پای داعش به افغانستان کشیده می شود
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۳    ۱۳۹۶/۱/۲ کد خبر: 130743 منبع: پرینت

با تاسف کشورهای درگیر جنگ و کشورهای جهان سومی، سیاست خارجی شان بیشتر معلول جوگیری سیاست خارجی قدرت های بزرگ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رامش نوری، استاد دانشگاه، در برنامه «راه حل» در مورد نقش کشور های بزرگ در این چالش های امنیتی در افغانستان گفت: مساله ای که افغانستان را دچار مشکلات و چالش های بیشتر امنیتی می کند این است که با تاسف کشورهای درگیر جنگ و کشورهای جهان سومی، سیاست خارجی شان بیشتر معلول جوگیری سیاست خارجی قدرت های بزرگ است. حتی توزیع قدرت در سطح روابط بین الملل می تواند در کشورهای توسعه نیافته و جهان سومی چون افغانستان تاثیرگذار باشد.

وی افزود: در خاورمیانه داعش، آهسته آهسته از بین می رود و پای داعش را به جاهای دیگر می کشد و دیده می شود که متحدان آمریکا مانند عربستان درجنگ درحمایت از داعش در سوریه شکست خوردند. حالا این گروه ها را برای تحت فشار قرار دادن روسیه و چین به جاهای دیگری مانند افغانستان که بهترین گزینه برای جنگ نیابتی است می فرستند.

نوری گفت: بنابراین ناامنی های افغانستان فقط به یک عامل بستگی ندارد. بلکه عوامل متعددی وجود دارد. بخش کلانی از آن ساخته و پرداخته خودمان است و بخش دیگر آن هم بیشتر از سوی کشورهای منطقه ای و کشورهای بین المللی دامن زده می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همه گروهای آدمکش باید در افغانستان ظهورکنند و آدم بکشند تا مردم جهان از نامشان در حراس باشد
داعش که همین حالا ظهور کرده و درافغانستان موجود است مانند آتش زیر خاکستر است که نمیدانم چی وقت آتش تبدیل شود مردم باید در فکر آمدن گرو آدم خورهای دیگر بنام زامبی باشد که میخواهند دشمنان آدمخوری را هم در افغانستان امتحان کنند اگر حکومت های خاین ع و غ بود اینبار نوبت زامبی است که در افغانستان امتحان شود

>>>   با وجود که به خود استاد خطاب کرده اید ولی تحلیل تان مانند همان اطفال دروغګویی است که یک باراز سر سخن میګوید و یک بار از اخر و سردرګم.
جنګ افغانستان را خود ما روشن کردیم و دو همسایه از این حالت استفاده میکند و دست سوم امریکا است که میخواهد اسلام نابود شود.

>>>   تاجيكان متحد شويد لطفن بخاطر خود تان متحد شويد و پنجشيري و بدخشي و بلخي نگوييد.
زمان چنگيز را بخوانيد اگر مردم بلخ و بخارا و مرو و سمرقند و هرات متحد ميبودند و يك ارتش درست ميفرستادند به جنگ چنگيز، چنگيز هرگز به اين سرزمين راه نمي يافت، شكست ما بخاطر بي اتفاقي ما است.

>>>   داعش سه سال است که درکشور تشریف دارد مگر شما استادان خواب آلود
خبر ندارید باید بگویید که در امحای آنها تا فراگیر نا شده اقدام صحیح
صورت بگیردبروید اشرف غنی را بیدار کنید
نوروز قلندر جلال آباد

>>>   آقای استاد مگر حالا خبر شدید که پای داعش به افغانستان کشیده شده،خیلی دیر خبر شدید،کوشش کنید ازین بعد از مسائل بر وقت خبر شوید وبعد نظریه پردازی کنید.
و.د

>>>   امریکا با کشور های عربی طالب و داعش را علیه روسیه تولید می کند و روسیه را متهم به حمایت و امداد رسانی به این گروه ها می کند......


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است