دزدی های ماهرانه و میلیونی جریان دارد (سند)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۳۹۶/۱/۱۰ کد خبر: 131068 منبع: پرینت




كرايه 4 موتر به مدت 1 سال 848.625 دالر؛ در صورتی كه با اين پول مي شود 84 موتر خريد





نعیم نظری

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این اداره خیر است که فساد بکند ادارات دیگر فساد نکنند؟؟؟!!! بخاطریکه این اداره میخواهد تجربه کند که فساد چه قسم صورت میگیرد.

>>>   کرایه چهار عراده موتر در یک روز ۲۳۲۵ دالر اریکایی معادل بیشتر از یک لک و بیست هزار افغانی دزد های سابق نسبت به دزدان فعلی با انصفتر بودند اما شاه دزدان امروز شکم کلان های است که هژده هار واری هرقدریکه بخورند شکم هایشان سیر نمیشود تلاش بیشتر به لقمه های کلانتر دارند .

>>>   Mirwais Arya

وجدان جامعه را چه شده است؟

ساعتي پيش از منطقه پل باغ عمومي كابل سوار يكي از موتر هاي شهري شدم تا كارته ي چهار بروم. موتر براي گرفتن سواري متوقف بود. من متوجه بيرون بودم كه دو مرد قد بلند و تندرست آمدند و قفل كيبلي بايسكلي را كه كنار پياده رو ايستاده بود قطع كردند و حركت دادند. چندين نفر نظاره ميكردند اما كسي اعتنايي نكرد. من بيرون پريدم و بايسكل را محكم گرفتم. يكي از اين دو مرد قوي هيكل فرار كرد و من كه از لحاظ جسمي خيلي ضعيف تر از آنان بودم، فقط توانستم يكي از آنان را نگهدارم. پوليس همان نزديكي ها بود و صدا زدم و به آنها تسليم اش دادم.
مهم اين است كه كساني كه ديده بودند هم در كنار اينكه مانع اين دزدي نشدند، حتي از گفتن اين موضوع به پوليس كه بلي ما اين نفر را هنگام دزدي اين بايسكل ديديم هم سر باز زدند. شماري هم با كاربرد اين جمله مرا نصيحت كردند: بايسكل تو خو نبود او بيادر چرا خوده به جنجال مياندازي؟!!!

بايسكل خيلي كهنه بود. معلوم بود كه از يك انسان فقير و بيچاره است اما هيچ كسي به اين موضوع فكر نكرد.

با تاسف فراوان، اين روحيه ي حاكم بر جامعه است. ما جز به مال و جان و خانواده ي خود، نسبت به هيچ چيزي ديگري خود را مسوول نميدانيم. در پيش چشم ما قتل شود، دزدي شود، تاسيسات عام المنفعه ويران شود، ما حتي اگر توان جلوگيري از آن را داشته باشيم، بي خيال از كنارش رد ميشويم.
فرخنده را چند اوباش و خدا نا ترس همينگونه وحشيانه به قتل رسانيدند ولي ديگران بي خيال نظاره كردند و يا فيلم برداشتند.
پس چگونه هر روز از خدا ميخواهيم كه بر ما رحم كند؟

يادداشت: لطفن براي من آفرين و شادباش ندهيد. اين مسووليت وجداني بود كه انجام دادم. اين نوشته را هم بخاطر تحسين و تقدير شدن ننوشته ام بلكه از عمق درد آن را نوشتم.

>>>   شكريه باركزى بايد به اتهام اطلاع و همكارى از يغماگرى شوهرخود و تلاش براى جلوگيرى از اجراى عدالت و داد گسترى و عدم همكارى با مقامات تحقيق و از مقام سفارت در ناروه كنار گذاشته شود.

>>>   دزدان طلب كار بى حيأ!
شكريه باركزى سفير افغانستان در كشور ناروى بيش از ١٥ روز مي
شود كه بدون رخصتی و اجازه وزارت امور خارجه به كابل آمده است و همه روزه از ساعت ٨:٣٠ صبح تا به ١٢ ظهر در دادستانى كل كشور نشسته و از ﻫﺮ طریق بالاى دادستان كل فشار وارد مي كند تا شوهرش ( غفار داوى ) را كه متهم به اختلاس ده ها مليون افغانيست از بند رها كند.

>>>   در وزارت انکشاف دهات چندین رییس برنامه موتر های زره را روز بیست هزار افغانی کرایه گرفته.

>>>   هر کسیکه که این سند را نشر نموده زنده باشد اما این یک واقعیت است که درین دزدی ها افراد زورمند و مافیای دولتی دست دارد اداره که به نام کمیته مشترک مستقل نظارت و ارزیابی بر علیه فساد خودرا معرفی مینماید نشان میدهد که خوداین اداره فاسد است روزانه ۸۴۰ دالر کرایه یک موتر پردو و ۴۹۵ دالر کرایه یک موتر تویوتا کرولا خود نشان دهنده فساد است اما شاید مسوول این کمیته استلال کند که این کرایه را دونر میدهد بناٌ همین دونر ها سبب فساد در افغانستان گردیده است چنانچه پرداخت معاشات غیر عادلانه و امتیازی ، مصارفات غیر ضروری و خریداری ها به قیمت های سرسام آور تهیه تجهیزات و وسایل غیر ضوروری و ناکار آمد و دیمود شده برای ادارات از مثال های این فساد است.

>>>   کرایه این مو تر ها 15 روزش یک قیمت یک موتر دیگر است. این موتر ها را این اداره چه می کند؟

>>>   شکر یه بارکزی در دادستانی کل ننشسته شاید در چیز دیگری نشسته باشد که هیچ برخاسته نمی تواند که به عیادت شوی خود برود و یا دوباره به سفارت برود.
تاجیک سیل بین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است