اتباع افغانستان بدون ویزا به آمریکا سفر کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۶/۱/۹ کد خبر: 131003 منبع: پرینت

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، فرمانی را امضا کرده است که به اتباع افغانستان فرصت می‌دهد تا بدون ویزا به ایالات متحده امریکا سفر نمایند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، روزنام آمریکایی واشنگتن پست نوشت: این فرمان رییس جمهور امریکا به منظور رونق تجارت و گردشگری میان افغانستان و آمریکا صادر شده است و شهروندان افغانستان می‌توانند به‌ مدت١٨٠ روز بدون ویزا در ایالات متحده امریکا بمانند.

در ادامه این فرمان آمده است، از ورود اتباع افغانستانی که تابعیت دوگانه کشورهای سوریه، ایران، سودان، لیبیا، سومالی و یمن را دارند جلوگیری بعمل می آید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فکر کنم قبل از ماه اپریل اپریل فول شده اید

>>>   دولت افغانستان باید قبول نکند.زیرا خطر این وجود دارد که امریکایی ها منحیث توریست بیایند در افغانستان و درخواست پناهندگی بدهند و دوباره به امریکا نروند.!!!

>>>   Saboor Raheel
شاهی مطلقه صدبار شرف دارد بر جمهوریتی که کرزی و غنی در راس آن بوده اند. این دو خود دشمن قانون و دشمن نظم و دشمن عدالت اند. سرگوشی و رابطه و برادری شان با جنایتکاران مزدور به یکسو!
شاهان قدیم هرچه بودند، تابع چیزی به نام شریعت بودند و مشروعیت شان را نه از پارلمانها و انتخابات تقلبی بلکه از یک روند مشروع دینی می گرفتند. با "غلبه" بر تخت می نشستند و با جاری نگهداشتن حدود اسلامی به تامین امنیت و عدالت می پرداختند. شاهی که عادل بود، حکومتش دوامدار بود شاه ظالم زود سرنگون می گردید.

هیچ پادشاهی در گذشته، با وجودی که حکومتهای خاندانی داشتند و شاهی شان مطلقه بوده باشد، بدتر، ظالمانه تر، غیرمشروعتر و خاینانه تر از کرزی و غنی حکومت نکرده اند.

رییس جمهور که باید بانی و حامی هرسه قوۀ تشکیل دهندۀ دولت باشد و از تفکیک قوا حمایت کرده و از مداخلۀ یک قوه بر قوۀ دیگر جلوگیری کند، بدون هیچگونه شرمی از مردم و ترسی از خدا، در راس قوۀ اجراییه قوۀ مقننه را فلج می کند و به نفع امیال خودش مورد استفاده قرار می دهد. حامی آبرو و حدود و اختیار و صلاحیت ارکان دولت رییس دولت است. وقتی رییس دولت به این اختیارت و این صلاحیتها تجاوز می کند، معنی اش چیست؟ مگر چه فرقی دارد با تجاوز پدری به ناموس دخترش؟ در هردو صورت آن که از طرف خدا و قانون وظیفۀ حمایت از ناموس و آبرویی را دارد، خود به این آبرو تجاوز می نند و یا می گذارد که به آن تجاوز صورت بگیرد.

هم قوۀ قضاییه و هم قوۀ مقننه توسط رییس جمهور- هم کرزی و هم غنی، بار بار مورد تجاوز قرار گرفته است. کرزی با نادیده گرفتن رای عدم اعتماد مجلس به داکتر سپنتا، سالها او را در این پست نگه کرد و پشیزی به رای پارلمان اهمیت قایل نشد. نتایج انتخابات پارلمانی ولایت غزنی را قبول نکرد و در آن دستکاری کرد. بگذریم از دستکاری اش در قانون اساسی...

حالا غنی همان کارهای کرزی با با رسوایی، بیحیایی و قلدری هرچه بیشتر و وسیعتر ادامه می دهد.
خریدن پارلمان و خریدن وکیل و تربیه کردن مشتی معامله گر و اختیارفروش (اختیار معنی ناموس را دارد)، کار کرزی بود که غنی آن را ادامه داد. پارلمان را که مظهر ارادۀ مردم است، بی اعتبار ساختن، قومی ساختن سیاسی ساختن، کار کرزی بود و غنی ادامه داد.

این هردو حکومت مطلق العنان برپاکردند. آنچه کرزی شروع کرده بود، غنی به اوجش رساند.

