اظهارات رولا غنی برای حذف قوم اوزبیک می باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۳۹۶/۱/۸ کد خبر: 130963 منبع: پرینت

صدور حکم خانم رییس جمهور در مورد معاون اول ریاست جمهوری کشور ثابت می سازد که ارگ علاقمند تثبیت واقعیت و یا تطبیق قانون نیست.

ارگ در پی حذف سیاسی یک قوم بزرگ کشور به وسیله یک توطیه سیاسی است. اقدامات حکومت و اظهارات اخیر خانم رولا غنی در قبال جایگاه انتخابی معاون اول ریاست جمهوری کشور هیچگونه توجیه قانونی ندارد.

نخست باید جایگاه و صلاحیت قانونی خانم رییس جمهور به مردم افغانستان مشخص گردد.

عنایت الله بابر فرهمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رولا غنی چه کاره مملکت است ؟؟؟؟!
هزاره

>>>   اين قوم با شهامت نبايد يك جنايت كار .... را به رهبري خود ميكزيد كابلي

>>>   دیده شده است که هرکس هرچی مینویسد، نه واکنشی دارد و نه هم عکس العملی، پس بانوی اول هم منحیث یک خانم افغان این حق را دارد که در مورد هرچی ابراز نظر بکند، درست همانگونه که آقای عنایت الله بابر فرهمند در مورد بانوی اول نوشته اند! اما آقای فرهمند باید توضیح بدهند که جایگاه سیاسی قوم ازبک در کشور چه است؟ اگر این جایگاه متکی به منافع ملی باشد با یک گپ نمیتواند حذف شود اما مثلیکه آقای فرهمند تعریف درست از جایگاه سیاسی ندارند. اگر منظور شان حزب جنبش باشد، بحث جداگانه ای است اما اگر یک حزب دارای پایه های ملی باشد، باز هم با حذف یک فرد، نمیتواند حذف شود و نگرانی آقای فرهمند هم قابل درک است، ایشان میدانند که حزب جنبش یک حزب دوستم محور است و با حذف ایشان، حزبی هم بنام جنبش نخواهد بود
میهن زرغون

>>>   مردم به این اندازه احمق نشده است که شما فکر میکنید
رولا غنی در برابر یک شخص سخن ګفته نه در برابر قوم شریف ازبک
ان هم یک شخص لوطی و لواطت کار. اګر شما تمام قوم را به یک شخصی لوطی وابسته میکنید این معنا دارد که خدا ناخواسته تمام قوم خراب است مګر ایطور نیست و مردم میداند.

>>>   به دندان رخنه در فولاد كردن
به ناخن راه در خارا بريدن
فرو رفتن به آتشدان نگون سار
به پلك ‎ديده آتش‎ پاره چيدن
به فرق سر نهادن صد شتر بار
ز مشرق جانب مغرب دويدن
بسي بر جامی آسان‏ تر نمايد
كه بار منت دونان كشيدن!
« عبدالرحمان جامی »

>>>   مشت بعد از جنگ را بسر خود باید بزنید انتخابات ریاست جمهوری تمام شد و وظیفه جنرال دوستم و قوم ازبک تمام شد به شما غنی خان احتیاج ندارد

>>>   چه جالب، این بانوی اول کشور افغانستان باید برای مردم خودش مانند مادر ملت برای همه افراد جامعه باشد و در قدم اول از هم جنس خودش که همه روزه در آتیش جنسیتی کشور از خود سوزی، قتل، تجاوز و.. صورت میگیرد حرفی به زیان نمی آورد از حذفی یه قوم بزرگ کشور حرف می زنند ؟ جای افسوس است که مادر ملت در حذفی یکی از فرزندانش باشد تنی از وجودش، گر چه مادر ملت نیست که دلش برای فرزندان این مرز و بوم بسوزد، باید انقدر، بود که به ساز یه کشور بیگانه اولاد سر زمین رو به فروش برسانند.

>>>   بي غيرتي هم يك اندازه دارد، جنبش راستي كه تنظيم سياسي نيست، اگر نه در برابر ..... وازي هاي رولا جان لاأقل يك رد سياسي و احتجاجي ميكردند، بعد إز اين أزبك ها بايد يك رهبر سياسي پاك بخود انتخاب نمايند، در غير آن قدر شان نزد عامه ملت إز بين ميرود.

