رویداد های آمریکا در اولین روز ماه حمل
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۴    ۱۳۹۶/۱/۲ کد خبر: 130715 منبع: پرینت

سنای آمریکا روز سه شنبه دومین نشست خود را به منظور تعیین صلاحیت نیل گورساچ گزینه ترامپ برای کرسی خالی دیوان عالی این کشور که با درگذشت قاضی اسکالیا نزدیک به یکسال است خالی مانده است را برگزار کرد.

گورساچ که برغم تلاش برای نشان دادن استقلال خود در این مقام در مقابل نفوذ ترامپ و کنگره جمهوریخواه آمریکا با حملات شدیدی از سوی قانونگذاران آمریکایی روبرو بود بار دیگر تاکید کرد که خیال ندارد یک قاضی دست نشانده دولت و یا کنگره آمریکا در دیوان عالی کشورش باشد.

در پی اظهارات جیمز کومی رییس اف بی آی آمریکا در نشست شنود مجلس این کشور مبنی بر این که اف بی آی سرگرم انجام تحقیقاتی در رابطه با موضوع رابطه اطرافیان ترامپ با مقامات روسی بوده است دموکرات های آمریکایی او را متهم کردند که آگاهانه وبا منظور جلوگیری از پیروزی کلینتون از افشا این خبر در طول انتخابات ریاست جمهوری این کشور خودداری کرده است.

روز سه شنبه گزارش هایی از فرار مهاجرین از خاک آمریکا و پناه آوردن آن ها منتشر شد که نشان می دهد سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ تا چه اندازه مایه هراس مهاجرین غیر قانونی این کشورشده است.
یکی از دلایل این فرار علاوه بر نگرانی مهاجرین مقیم آمریکا از سیاست های ترامپ گشاده رویی و استقبال جاستین ترودو نخست وزیر کانادا است که تا کنون بار ها گفته است درهای کشورش بروی این مهاجرین و خانواده های آن ها باز است.

مقام های رسمی کاخ سفید امروز فاش کردند که رکس تیلرسون وزیر خارجه ترامپ تصمیم گرفته است بجای شرکت در نشست سران ناتو در هفته اول ماه آوریل با رییس جمهور چین که ترامپ میزبانی او را در ویلای تابستانی خود در فلوریدا به عهده خواهد داشت دیدن کند.

افشا این تصمیم ظن محافل سیاسی را در این مورد که ترامپ سیاست های خود را بر حمایت از قدرت های بزرگی نظیر چین و روسیه و دوری گزیدن از کشور های کوچکتری که به کمک های واشنگتن نیاز بیشتری دارند پایه گذاری کرده است، بیشتر تقویت کرد.

در همین روز یوکیا آمانو رییس آ ژانس بین المللی انرژی هسته ای که در نشستی ادامه پایبندی ایران به تعهدات خود در قبال برجام را باردیگر تایید کرده بود در گفتگویی با نشریه وال استریت ژورنال نسبت به پیشرفت نگران کننده توانمندی های هسته ای کوریای شمالی و کمرنگ تر شدن چشم انداز یک راه حل سیاسی برای بحران این کشور هشدار داد.

و بالاخره مسوولین وزارت امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه با صدور دستور العملی از خطوط هوایی کشور های خارجی خواستند تا از تاریخ 25 ماه مارس از ورود دستگاه های الکترونیکی بزرگتر از تلفن های هوشیار به داخل هواپیماهایی که مستقیما به آمریکا پروزاز می کنند جلوگیری کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است