش بود مادران بی فرزند وپدران را بی پسر کرد اما چاره اساسی گرفته شود وباید مردم همکار وهمراه دولت باشد وچهره دشمنان افغانستان را افشا کنند نه اینکه مانند. خودت دولت را تغریب کند.
عبدالله ریحان

>>>   Kohistani
بن بست فعلی مزخرف وکاملا تعجب اور است که پدران در مرگ فرزندان خاموش اند وفرزندان بالای خوون پدر پا گذاشته خون پدر فراموش نموده در خدمت دشمن در قدرت میرود

>>>   دور از كلمه شهادت باشد كه در ديوار پارلمان افغانستان نصب ميباشد و به دور از چند وكلاي وطن دوست دولت همراي پارلمان و وكلاي رشوت خورش گنديده از اين بدتر انتظار چيزي نبايد باشد ملت رنجديده مان امروز بيش ٣٠٠ شهيد در طول ٢ ساعت در شفاخانه چهارصد بستر دادن ولي دولت و وزرايش خودرا با پول امريكاي امروز در نزد خانه ملت بي گناه ثابت كرده اند يوم البدتر گفتن نه يوم البهتر سروري جان سرت را به درد نيار اين خاينين چشم ديد گوش شنوا ندارند در اخير از خداوند منان رهاي اين ملت مظلوم را از شرع اين ظاليمن خونخوار خواهانيم و سلام

>>>   اتاق هاي هوتل هاي لُوكس در شهرهاي دبي، ممبايي، دوشنبه، آستانه، انقره و در موادري هم اتاق هاي لوكس در هوتل هاي اروپا و آمريكا بارها و بارها شاهدِ تن فروشي هاي زيادي بوده اند؛ تن فروشي توسطِ آنانيكه امروز "رمضان بشردوست " بگونه ي كُلي از آنان نام برد...
#رمضان‌بشردوست: حکومت تهدید کرده بود، اگر پارلمان به مقامات امنیتی رأی اعتماد ندهد، آنان اطلاعات موجود درباره فساد نمایندگان از جمله تن فروشی برخی از وکلا را افشا می‌کند.
#

>>>   قراراست، فردا شماري از باشنده هاي كابل و نهادهاي مدني در برابر پارلمان در پيوند به فساد گسترده در اين نهاد، تظاهرات كنند.

>>>   ان شاء الله با تمام هموطنان خود در اين راهپيمائي همرا ايم؛ هر چه حد دارد؛ ديگر بس است.
اگر چور بود؛ تايم اوت شد.

>>>   آه هاى وكيل بى و جدان!
امشب چيطور خواب ات برد با ان كارت سبز خيانت ات؟

>>>   Mahmodi
کسیکه ذره ی وجدان ندارد دل اش مثل یک سنگ است شیر مادرشان بالای این وکلای رشوت خور و وجدان فروش حرام است این ها خوب میخورند و میخوابند حساب چند وکیل با شرف جدا است

>>>   رسوایی دیگر
منابعی به تلویزیون نور گفته اند که طی روزهای ۶ و ۷ حمل، بخش مالی وزارت #دفاع ملی، مبلغ #۱۳ملیون افغانی را برای خرید رأی اعضای پارلمان، هزینه کرده است.
شرح بیشتر ساعت ۵:۳۰
اخلاقی

>>>   Mutaref
يك منبع مي گويد كه سالانه بيش از ٥٠ ميليون افغاني حكومت براي «وزارت در امور پارلمان» مي پردازد تا در روزهاي انتخابات و استيضاح، خرچ وكلاي رشوت خور نمايند.

>>>   وقتى سخنان وزير دفاع و رييس امنيت غنى را شنيدم، واقعن به حال مردم گوسفندى آن سر زمين تأسف كردم و وقتى ديدم كه اين ها راى اعتماد گرفتند، نمى توانستم قبول كنم كه يك وكيل در پهلوى خيانت به مردم چقدر بايد .... احمق باشد كه دلايل احمقانه وزير دفاع و امنيت غنى را بيپذيرد. سر زمين كه باخته است !

>>>   مجلس نماینده گان یک خیانت بزرگ تاریخی رامرتکب شدند به خون ملت تجارت کردند وپول جمع کردند قضیه 400 بستر را سطحی گرفته جیب های خودرا پر کردند وزرای بی کفایت را تبرءه نمودند برکرسی هایشان مستحکمتر شدند.نه باید اینطور میشد حد اقل در غفلت وظیفوی وبیکفایتی وخیانت مرتب میشدند نه به بیگناهی. بااحترام عبید الله.

