کشورهای خارجی در ناامنی های اخیر دخیل هستند
علاوه بر کوتاهی هایی که از سوی حکومت برای تامین امنیت انجام می شود، کشورهای خارجی نیز در این ناامنی های ما هرکدام به نحوی و برای هدفی دخیل هستند 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۳    ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ کد خبر: 130560 منبع: پرینت

مجلس سنا از حکومت وحدت ملی می خواهد که عاملان حمله هراس افکنانه به شفاخانه سردار محمدداوود خان را هرچه زودتر شناسایی و مجازات کند. اعضای مجلس سنا می گویند که حمله به این شفاخانه با همکاری کارمندان این شفاخانه صورت گرفته است و حکومت باید چگونگی وقوع این رویداد را با مردم شریک سازد. از سویی هم رییس مجلس سنا تاکید می ورزد که استخبارات کشورهای همسایه با استفاده از نام داعش و طالب دست به این حمله های خونین در کشور می زنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید نقیب الله هاشمی، عضو شورای ولایتی کابل، در برنامه «نگاه» گفت: فقط خواست مجلس سنا نیست که به این موضوع رسیدگی شود، خواست همه مردم افغانستان است که چرا به این موضوع انتحارها و انفجارها رسیدگی نمی شود وعاملان آنها شناسایی نمی شود و ما بارها و بارها از این یک موضوع گزیده می شویم و چنین آسیب های بزرگی می بینیم. آیا باید هر ماه و هر هفته یک حادثه خون بار اتفاق افتد؟

وی، در ارتباط با دخیل بودن کارمندان شفاخانه سردار محمدداوود خان در این حادثه ابراز داشت: حتما کارمندان این شفاخانه در این کار دخیل بوده اند وگرنه چطور امکان دارد با این همه امنیتی که این شفاخانه دارد، بتوان از آنجا گذشت و وارد شد؟ مهاجمان هفت ساعت در شفاخانه می جنگند و دراین هفت ساعت این همه مهمات از کجا می آورند؟

هاشمی، ریشه این مشکلات رااز سوی مقام های بالا می داند و می گوید: از آنجایی که استخدام در افغانستان، یا بر اساس فساد اداری و یا بر اساس رابطه است، می توان اینگونه اتفاق ها را پیش بینی کرد. افرادی که وطن دوست هستند بسیار کم در ادارات کشور استخدام می شوند، بنابراین افرادی که استخدام شده اند فاسد هستند و با مقداری پول خود را می فروشند و اینگونه جان مردم عزیزمان را به خطر می اندازند.

باید به حکومت وحدت ملی گفت: تا به کی، شما در خواب غفلت غرق هستید و مردم هر روز باید قربانی دهند؟ تا به کی به خاطر معامله گری های شما، سربازان امنیتی که در خط مقدم جبهه هستند، قربانی شوند؟ آیا ما رییس جمهور نداریم؟آیا ما رییس اجرایی و وزیر دفاع و داخله نداریم؟ آیا آنها معاش های گزاف ندارند که برای مردم کار نمی کنند؟ به اندازه ای که این مقام های ما معاش می گیرند هیچ مقامی در دنیا معاش نمی گیرد. چرا همه اینها را داریم، اما یگانه دلیلی که ما این ناامنی ها را در کشور داریم این است که آنها هیچ اراده ای برای قطع جنگ و تامین امنیت ندارند. آنها دلشان به حال ملت مظلوم نمی سوزد. تنها کاری که این رهبران ما خوب یاد گرفته اند، این است که تسلیت بگویند و برای هر انتحاری کمیسیون بسازند. کمیسیونی که هیچ نفعی به حال مردم ندارد و هیچ نتیجه ای هم به دنبال نخواهد داشت.

به باور هاشمی، اینها فقط درصدد این هستند که پنج سال از حکومتشان اینگونه بگذرد. اگر هزاران نفر هم در این مدت کشته شود، برای آنها هیچ اهمیتی ندارد. آنها فقط می خواهند در ارگ باشند و مقام رییس جمهوری را داشته باشند.

این عضو شورای ولایتی کابل در خصوص انتظارها از مجلس شورای ملی در خصوص این حوادث گفت: امیدوار هستم که مجلس سنا و پارلمان کشور به طور جدی این موضوع را تعقیب کنند و از حکومت بخواهند که برای این موضوع پاسخگو باشد. وگرنه اگر مثل حوادث قبلی کمیسیون درست شود، کمیسیون دو ماه بعد نظریه اش صفر خواهد بود و هیچ به درد ملت نخواهد خورد.

وی، کشورهای خارجی را دخیل در ناامنی ها دانسته و گفت: علاوه بر این کوتاهی هایی که از سوی حکومت برای تامین امنیت انجام می شود، کشورهای خارجی نیز در این ناامنی های ما هرکدام به نحوی وبرای هدفی دخیل هستند. کشورهایی از منطقه از جمله پاکستان که برای ما دشمن پروری می کند و همچنین قدرت های بسیار بزرگی از جمله آمریکا ثابت شده است که در این قضایا دخیل هستند. پس ما می پذیریم که جنگ، جنگ سیاست های خارجی است. جنگ رقابتی است و مسوولیت ما به عنوان یک مسلمان و یک افغان، این است که دفاع کنیم و این مسایل رارفع کنیم. اما متاسفانه چیزی که در کشور ما وجود دارد، خیانت به کشور است و خدمت به بیگانگان.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هراس افگن هراس افگن است، چه طالب باشد چه لالي!
چندی پیش فیرهای خودسرانه و راه‌بندی در
شهر نو کابل باعث وحشت و هراس در میان شهروندان کابل گردید. سرانجام فهمیده شد این فیرهای خودسرانه مربوط به افراد قومندان گارنیزیون کابل به خاطر محفل نامزدی یا دامادی پسرش بوده است. دیشب نیز فیرهای پی هم آن هم در نیمه شب باعث هراس و وحشت در مربوطات کارته سه و چار گردید. فیرهای خودسرانه‌یی که مربوط به افراد لالی حمیدزی برای به دنیا آمدن فرزند این جناب بوده است. وقتی می‌بینی یک قومندان نهاد مهم نظامی و یا یک وکیل مجلس تا هنوز نمی‌فهمد که به حقوق شهروندی دیگران احترام گذارد! از همین جا باید به عمق فاجعه پی برد. هراس‌افکن، هراس‌افکن است فرقی نمی‌کند از سوی طالبان و داعش باشد و یا این افراد که در زیر چتر دولت متعهد به دموکراسی و حقوق شهروندی، باعث ایجاد هراس میان مردم می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که ذات آدم‌ها وقت بد و شرور باشد رفتار آن‌ها با عنوان‌هایی مانند قمندان، وکیل و یا رییس هم فرقی نمی‌کند. اینکه این نوع افراد، راه‌های مردم را هم در محیط‌های رهایشی و مردمی بسته‌اند، معضل دیگری است که متاسفانه حکومت هم هیچ راه حلی برای راحت شدن مردم از دست این آدم‌های بدوی ندارد.

>>>   واقعیت ها در باره ای کرزی ....و باند جنایتکارش توسط رابرت گیتس افشاه شد
خون نا حق دست از دامن قاتل برنداشت
دیده باشی لکه های دامن قصاب را


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است