1394 کارمند وزارت دفاع برکنار شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۶/۱/۹ کد خبر: 130985 منبع: پرینت

مقام‌های وزارت دفاع ملی افغانستان از برکناری ۱۳۹۴ کارمندش که متهم به فساد اداری هستند، خبر داد.

به نقل از یک، هلال‌الدین هلال، معاون استخبارات استراتیژیک وزارت دفاع ملی روز سه‌شنبه، هشتم ماه حمل در یک نشست خبری در کابل گفته است که این کارمندان طی شش ماه گذشته برکنار شده‌اند و بیش از صد تن از آنها جنگ افزار، روغنیات و اعاشه‌ی ارتش ملی را فروخته بودند.

آقای هلال همچنین گفته است که "بخش‌های تدارکاتی تحت ارزیابی قرار گرفته است و سپس ۱۳۹۴ تن از پست‌هایشان برکنار و به جای آنان افسران با تعهد جایگزین شده اند."

به گفته‌ی او، ۵۵ پرونده جرم‌ فروش سلاح و مهمات که شامل صد تن می شود به مراجع عدلی و قضایی سپرده شده است.

این در حالیست که چند روز پیش جان ساپکو، بازرس ویژه‌ی امریکا برای بازسازی افغانستان گفته بود که فساد اداری و رهبری ضعیف در ارگان‌های امنیتی افغانستان نگران کننده و این دو عامل اصلی ناکامی نیروهای امینتی شان است.

ساپکو گفته بود که "فرمانده‌هان ارتش افغانستان پول غذای سربازان شان را می‌دزدند. ما داستان پس از داستان می‌شنویم که این فرماندهان تیل و جنگ افزار را می‌دزدند و به طالبان می‌فروشند. این تمسخر آمیز است که در پایان زنجیر اکمالاتی هراس‌افگنان قراردارند."

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دروغ است بخدا کسی را میشناسم که در اردو وظیفه مالی راداشت 52 میلون افغانی اختلاس داشت در مقابل 12 لک افغانی فعلا رها است دروع است

>>>   گر براستی مفسدین را برکنار میکنند اول باید روسارا برکنار کنند مانند منان فراهی ودیگر روسای مزدور کمپنی های خصوصی تجارتی تا رئیس ومعین دزد نباشد پرسونل کاری کرده نمیتوانند
ر

>>>   موجودیت 1394 کارمند مفسد باعتراف هلال الدین هلال و تشخیص انها در مدت شش ماه، که شاید فیصدی کوچک دزدهای کوچک وزارت دفاع را تشکیل دهد، دو مطلب را واضح میسازد:
1. وزارت دفاع برخلاف دروغهای رادمنش سخنگو مرکز فساد است ولی نام مفسدین ملیاردها افغانی چون بسم اله خان و دیگران مانند گذشته مخفی میماند!!
2. حلقه بسیار کلان مافیایی مثل اختاپوت سراپای وزارت را در چنگال دارد و درین میان حال چند نفر پایانرتبه شریف و اکثریت مطلق سربازان وطنپرست را خراب میبینیم.
و طوق زرین همه در گردن خر میبینم

>>>   این یک نوع اغفال جدید است دگر این حرف ها برای مردم اعتبار خودرا از دست داده کلان ترین و معتبر ترین دزدان به عنوان مشاورین ارشد معرفی گردیده و به دزدی های بسیار بزگ دسترسی پیدا کرده. یک نوع دزدی در افغانستان وجود ندارد که مردم آنرا نظارت نماید. دزدی خطرناک و مهلک تدریجی عبارت از دزدی بست های دولتی در دست بی سوادان است. استخدام های خانوادگی بتازگی در ادارات و وزارات روی دست گرفته شده و همین اکنون جریان دارد تا که سیستم استخدام خانوادگی از بین نرفته به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایط فساد اداری از بین نخواهد رفت.

>>>   این که فساد در ارگانهاو سازمانهای افغانستان وجود دارد چیزی جدیدی نیست و جای تعجبی هم ندارد چون سنگ بنای افغانستان بافساد گذاشته شده است و هر زمانی که فساد در افغانستان نبود آن وقت جای تجعب دارد جالب تر از همه این هست که جان ساپکو، بازرس ویژه‌ی امریکا بعد از این همه مدت تازه به چنین فسادهای پی برده است .
طاهر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است