>>>   شرم به این ملت است که این گونه وکیل ها را تحمل میکنند باید تمام مردم یکجا شده دروازه پارلمان کمیشن کار را ببندند تا بر سر خون مردم بیگناه و بیچاره ما معامله صورت نگرید و درس باشد برای تمام رشوه خوران و معامله گران و دلالان کشور فاسد چون افغانستان
با احترام ذهین میراد از کابل

>>>   نمایندگی یعنی این که شما بر چیز دیگری دلالت کنید و آن چیز مردمی است که شما را انتخاب کرده است.در همه جای دنیا اینطوری است که نماینده سمبول و نماد مردمی است که به وی رأی داده و او را به جای خود به پارلمان می فرستد اما در کشوری که همه چیز را می شود خرید از آب رو گرفته تا خون و حیثیت دیگران نمایندگان افغانستان نیز از این بازار پر سود نفع برده و عرض و آبروی خود را به حراج گذاشته و به مردم و انتخاب کنندگان خویش خیانت ورزیده و جیب های پر دالر را به هرچیز دیگری ترجیح داده اند و لذا دیگر ارتباطی میان مردم و نماینده وجود ندارد و در اینجا فقط خرید و فروش معنا می یابد و بس همانطور که در تمامی ظواهر ادارات افغانستان چنین است از ریاست جمهوری گرفته که با تقلب روی کار آمد تا وزرا و نمایندگان و کارمندان دون پایه همه و همه و بدا به حال مردم افغانستان. سعیدی

>>>   بايدبه داخل پارلمان يك انفجارصورت گيرد همه شان م...شوند تاپندباشد
براى وكيلان بعدى

>>>   قهار سروری:
وکیلی که تن فروشی و رأی فروشی کرد، وطن فروشی هم می کند!
قاسانی

>>>   Saboor Raheel
شاهی مطلقه صدبار شرف دارد بر جمهوریتی که کرزی و غنی در راس آن بوده اند. این دو خود دشمن قانون و دشمن نظم و دشمن عدالت اند. سرگوشی و رابطه و برادری شان با جنایتکاران مزدور به یکسو!
شاهان قدیم هرچه بودند، تابع چیزی به نام شریعت بودند و مشروعیت شان را نه از پارلمانها و انتخابات تقلبی بلکه از یک روند مشروع دینی می گرفتند. با "غلبه" بر تخت می نشستند و با جاری نگهداشتن حدود اسلامی به تامین امنیت و عدالت می پرداختند. شاهی که عادل بود، حکومتش دوامدار بود شاه ظالم زود سرنگون می گردید.

هیچ پادشاهی در گذشته، با وجودی که حکومتهای خاندانی داشتند و شاهی شان مطلقه بوده باشد، بدتر، ظالمانه تر، غیرمشروعتر و خاینانه تر از کرزی و غنی حکومت نکرده اند.

رییس جمهور که باید بانی و حامی هرسه قوۀ تشکیل دهندۀ دولت باشد و از تفکیک قوا حمایت کرده و از مداخلۀ یک قوه بر قوۀ دیگر جلوگیری کند، بدون هیچگونه شرمی از مردم و ترسی از خدا، در راس قوۀ اجراییه قوۀ مقننه را فلج می کند و به نفع امیال خودش مورد استفاده قرار می دهد. حامی آبرو و حدود و اختیار و صلاحیت ارکان دولت رییس دولت است. وقتی رییس دولت به این اختیارت و این صلاحیتها تجاوز می کند، معنی اش چیست؟ مگر چه فرقی دارد با تجاوز پدری به ناموس دخترش؟ در هردو صورت آن که از طرف خدا و قانون وظیفۀ حمایت از ناموس و آبرویی را دارد، خود به این آبرو تجاوز می نند و یا می گذارد که به آن تجاوز صورت بگیرد.

هم قوۀ قضاییه و هم قوۀ مقننه توسط رییس جمهور- هم کرزی و هم غنی، بار بار مورد تجاوز قرار گرفته است. کرزی با نادیده گرفتن رای عدم اعتماد مجلس به داکتر سپنتا، سالها او را در این پست نگه کرد و پشیزی به رای پارلمان اهمیت قایل نشد. نتایج انتخابات پارلمانی ولایت غزنی را قبول نکرد و در آن دستکاری کرد. بگذریم از دستکاری اش در قانون اساسی...

