صدای ضبط شده وزیر معارف یک توطئه می باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۶/۱/۱۰ کد خبر: 131049 منبع: پرینت

چه کسی در پی بدنامی اسدالله حنیف (وزیر معارف) بود؟
چنانچه همگان اطلاع دارند، مدتی قبل صدایی در اینترنت نشر شد که گویا صدای وزیر معارف است و صدا طوری جمع بندی شده بود تا به شنونده وانمود سازد که وزیر معارف در فساد آلوده است.

اما اصل موضوع از کجا آغاز می شود؟
با آمدن وزیر معارف (داکتر اسدالله حنیف) که از بزرگترین جفای قرن در حق معارف پرده برداری نمود و از مکاتب خیالی در سرتاسر افغانستان خبر داد و از حیف و میل شدن میلیون ها دالر و تلف شدن حق معارف خبر داد، تیم معلوم الحالی که برای کارمندان وزارت معارف هویدا هستند با دیدن وضعیت از ترس محاسبه و مخاطره قرار گرفتن پست های شان دست به یک سلسله توطئه ها زدند که بعنوان مثال از گم کردن اسناد و تحریک استادان می توان یاد کرد.

خبر مکاتب خیالی چنان شوک برانگیز برای مردم و جامعه جهانی بود که اصلا نمی شد به این سادگی باورش کرد. فاروق وردک با دار و دسته اش به گمان خود چنان ماهرانه عمل کرده بودند که سرنخی برای روز مبادا نمانده بود اما غافل از اینکه هر مجرم شواهد جرمی از خود می گذارد.

با اوج گرفتن رسوایی مکاتب خیالی و انعکاس گسترده آن در رسانه های داخلی و خارجی، تیم فاروق وردک که خارج و داخل وزارت معارف دست و پاچه شدند و مثل انسان آب برده به هر خس و خاشاک دست انداختند تا خود را نجات دهند که خوشبختانه از گرفت خداوندی و محاسبه انسانی در امان نخواهند ماند.

یکی از این سرتیم های فساد اداری فاروق وردک شخصی جعلکار بنام " سعید منصور" است که با واسطه رییس پاسپورت قبلی بنام جنرال ایوب خود را به فاروق وردک نزدیک ساخت. وی در قدم نخست رییس معارف بغلان مقرر شد که به پاس دادن سهمیه کافی به مقام وزارت آن وقت از کمیشن بغلان، تقدیرا به ریاست معارف شهر کابل تبدیل گردید.

به مجرد رسیدن به ریاست معارف کابل و بی سواد خواندن این و آن، دست به یک سلسله مقرری هایی از یک تیم و تنظیم خاص زد و دامنه فساد را هر چه بیشتر گسترده ساخت. کار بجایی رسید که اگر یک معلم بیچاره می خواست از یک مکتب به مکتب دیگر تبدیل شود باید پول گزاف می پرداخت یا اینکه اگر خانم می بود و دارای سکه و صورتی می بود خواسته های نامشروع از وی می شد و من شخصا شاهد این گونه وقایع بودم.

زمانیکه موضوع اصلاحات در وزارت معارف مطرح شد، تیم مفسد جایگاه خود را در خطر دیدند و سلسله های بیشمار از دسایس را در جاهای مختلف به راه انداختند تا توجه مقامات وزارت و رسانه ها را به آن جلب کنند و اصلاحات و شایسته سالاری تحت الشعاع آن قرار دهند. فعالیت های تخریبانه این تیم مفسد زمانی اوج گرفت که بست ریاست معارف شهر کابل به رقابت آزاد گذاشته شد.

رییس معارف شهر کابل بنام " سعید منصور" تمام دروازه ها را کوبید و به تمام اشخاصی که فکر می کرد کاری از دست شان ساخته است، سرخم نمود تا حداقل تماسی با وزیر بگیرند یا از دفترشان رسما مکتوبی بفرستند تا از انتخاب رییس معارف شهر کابل توسط پروسه آزاد جلوگیری شود.

