نباید به رابطه صلح آمیز با روسیه پشت پا بزنیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۹    ۱۳۹۶/۱/۱۰ کد خبر: 131045 منبع: پرینت

افغانستان هنوز تصمیم نگرفته است که در نشست مسکو اشتراک کند یا نکند؟ سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید که سران حکومت چگونگی این نشست را بررسی می کند. و پس از آن تصمیمش را اعلام می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داوود راوش، استاد دانشگاه در برنامه «محور»، شرکت در اینگونه نشست ها را با حفظ منافع ملی، مفید می داند و می گوید: ما خود باید تعادل را در منطقه حفظ کنیم و به یک رابطه نیک و صلح آمیز پشت پا نزنیم، ما در یک موقعیتی نیستیم که با کشورهای ابرقدرتی ما نند چین و هند و روس، انگلیس و کانادا و اتحادیه اروپا به آمریکا مصاف بدهیم.

وی افزود: ما خط منافع ملی خود را داریم و با حفظ هویت ملی خود، سر میز مذاکره با هر کس می نشینیم. در صورتی که چیزی بر منافع ملی ما ضربه وارد نکند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دفعه پیش جنجال داشتند که چرا ما را در کنفرانس خبر نکردند.
حالا جنجال دارند که چرا بدون اجازه ما در باره افغانستان کنفرانس دایر کردند.

>>>   این حکومت همه ی تصامیمش را به اشاره ابروی امریکا گذاشته است این رئیس جمهور برابر پادشاهان بیسواد و جاهل سابق هم عقل ندارد آنها توانستند بیطرفی افغانستان را درانزمان میان قدرت ها حفظ کنند ولی اینها به این نزاکت سیاسی پی نمیبرند در حالیکه قدرت های منطقوی و همسایه های ما به ایجاد صلح در افغانستان نیاز بیشتر دارند نه امریکا و اروپا . اشتراک در همچو نشست ها فایده دارد نه نقص ، بگذار طالبها هم اشتراک کنند تا دنیا بداند که غش است تا بکی جنگ ؟ این حکومت صلح میخواهد ولی صلح امریکائی که تا حالا درین مملکت دوام دارد .

>>>   بدون از مداخله روسیه افغانستان آرام نمیشود.
و

>>>   تمام بدبختی ها را روسیه برای افغانستان آورده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است