حالا غنی همان کارهای کرزی با با رسوایی، بیحیایی و قلدری هرچه بیشتر و وسیعتر ادامه می دهد.
خریدن پارلمان و خریدن وکیل و تربیه کردن مشتی معامله گر و اختیارفروش (اختیار معنی ناموس را دارد)، کار کرزی بود که غنی آن را ادامه داد. پارلمان را که مظهر ارادۀ مردم است، بی اعتبار ساختن، قومی ساختن سیاسی ساختن، کار کرزی بود و غنی ادامه داد.

این هردو حکومت مطلق العنان برپاکردند. آنچه کرزی شروع کرده بود، غنی به اوجش رساند.

مگر چنین نیست؟
من از هر شخص باوجدانی که این متن را می خواند تقاضا می کنم تا اگر با آنچه می خواند موافق نیست، دلیلش را بگوید.

>>>   Ariaie
تا در اين كشور حكومت فاشيستى قومى وجود دارد هيچ إصلاحاتى نخواهد امد

>>>   ﻣﻠﺖ ﻭﻛﻴﻞ ﻣﺬﺩﻭﺭ و ﺧﺎﻳﻦ و ﺣﺎﻣﻲ ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﺖ و ﺳﺘﻮﻥ ﭘﻨﺠﻢ ﺭا ﻣﻲ ﺷﻨﺎﺳﺪ

>>>   Salam
من چى خبر استم كه انتحارى انتحار مى كنه، به مه چه مه خو پهره دارنيستم ، باز ما هوا پيما مى خريم ، مه چشم هايم را از چشمان ديگران مى بندم و با ادب هستم ، ما چى كنيم طالب و داعش و لشكر طييبه همه يكجا كار مى كنن ، ما خو ده چهار صد بستر خو پليس نداريم و ما سه نفر چندان با هم گپ نمى زنيم ....
وكيلان ... شده به افتخار اين حرف هاى عالمانه چك مى زنند و راى اعتماد مى دهند. اين است سر زمين ....كننده و ....شونده ها.

>>>   سرزمین رشوه بگیر ها و وطن فروش ها

>>>   خجالت زده ایم.
وکیل‌ نی ما باید خجالت بکشیم که به چنین ادمی رای داده ایم اورا وکیل ساختیم.

>>>   در تمام استيضاحها و جلسات راي اعتماد دولت كوشش ميكند تركيبي از وزراي اجراييه و ارگ را به مجلس بفرستد؛ چرا؟

>>>   عباس ترکمنی حقجو هزاره
خراسان، درست و هویت هیچ قوم پایمال نمیشود.
با این نام شوم تحمیلی، هویت های اقوام غیر اوغان به طور کامل پایمال شده اند.

>>>   به کمپاین #من‌افغان‌نیستم بپیوندید

>>>   Mutaref
وکلای باوجدان و وطن‌دوستِ که در موضع مردم قرار دارند و واقعاً دست به معاملات خاینانه نمی‌زنند و در جنایات و خون‌ریزی مردم شریک نیستند لطف کنند چهره‌های آنعده از وکیل‌نماهای خاین، وطن‌فروش، خون‌خور، مردارخور، معامله‌گر و خاک فروش را افشا نمایند و مسئولیت ایمانی و وجدانی خویش را اداء کنند تا مردم هم بدانند که چه‌کسانی برای شان خدمت می‌کنند و چه کسانی بخاطر پرکردن جیب خود، بالای خون سرباز و مردم بی‌گناه معامله می‌کنند.
اگر بخاطر بعضی از مصلحت‌ها حاضر به افشای این چهره‌های کثیف طور مستقیم نیستید لطف کنید اسناد و شواهد را از طریق پیام‌خانه‌ و یا هر طریق ممکن دیگر برای ما بفرستید تا ما آنرا به نشر بسپاریم البته با حفظ هویت شما.

