تمام قدرتمندان شمال در برابر غنی به زانو در آمده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۱    ۱۳۹۶/۱/۶ کد خبر: 130893 منبع: پرینت

بپذيريد نپذيريد تمام "گلادياتورهای" شمال در برابر غنی طوعا ام كرها به زانو درآمده اند. اين جمع نتوانست رييس اجرايی را يک دست وادار به ايستاده داری كند و در جانب ديگر، منافع شخصی سبب شد تا عده زيادی از اينها تن به معامله های ناچيز و ننگين با رييس جمهور و اطرافيانش دهد.

گريز از دوسيه های سياه فساد كه در زمان تصدی شان در حكومت پيشين ارتكاب يافته بود، محل گرايی و قدرت طلبی هايی كه سبب توطئه چينی عليه همرزمان شان شد، حفظ پول های گزاف بادآورده ای كه بعدها عليه خودشان وسيله فشار شد و قدرت طلبی های بی ارزشی كه مردم را از آن هيچ خيری نبود، از جمله عوامل تن دهی به اين معامله های ناچيز و ننگين اند.

هيچ نپذيريد و هر روز ديوانه و احمق و هر دشنامی كه ياد داريد نثار او كنيد، اما غنی با دار و دسته اش برنامه دارد و اين برنامه ريشه های اين جريان و پهلوانچه های شما را می خشكاند. زحمات سی ساله هدر می رود و مردم يكبار ديگر دچار بدبختی پيشين در اين ديار خواهند شد.

شما يک چند "مدح سرايان" و "توجيه گرانی" كه قلم و انديشه تان را در خدمت اين "گلادياتورها" گذاشته ايد و نگفته خود را فدای دروغ ها و خيال پردازی هاي آنان مي كنيد، به خاطر مردم و حقی كه آن قلم و انديشه بر شما دارد، دست كم از مدح سرايی دست برداريد و تا حد امكان عمق فاجعه را برای ممدوح تان گوشزد كنيد.

شما بهتر از من می دانيد كه غنی را انصاف نيست و او مصمم بر جبران اشتباهات گذشته ای است كه اين رهبرچه های شما را ميدان جولان داده بود. برنامه او حساب شده به پيش می رود و اين برنامه نه عبدالله، نه عطا، نه محمود و نه هم كلبی می شناسد.

احمد ذکی معنوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی بنیان گذار گرو داعش درافغانستان است که جنایتهای ضدبشری را انجام میدهند زیرنام اسلام تامردم دنیا از اسلام متنفرشوند و به سمت مسیحیت بروند..

>>>   قوماندانان شمال وبه ذعم خود شان قدرت مندان دیروز در زنجیر اهنین خودشان پیچانده میشوند که یارای خلاصی هم ندارند این زور مندان ودزدان گرفتار دعای بد یتیمان وبیوه ها شده اند گرز اه انها فرق انان راسخت خواهد کوبید.
م.ا.کابل

>>>   بودن در کنار عبدالله ضعیف، بهتر و با عزت تر از تسلیم شدن به جبهه مخالف است.
اگر بحث ناتوانی های ریاست اجرایی را به رهبری داکتر عبدالله در راستای تطبیق توافقنامه سیاسی کنار بگذاریم؛ تنها ماندن وی از سوی عده ای سست عنصر و عاشق زر و تاج در برابر حلقه ی تمامیت خواه ارگ، امری است نادرست.
سربازی که سنگر خود را با سنگر دشمن و مخالف اش تعویض می کند به هیچ وجه نشان دهنده با هوشی اش نه بلکه نشان دهنده ضعف و بی باوری اش به سنگر، فکر و راهی بوده که به آن تعلق داشته است.
مردم سربازی که به جبهه ی مخالف می پیوندد و کمان را بر یاران پیشین اش نشانه می گیرد، خاین خطاب می کنند نه قهرمان. فرهنگ عیاری، تسلیم شدن را بر نمی تابد و یا به قول خداوند گار بلخ حضرت مولانا، هیچ عیاری خانه ی خود را دزدی نمی کند.

