عبدالله: خط فرضی دیورند را به رسمیت می شناسیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۶/۱/۱۰ کد خبر: 131053 منبع: پرینت

خط فرضی دیورند مرز رسمی افغانستان و پاکستان می باشد.

رسانه های پاکستانی پس از سفر یک هیات پاکستانی که برای اشتراک در جشن نوروز به کشورمان آمده بودند از زبان عبدالله نقل می کنند که خط فرضی دیورند مرز رسمی میان افغانستان و پاکستان می باشد.

این در حالی است که عبدالله این خبر را رد کرد و گفت کخ هرگونه تصمیم گیری در این خصوص برعهده مردم دو کشور می باشد.
کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همه جهان همين نقشه سياسي و جغرافيائي فعلي خط ديورند را قبول كرده اند، ما كابل و هلمند خود را نگهداري نميتوانيم دعواي آنطرف را داريم، اين خط منحوس را زمام دارن سابق و فعلي هم قبول دارند، خو به نا حق اذهان ما ملت بيچاره ها را تخريب ميكنند، باداران حكومت فعلي يعني أمريكا، انگليس، ايران و روسيه هم قبول دارند و حتي ميخواهند يگان خطوط جديد هم ترسيم نمايند.

>>>   با سلام
اگه حکومت بداند که چه سود های دارد دوباره گرفتن سرزمین ها هرگز قبول نخواهد کرد
یکی ان دسترسی به دریا
حتی اگر مصمم باشد این غده سرطانی پاکستان به تاریخ خواهد پیوست
کاری بسیار سخت با بهای زیادی برای کشورمون خواهد مثل همین چند دهه ولی با برنانه ریزی سیاست منسجم و قوی امکان پذیره .
حتی به جرعت می تونم بگم صلح کامل در این امر است

>>>   اگر عبداله این حرف را زده باشد اولین بار گپ حق ودرست وغیرت مندانه زده است.
و

>>>   عبدالله يى را كه ما مى شناسيم او بدون اجازه يى فاشيست هاى قبيله گرا يك قدم هم بر نمى دارد ، او با اعتراض يون و طاقت روى هويت غير پشتون ها معامله كرد و خود را هميش پشتون خوانده است ، هر چند در دامن تاجيك ها بزرگ شده و آدرس شان به اينجا رسيده است.
خبر هاى نشر شده مبنى بر شناخت سر حد ديورند از سوى او يك دروغ محض و سخن غير قابل باور است ، او جرات چنين داعيه يى بزرگى را ندارد، من باور دارم كه به زودى او اين حرف را تكذيب خواهد كرد، شما بكوشيد تا از او دوباره قهرمان نسازيد ، بگذاريد او را مشغول آرايش و پيرايش باشد. او به درد هيچ كسى نمى خورد.

>>>   همین که بخیر یک لویه جرگه ر مورد تغیر پست ریاست اجرایی به صدارت دایر شد و ریاست اجرایی به صدارت تبدیل شد، چند وقت بعدش لویه جرگه دیگری دایر میشود که آیا مردم خط فرضی دیورند را به رسمیت میشناسند و یا باقیمانده افغانستان را نیز منحیث یک ایالت پاکستان قبول میکنند و نام آنرا میگذارند (ایالت سمت شمال خواه).

>>>   در دروغ بافی و منافقت و اتهام بستن پاکستانی ها خیلی ماهر اند و در نفاق افگنی خو جوره شان در جهان نیست حتی که انگلیس به گرد شان هم نمیرسد انها بخاطر منفعت خود شان از هیچکاری صرفه نمیکنند .

>>>   اگر این گپ ها درست باشد باز بازار سیاسی پر رونق میشود چه سود های کلان را چه کسانی بدست خواهند آورد. اگرهیچ هم نشد همسايه مان راحت خواهد شد.

>>>   دیورند میورند چه ؟ این موضوع قبلا فیصله شده و سرحد قبول شده ای بین المللی است . اشرف غنی و سلف او کرزی صرف به خاطر اکثریت
بخشیدن به داعیه بالابودن شمار بالای برادران پشتون این قضیه را دامن میزنند که یگانه موحب نظامی گری و تحریکات پاکستان شده
عبالرووف قاضی زاده

>>>   فکرمیکنم که عبدالله این گپ رانزده باشد چرا این گپ ای اس ای است وهرکس که چنین گپها رابزند یعنی گپ برسمیت شناختن خط فرضی دیورند را فکرکو که ان شخص مستقیم نوکرای اس ای است

>>>   اگر دعوی ارضی از جانب افغانستان علیه پاکسنان منطق حقوقی داشته باشد
سرحد بسا کشور ها بعد قرن یا قرون مورد د عوی قرار میگیرد در نتیجه نزاع
دامنگیر کثیری کشور ها میشود درافغانستان هم باید خطوط سرحد شمال و
غرب تحت ادعا بیاید . چون این تقسیم بندی ها قبلآ انجام شده و خط سرحدی
شرقی هم به تایید رژیم های قبل و مردم رسیده .ادعای اجبار بالای امیر عبدالحمن خان از یک سوء تحقیر به شحصیت او واخلاف آنست از جانب دیگر
دعوی بیهوده و غیر حقوقی میباشد که افغانستان را درگیر جنگ طولانی ساخته است . در ادعای سیاسی قدرت هم رول خود را دارد یک سرحد قبول شده ای بین المللی را در حالیکه اسناد حقوقی ان از جمله در آرشیف لندن وجود دارد شکستاندن منطق و اسنادحقوقی اعمال قدرت میخواهد . افغانستان درحالیکه به حفظ امنیت مردم خود نه قدرت مالی دارد و نه قدرت سیاسی ادعای مرزی جز دوام فتورنتیجه ای ندارد.
اگر ما ما ادعا داریم که دو قدرت جهانی را خود شکست داده ایم درست است که این قدرت ها افغانستان را ترک کردند پس چرا و چرا در مقابل گروهک طالبان عاجز آمده ایم و مردم ما به خون و خاک کشیده شده . اگر میگوییم دست پاکستان است . آیا امپراطوری انگلیس و رژیم و ارتش سرخ زور آور بود
یا پاکستان ؟ لازم است داعیه ای دیورند را مختومه بدانیم و به آبادی افغانستان خویش بپردازیم .
م.ش.ف کابل

>>>   آقای عبدالله چه خط دیورندرا به رسمیت بشناسد یا نشناسد این موضوع
قبلا فیصله شده و یک سرحد بین المللی است .
حافظ حقگو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است