مگر چنین نیست؟
من از هر شخص باوجدانی که این متن را می خواند تقاضا می کنم تا اگر با آنچه می خواند موافق نیست، دلیلش را بگوید.

>>>   اگر چی باور کردنی نیست، اما به فال نیک میگیریم

>>>   فقط عده ای از پولداران افغان می توانند به آمریکا برونند
ما ویزا آمریکا را چه کنیم!
امنیت و کار و زنده گی می خواهیم
مرا رییس امنیت ملی کنید.
در عرض چند ماه مرز را می بندم
دستور خروج نیروهای خارجی را می دهم
مطمن باشید که امنیت می آید.
.... ها را از قدرت بر کنار می کنم
فساد را ریشه می کنم
اسلام معتدل را اجراء می کنم
هومن سادات

>>>   اگر واقعا چنین فرمان را ریس جمهور منتخب مردم امریکا صادر کرده باشد یک کار نیک و خوب و کسب اعتماد کشور بزرگ امریکا سوپر پاور جهان از افغانستان و افغانستانی ها است به استثنای خاینین و جاسوسان کشور های بیگانه که دشمنی اشکار با کشور و مردم ما دارند دیگر تمام شهروندان کشور ما ازین کار ریس جمهور ترامپ استقبال میکنند .

>>>   به نظر مه ترامپ میداند که مردم افغانستان هیچ وقت از وطن خود فرار نیمکنند. زیرا در افغانستان صلح و کار تامین است و آنها نیاز ندارند که به کدام کشور خارجی فرار نمایند.
خیلی جالب و مسخره است.

>>>   خوب خواب دیدید به دریای پل سوخته بگویید که به خیر تان تمام شود
برات علی

>>>   نظر دهنده دوم .
همه رو مثل خود بخیل تصور نکن!!!

>>>   خنده دار است

>>>   این کار باید یکطرفه باشد یعنی تنها به افغانستانی ها تنها میتوانند ازان استفاده کنند لیکن یک شرط ضرور است باید همه مصارف هم به گردن امریکا باشد و طیاره ها همیشه آماده پرواز ، و سه ماهه به دلخواه تبدیل شود وگر نه افغانها قطعن به این راضی نمیشوند

>>>   ادرس این خبر در سایت واشنگتن پست
لhttp://usa-television.com/donald-trump-signs-a-visa-free-travel-policy-for-afghanistan/

>>>   این ترامپ مانند اشرف غنی و کرزی دیوانه است مه شک ندارم

>>>   حکومت امریکا ویزای امریکا را به افغانستان مجانی ساخته است نه اینکه افغانها بدون ویزه امریکا رفته میتوانند یا به ویزه ضرورت ندارند. در گذشته ۱۶۰ دالر امریکایی یک ویزه سیاحت از درخواست کنند سفارت میگرفت اما آن را مجانی ساخته است . مشکل ما در برداشت مطلب است .

>>>   فک کنم امریکا طلاهای باختری رو پیدا کرده به همین دلیلاست که ای قانون را گذاشته است

>>>   درست است موافق استیم اینجا ایران است 85شهروند بدخشان این خبره شنیدن اینجا گردی هم عامدن همش موافق استن امون طوری که داکتر صائب عبدالله به مردم بدخشان قول دادن خوش هال شدیم به زودی کارش شروع شوه زنده باد داکتر عبد الله عبدالله ریس جمور افغانستان اسمن قیوم شاکری استم ولایت بدخشان ولسوالی کشم بدخشان محل سکونت قریه نماز گاه

>>>   این دستور اقای ترامپ فقط جنبه ی سیاسی دارد وگرنه او هچوقت دلش بحال افغانی و افغانستان نمیسوزد . حال با همه ی این بحث ها ، این حکم فقط برای مردم ثروتمند افغانستان خوب است نه برای بیش از نود و نه درصد مردم فقیر افغانستان که حتی بچاره ها نان خوردن ندارند .

>>>   خیلی ساده اید اگر فکر کنید امریکا عاشق مردم افغانستان شده...

>>>   خیلی ساده اید اگر فکر کنید امریکا عاشق مردم افغانستان شده...خدا میداند از پس این اقدام چه سودی می برد
ما تحلیل سیاسی نمیدانیم
ولی امریکا را ک میشناسیم... محض رضای خدا کاری نمی کند!

>>>   خوب راییشه پیداکده برای قاچاق مواد معدنی وآثارتازیخی کشور آمریکا هر ساله پنجا هزار پناه جومیپذیرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است