>>>   بخاطریکه دزد درکوه جای نمیشود وخاین هروقت خایف است

>>>   شما بهتر از من می دانيد كه غنی را انصاف نيست و او مصمم بر جبران اشتباهات گذشته ای است كه اين رهبرچه های شما را ميدان جولان داده بود. برنامه او حساب شده به پيش می رود و اين برنامه نه عبدالله، نه عطا، نه محمود و نه هم كلبی می شناسد.
ع

>>>   بیشتر هیزم و بنزین بریز بر این آتش خصومت و نفاق، تا باشد که خاکستری ازین کشور باقی نماند.

>>>   دو خبر

اول:
داكتر غني از استاد عطا محمد نور خواسته سمت وزارت دفاع را قبول كند، اما آقاي نور به داكتر غني، جنرال عتيق الله بريالي را به وزارت دفاع پيشنهاد كرده است.
دوم:
داكتر غني گفته است من با داكتر عبدالله توافق كرده ام كه مصطفي مستور به وزارت ماليه و اكليل حكيمي به وزارت خارجه برود. استاد عطامحمد نور در پاسخ گفته است تا زمانيكه صلاح الدين رباني راضي نباشد هيچ نيروي توانايي بركناری صلاح الدين رباني وزير خارجه كشور را ندارد.

>>>   بسیار بازی احساسی است برادران کرزی در این بازی پیروز شدند .
حبیب الله یوسف زی

>>>   بلخ از اهميت خاصى برخوردار است ، مركز تمدنى خراسان، نقطه محورى براى تأمين توازن در شمال و پايتخت دوم سياسى كشور است.

>>>   تبصره پیرامون یک جملۀ نوشتۀ فوق! «زحمات سی ساله هدر میرود»!!! چه زحمات؟ کدام زحمات؟ زحمات برای کی و از طرف کی؟ من میپذیرم که ملت افغانستان در این سی سال متقبل زحمات زیادی شده اند و این زحمات همه ناشی از رضالت گروه معلوم الحالی بوده اند! اگر هدف نویسندۀ گرامی معنوی صاحب از دستآورد های سی ساله، دستآوردهای سی ساله باشند، شرم است، زیرا کدام دستآورد؟ پس این ملت به صلح نیاز دارد و برای استقرار صلح هر کسی پیشگام شود قابل تقدیر است و بزرگترین دستآورد برای ملت آوردن صلح خواهد بود و نوشته های اینچنینی بیش ازین نمیتوانند ذهنیت ها را مکدر کنند، حال زمان آن فرا رسیده است که باید برای انسجام ملت کار شود نه قلم فرسایی برای تفرقه و جدایی.
میهن زرغون

>>>   اگربچه های شما ورهبران دولت وزیردعاع دوست سالهای 1357 و 1358 شما فرزندان آنهادرصفوف جنگ می بودند اینقدر به دهلی خط دیورند نمی کوبیدید دیکتاتوری نسل کشی وافغانستان سازی و افغانیت ساخته عبدالرحمن خان راقبول دارید اما خط دیورند عبدالرحمن خان راقبول ندارید.

>>>   بنظر من غنی بر خلاف ادعاهایش در مقابل تمام قدرتمندان و دزدان بشمول عبدالله به زانو درآمد!!!!

>>>   استاد عطا قيمت سياست شكست خورده و سوداى فروخته شده را بيشتر ساخت ، و امتياز گرفت، در واقع از مال مرده سود برد ، انهايكه قبلاً ارزان فروخته بودند ناراحت اند:)
اين مذاكره يا معامله هرچه نام ماندندى، ربطى به انچه ما ميخواهيم نداشتندى، smile-emoticon:)
ما با مردم هستيم ، امتياز گيرى از دولت برترى جو خوب است اما كليد صندوق أرمان ملت دست ملت است، نه در دست ريس اجرايه و نه در دست والى بلخ.
شما هيچ نگران نباشيد.