یکی از شاهکارهای این رییس تقلب کار این است که نه شهادت نامه اصلی صنف دوازده دارد و نه بالاتر از ماستری تحصیلات دارد اما متاسفانه در هر جا خود را داکتر عنوان می کند. من نمی دانم که چرا در منابع بشری وزارت معارف موضوع داکتری وی هرگز به بحث گرفته نشد و حتی یک پرسان هم نشد که این نابغه تقلب از کجا داکترا بدست آورده، داکترای اصلی یا تقلبی و یا هم افتخاری اعطا شده توسط فاروق وردک.

تیم مفسد منتظر بود تا اسدالله حنیف دست به یک سلسله از تخلفات در مقرری های وزرات بزند تا ایشان بهانه ای برای رسوا کردنش پیدا کنند، یا هم مثل ایشان دستبرد در منابع وزارت از درک تعمیر و ترمیم مکاتب بزند تا تیشه تیم مفسد دسته پیدا کند که انتظارشان بی نتیجه ماند.

بالاخره با دادن پول به چند تن از خائنان در چند ارگان که هم تبار و کیش شان بود، صداهای ضبط شده تیلفونی وی را جمع آوری و طوری یکجا نمودند که برای شنونده وانمود سازند که گویا وزیر معارف غرق در فساد و اختلاس مثل خودشان است.

ریحانه تقوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حاجت توطئه نیست در کابینه غنی هیچ وزیری وجود ندارد که دزد نباشد

>>>   خواهر جان
واقعاً راست گفتی، من یک کارمند سابقه دار ریاست معارف استم، از وقتیکه این رئیس بد نام بنام منصور آمده، ریاست معارف را چنان ضربه زده که به چند دهه عقب برده است.
از رشوت و فساد اخلاقی اش که هیچ حرف نزن.
مسئله خواستگاری و دنبال کردن همان معلمه به همگان معلوم است که معلمه مذکور مجبور شد مکتب را ترک کند.
یکتن از معلمان مکتب اناثیه

>>>   وزیر معارف بسیار... کفایت است. هیچ مردانه عمل نمی کند. تقریبا یک سال میشود که پست ریاست معارف شهر به رقابت آزاد گذاشته شده است اما وزیر جرأت نکرده تا کسی دیگری را بیارد.
اگر این چنین وزیر ترسو ..... باشد ، جایش است که همچو اشخاص فاسد مثل رئیس معارف شهر در چوکی باقی بماند.

>>>   وزیر بسییار مصلحت جو و ترسو است.

>>>   اگر این وزیر مصلحت گرا به خود نیاید روزی فرا خواهد رسید که توسط همین باند فاروق وردک از وزارت برطرف خواهد شد.
همین حالی چنان توطئه و دسیسه سازی در وزارت علیه او روان است که بیشتر کارمندان ارشد وزارت معارف میدانند.
اما چه وقت وزیر از خواب گران بیدار میشود خدا میداند

>>>   رییس کنونی معارف شهر ( منصور) یک شخص بسیار فاسد و بد اخلاق است. موضوع جنجال آفرینی وی برای عروسی با یک معلم زن در مکتب..... به بسیاری ها معلوم است. منصور با بهانه های مختلف میخواست او را بگیرد که خوشبختانه به این نیت شوم خود نرسید، اما بدبختانه که معلم بیچاره مجبور به ترک مکتب گردید.
مدیره مکتب که نتوانست قناعت معلم مذکور برای عروسی با منصور را بدست بیارد، بیچاره از وظیفه تبدیل گردید.
بخشی از ماجرای عشقی رئیس معارف شهر بنام سعید منصور

>>>   قریب است دیوانه شوم ، این شخص ظاهرا خود را انسان صاحب شخصیت می گیرد اما بعد از چند لحظه صحبت عمق بی شخصیتی اش معلوم میشود.
عجب نظامی با چنین تحفه های کلاه بردار

>>>   اووووووووووووو
سعید منصور، باید نام این شخص را ملک الفساد و المعیشت گذاشت.
باور کنید که نه فساد اداری مانده از دستش نه فساد اخلاقی.
چه دنیای است.
هر کس که از قصه همان استاد مکتب دخترانه خبر شود اشک بر چشمانش جاری میشود و غیرت انسانی اش به غلیان می یاد اما حیف که درین کشور همچو .... های اهلی نما بر اریکه نشسته اند و عیاشی می کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است