>>>   كوتاه سروده ي به آدرس آن عده وكلاي چرك ذهن خشتك كشال وجدان فروش

وجدان فروش و فاسد كشور وكيل شد
زانو زده به درگه ي دالـــر وكيل شد

ني آن وكيل داعيه ي عــــدل داشته
خشتك كشال و چرك ستمگر وكيل شد

دولت چــرا هراس زمجلس نمي كند
ياري رسان خائين و رهبر وكيل شد

اينجا وكيل معني از خود فروشي است
سرخم به پيش مخبـرو مخسر وكيل شد

>>>   وقتی صلاح الدین ربانی را برای باز پرسی در مورد مصرف بودیجه ی وزارت خارجه به شورای ملی ( پارلمان ) خواسته بودند ، با وجود اینکه 73 % بودیجه ی ٲن سال را به مصرف رسانده بود ٫ رای مجلس را نگرفت و رد صلاحیت شد ؛ همین موضوع نمایانگر ٱن است که پارلمان افغانستان هم تحت انحصار و استعمار فاشیزم قرار گرفته است ، هشدار اشرف غنی برای لغو پارلمان ٫ هشداری است از وقت های پیش که برای نماینده گان شورای ملی از جانب غنی داده شده بود ؛ پارلمانی های که صلاح الدین ربانی را با وجود داشتن اسناد قانونی ، رد صلاحیت اش کردند اما ٫ قاتلان ٱشکارای مردم افغانستان را کف زدند و رای دادند و دوباره همه ابقا گردید ؛ پارلمان افغانستان وقتی با کسی عقده ای برخورد میکند و با یکی دیگر دالری ، قطعاً پارلمانی سیاسی شده و اشغال شده معنی میدهد ؛ پارلمانی ها اگر ذره ای دل اشرف غنی و اتمر را برنجانند ، پارلمان را از دست میدهند .
میدان رقابت های سیاسی را اشرف غنی به میدان " بزکشی " سیاسی مبدل کرده است و اسپ مرادش را خیلی تُند در میان این همه توده ها میراند ، پاچه ی بز در دست اتمر است و برای کمک کردن با غنی اسپ های شان را بسوی یک هدف میرانند ٫ اسپ جنرال دوستم را احمد ایشچی سوار شده است و غرور هزاره ها را محقیق و خلیلی ، تاجیک های بیچاره اسپ ندارند که شلاق بزنند و سهم گیر این مسابقه ای سیاسی باشند .

>>>   پد رام شخصيت سياسي ،انديشمند ، شاعر توانا و سياست گذار خوب وصديق به ملـت ، متكي بر اهداف مردم افغانستان و اصلاحات درجامعه در حركت است.
صداي رساي پدرام عضو مجلس نمايندگان بلند تر بلند تر باد از جوانان برومند وطن تمنا دارم تا از پدرام و اهدافش در ميدان سياسي افغانستان تا پايان پيروزي حمايت نمايند نمايند.....
اكرمي

>>>   با عرض حرمت ُ
حضرت محمد ص چنین مبفرماید
من مات غاشا لرعیته لم یرح ریح الجنه
کسیکه در حال ستم و خیانت نسبت به زیردستان بمیرد بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد.
شاید تمام حاضرین مجلس اعم از وکلا و وزیرانی که استهزا میشوند تا صفاکاران همه و همه میگویند ما امت محمد ص هستیم به جز انار کلی باز سوال در این جاست که اگر امت محمد ص هستید آیا به حدیث فوق توجه فرموده اید یا خیر و اگر توجه کرده اید باز شرم است که امت آن بهترین عالم خویشتن را به حساب بیاورید.
والسلام

>>>   اگرقرار بود که استحضا نشوند چرا به مجلس خواسته شدند چرا نماینده ها هم به مردم پشت کردند نمیدانم که مردم غریب وبیچاره افغانستان تا کی باسرنوشت هایشان معامله شود حالا همه باید بدانند که مجلس و دولت هردو در سیاه روزی و بد
بختی کشور سهم مساوی دارند

>>>   تن فروشی سیاسی و بی فضیلتی شهروندی؛

قرار نیست به کسی و کسانی اتهام وارد کنم. اما، نقل قولی که از زبان رمضان بشر دوست روایت می شود که گویا حکومت به نماینده های مجلس تهدید افشای تن فروشی کرده بود-شرافت و فضیلت شهروندی مارا زیر سوال می برد. ارسطو می گوید: 《موفق ترین دموکراسی بستگی به فضیلت شهروندان شهروندان دارد》دموکراسی نمایندگی/ Representative democracy یکی از انواع دموکراسی است. در چنین دموکراسی ی وکلای پارلمان، رییس دولت و اعضای کابینه، آیینه ی تمام نمای فکری، فرهنگی و اخلاقی جامعه می باشند یا به بیان ارسطویی مساله فضیلت جامعه در چهره ی نمایندگان سیاسی شهروندان متبلور می شود.
اگر واقعن حکومت چنان کرده باشد (تهدید فاش شدن تن فروشی) و چنان اتفاقی افتاده باشد می توانیم بپرسیم که ما شهروندان بی شعور و بی فضیلت هستیم که یک مجموعه ی از روسپیان سیاسی و جنسی (چه نر و چه ماده) را به نمایندگی خویش برگزیده ایم؟

پ.ن: البته شهروند اینجا شکل نگرفته است.