>>>   مگر عطا چی گناه کرده بجز بروز رسانی در سیاستش؟ از نظر من دیگر کسی قابل اعتماد وجود ندارد که بخواهد حمایتش کند! خود ایشان وارد میدان میشود و نیاز به حمایت دارد تا پیش داوری در مورد ایشان، خود نور میگه که بدون مردم من هیچ هستم و حد اقل این درک را دارد!
معاونیت مارشال را هم دیدیم
معاونیت احمد ضیا را هم دیدیم و... همه سوخته و باخته بدر آمده اند که نتیجه‌اش...
حداقل یک شانس به شخص عملگرا باید داد ولو که ببازد چون همیشه گول خوردیم و باختیم ببینیم عطا چی میکند. بازنده که چیزی را نمیبازد

>>>   سليم شدن به دو قسم است يكي كه تسليم ميشوي به طرف تمامي چيزي خوده با خود يك جا تسليم مبكني
ويكي طور تسليم ميشوي كه در عمل ني در مقام خود هستي و غير مستقيم به مفكوره طرف يا قبيله تسليم هستي كه هر كار كرد با يك سرو صداي ساختگي و با گفتن كه چهره دوم خوده نشان ميتم باز در خفا معامله ميكني و قبيله هم سياست هاي خوده تطبيق كرده روان است و از تو كاري ساخته نيست كه عبدالله به همين شكل تسليم قبيله شده و سرنوشت مردم معامله كرده است بناً اين نوه تسليمي خيانت ملي است و فريب مردم است

>>>   "معامله ي ننگين" عطامحمد نور
وقتي معامله كرديم وُ خوش آهنگترين سرود ملي تاريخ اين سرزمين كه نماد ايمانداري، وحدت، جهاد و مقاومت بود جاگزين ساختيم؛
وقتي معامله مرديم وُ زيباترين پرچم اين كشور كه نماد جهادومقاومت بود را پايين نموديم؛
وقتي معمله كرديم وُ هويتِ تك قومي "افغان" كه متعلق و منصوب به قوم پشتون است را در قانون اساسي بالاي همه مليت هاي باهم برابر تحميلانديم؛
وقتي معامله كرديم وُ زير نام پروسه DDR تمامي مجاهدين و مقاومتگران را خلع سلاح نموديم؛
وقتي معامله كرديم وُ كادرهاي نظامي خطه ي مقاومت را زير نام هاي مختلف خانه نشين نموديم؛
وقتي معامله كرديم وُ كادرهاي ملكي-سياسي و دپلماتيك خود را زير نام PRR منفك نموديم؛
وقتي معامله كرديم و انتخابات رياست جمهوري را باختيم؛
وقتي هزار معامله كرديم وهزار بد و بيراه نموديم...
هيچ كسي صداي خود را بلند نكرد؛ امروز اما...
امروز اما عده يي از همان معامله گران پيشين، بگونه ي مستقيم ويا بگونه ي غير مستقيم توسط فيسبوك چلوونكي هاي خود، بيشرمانه ادعا دارند كه مثلن استاد عطا با اشرف غني "معامله ي ننگين" انجام داده است ؛ العجب !؟
او فسبوك چلوونكي محترم !
اگر اين معامله را "ننگين" ميخواني، به معامله هاي بالا كه فيسبوك تمويلوونكي هايت انجام داده اند، چه واژه يي را به كار ميبري ؟