>>>   در کشوری زندگی می‌کنیم که خبر «حبس خانگی معاون اول رییس‌جمهور» توسط «بانوی نخست» به رسانه‌ها ابلاغ می‌شود. پولیس، سارنوالی، محاکم، سخنگوی دولت. . . ظاهرا همه بی‌خبرند. از دو حالت خارج نیست: یا این‌که صلاحیت‌های این نهادها به‌دفتر بانوی اول انتقال یافته است؛ ویا این‌که آقای غنی تصمیم‌های کلان را تنها با همسرشان در میان می‌گذارد!
حسيب معترف

>>>   فکرکنم وقتی غنی گذارشات حکومت را باری اتمر می گوید بانو اول و سلام رحیمی هم حاضر باشند.
بناعن ازرولا هم اشتبا سر زده و راز ارگ را بیروان کشید

>>>   رولا غنى «بى بى گل ارگ» معاون شوهر خود ، جنرال دوستم را حبس خانگى كرد. جنرال دوستم زمانى يكى بازيگران اصلى در سياست افغانستان در اين سه دهه بود و لقب جنرال پادشاه ساز را داشت ، حال آن قدر كوچك شده است غنى از زبان همسرش حبس خانگى او اعلان مى كند ، جنرال دوستم راهى ندارد مگر جبن خود را بشكند.

>>>   باز برادران اوزبیک ما برای دوستم رهبر میلیونی خطاب میکنند کجاست قوم محترم اوزبیک که از دوستم دفاع نمیکنند دلیل اش چیست تشکر

>>>   جزاي قروت، آب گرم!

>>>   Rezai
او نادرست نگفته است. اگر حبس خانگی نیست پس چه است؟ از خانه خود بیرون رفته نمی تواند ،به وظیفه رفته نمی تواند ودر شهر وجای دیگر آزادانه گشت وگذار نمی تواند.

>>>   این نتیجه نامردی شما مردم است که درکنارهم تحمیل نکرده پشت غنی بخاطرچوگی گرفتید ویک تیم قوی رافلج ساختید وخودتان هم درحال فرسوده شدن هستید لطفا ازتاریخ بیاموزید
وسیم تیموری

>>>   نه تنها دوستم بل تمام اراکین دولت در حپس خانگی بسر میبرند. دیوار های ضخیم سر به فلک کشیده نشانه چیست؟ نه تنها که خود شان در حپس خانگی بسر میبرند بلکه تمام مردم افغانستان را حپس نموده اند؟ بجز از دیوار های سمنتی که نشان از استبداد؛زندان؛بی عدالتی ؛ وحشت ؛ دهشت ؛ خیانت؛ فساد ؛ بی اعتمادی؛ غارت گری ؛ چور و چپاول است چیزی دگری هم بچشم میخورد؟ تا تشناب با هیلیکوپتز میروند از که هراس دارند و چرا؟ در سابق دروازه ارگ بنام دروازه خلق تا روز ها بروی مردم باز بود؟ اما فعلا پدر پسر خویش را بدون تلاشی و تن پالی در خانه خودش راه نمیدهد این نتیجه خدمت همین دولت است که نفاق ملی را به گونه های مختلف دامن میزند و آتش کدورت و خصومت را تازه نگهمیدارد تا چند صبای خویش را بگذراند. برادران این حرف ها به نفع ما و شما نیست دوستم برای تمام مردم افغانستان خدمت میکند نه تنها برای ازبک ها دوستم از همین مملکت است اگر روز بد بیاید همگی از تابعیت های دوگانه خویش استفاده نموده ما وشما را به حال خود وامیدارد اما دوستم در کنار ما باقی خواهد بود چرا که اندیشه وطن فروشی ندارد.

>>>   خاعنینی که ازدوستم متجاوزبرادرکش حمایت میکنند پس نبایدانتظارداشته باشن که افغانستان پیشرفت کنه برادران ازبک بایدیک رهبرجوان وصادق انتخاب کنندکه دستش به خون آلوده نباشد حمید زمانی ازتهران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است