>>>   روشنگر با وجدان صدای درد های مردم،آنکه سر به کفش گرفته برای عدالت و برابری می رزمد.
پدرام.

>>>   از این پس، تمام خون‌هایی که ریخته می‌شود، خانه‌هایی که خراب می‌شود و فسادی که صورت می‌گیرد، به‌دوش نمایندگانی است که به مسوولان نهادهای امنیتی #رای_اعتماد_مجدد دادند.

>>>   در افغانستان در تلویزیون ها و صفات اجتماعی یک اصطلاح بود ستون پنجم که همه مردم دنبال آش بودن امروز همان ستون پنجم آشکار معلوم شد که من خدمت دوستان عرض می‌کنم آدرس ستون پنجم در دارلامان نزدیک جهلستون کابل بنام خانه ملت اسم آش را بگذارم یا خانه ذلت ملی اسم آش را بگذارم قرار دارد در آنجا تعدادی اشخاص بنام وکیل های بیکاره لم داده اند تعداد شأن درحدود ۱۳۰ جمع تعدادی ارگ نشین وقصر سپیدار حکومت ستون پنجم هستند که از طرف پاکستان احرام شده اند برای قتل عام مردم افغانستان اینها اهداف کوتاه مدت و دراز مدت دارن تا افغانستان را تسلیم پاکستان دهند این ها آرزو خود را باید بگور ببرند
>>>   او برار! چقدر ساده هستی، کدام رهبر از برادران، وطن فروش نبودند... کدام یک از رهبران برخواسته از قوم به اصطلاح اکثر به رأی مردم به افغانستان حاکم شده است؟؟؟
از میرویس و احمدشاه گرفته تا امروز ....
ض.

>>>   سلام دوستان درنظر من مدت چند دهه است که مردوم افغانستان پابند قوم است نه خدمت گار وطن اگر عبدالله حبیبی دری زبان میبود هرگز ریه اعتماد بدست نمیاورد این مردوم تنها ما باشیم دیگر اقوام را باید هذف شود درطول تاریخ همه شاهید بودیم نفرت قوم گرای ظلوم ستم است هیچ کس باور نداره حمله دیمزنگ کارخاریج باشه به غیرازاین مردوم ستم کار وقاتل وسلام

>>>   وزارت خانه ها گاو شیری است که برای پارلمان شیر میدهد وکلای محترم درین چند سال چه دست آورد داشته ؟ جز اینکه در جستجوی اشتباهات وزیر صاحبان باشد و چیزی از نزد وزیران دریافت نماید از وزیران بی پول متنفر است اگر لیاقت هم داشته باشد مستحق پلاکارت سرخ است ....درین وطن همه در جستجوی لقمه نانی است و بس بعضی های با زور بازو پشت نان سرگردان است بعضی ها دوکانداری دارد بعضی گدا هستند بعضی والی و دیگری جوالی اما در بین این همه شغل وکیل کاری بهترین کار است یعنی از همه سهولت ها بهره میبرد وکلا میتوان با یک پلاکارت وضعیت اقتصادی خویش را تضمین نماید اما یک جوالی میتوان به سختی غذای یک شب خود و فامیلش را تضمین نماید خوب چانس است دیگه

>>>   تا که ا حمق در جهان باشد مفلص در نمی ماند ... حال مردم احمق شده و خاینین مفلص های که خر نداشتن وحال قصر دارند مرگ به کلشان

>>>   حکومت را همین مجلس انتخاب کرده اگر حکومت وحشت ملی نباشد مجلس هم نیست پس بدانید که دست هردو قوه در قتل عام مردم دخیل است مردم باید خودما حرکت کنیم و این خاینین را نابود کنیم کسی دیگر به ما کمک نخواد کرد بیاد که افغانستان را قبرستان خاینین درست کنیم تا اولاد های ما از شر این فساد پیشگان خلاص شود.
مجید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است