>>>   مشوره يى من به دكتر پدرام و ساير عدالتخواهان ؛
اكنون كه صف ها كاملن آشكار اند و شناخت دوست و حريف كارى دشوارى هم نيست، بايست روى برنامه ها و راهكارهاى سرمايه گذارى كرد كه ملموس باشند و جنبه هاى عملىى شدن آن ميسر باشد تكيه كرد.
مى دانم در داخل كشور بدون داشتن امكانات مالى و تكيه گاه خارجى دشوار است تا برنامه هاى بلند، قوت عملى شدن پيدا كنند و بخشى از مردم و نخبگان هم به رفتن دنبال ارباب قدرت و سرمايه عادت كرده اند و به صدا هاى كه منفعت مالى و مقام در قبال ندارند پاسخ نمى دهند و حتا همنوا شدن با عدالتخواهى را خطر تلقى مى كنند، ولى باور دارم كه هنوز نسل عدالتخواه وجود دارد و به آرمان هاى والا باورمند اند ، براى مقابله با سياست هاى خطر ناك حاكميت قبيله تنها گزينه يى اپوزيسيون مدنى كافى نيست و بايد آماده يى پلان هاى «ب»بود ، براى همين بايد تكتيك مبارزه را تغير داد و از موضع دفاعى به موضع تعرضى آماده ى گذشت بود، در پهلوى آن ميدان مبارزات خيابانى را هم گرم نگه داشت ، اگر قرار باشد در انتخابات رياست جمهورى آينده عدالتخواهان اشتراك كنند ، بايد از همين اكنون براى آن آماده گى گرفت وراى زنى ها را آغاز كرد تا يك تيم قوى و با برنامه از ميان اين راى زنى ها بيرون آيد و آغاز به كار هاى عملى در داخل و خارج كشور نمايد و درب گفتگو ها را با كشور هاى اثر گذار باز نمايد و به مردم اميد و انگيزه بخشد. مردم منتطر چنين حركتى مشتقانه هستند و زمينه يك اپوزيسون قوى هم ميسر است

>>>   نی بادرا جان! غنی با دار ودسته اش پیش یک قومندان عادی شمال در مزار شریف زانو زد.
واقعاً استاد عطا به یک تیر دو شکار کرد.
1. دوستم یعنی رقیب نظامی کمونیستش را کنار زد و کارش را به حبس خانگی رساند.
2. شانه اشرف غنی را از دوستم خالی ساخت و اشرف غنی را وابسته خود ساخت.
همچنان حزب جمعیت را در افغانستان حزب شماره یک و تعیین کننده سرنوشت سیاسی کشور معرفی کرد.

>>>   خوب چه حرف های خوب ، فکر میشه همه با سیاست سرو کار دارند، اما از سیاست اصلی کار غنی که ریس جمهوری است که همه از او حساب می برند ، و هیچ ارگان دولتی و غیردولتی بدون اون آب نمی خورد، دیگران همه کشک هستند ، خبر ندارند، نفر اول بدون حرف از ستون ها هیچ ؟؟ رو انجام داده نمی تواند، این بازی ها خیلی خطرناک اند، آقای عطا باید این رول رو بازی کند که فعلا استان دار بلخ اصطلاح سمتی ،از شمال کشور است و باید رول رو بازی کند که آقای ژنرال رو به نوعی گوش مالی کند و بین جمعیت و جنبش سر و صدای ایجاد کند و هم دل یار بدست آر و هم ؟؟ بتواند به اصطلاح از دور از خراسان زمین به اصطلاح ایرانی ، که در ین مورد از عربستان پول فراوان به جیب زد نمایندگی کند تا عرص ایران رو در بیاورد ، انجام وظیفه نماید .

>>>   همه دوستان درست می گویند مگر افسوس صد افسوس که جامعه بی سواد کور و کر است درین ملک وحشی پرور 20 فیصد خواننده که مطالب شما را می خوانند و 80 فیصد ناخوان که از خواندن مطالب شما محروم و بی خبر اند با این کمیت خواننده در کشور تان نوشتاری شما جایی را نمی گیرد کوشش کنید تعداد خواننده گان را به 80 فیصد برسانید بعد از آن برای این تعداد مردم تان هر چه می خواهید بنویسیدآن زمان به جایی خواهیم رسید......


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است