بغلان به پشتون ها واگذار می شود
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۷    ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ کد خبر: 129939 منبع: پرینت

قراری که معلومات دارید طالبان احمدزی شمار زیاد حویلی ها را در منطقه مسکونی بند دو پلخمری خریده اند و قرار گزارش ها آنها برنامه دارند در این خانه ها و خانه های سید منصور نادری و افراد وابسته به سید منصور نیرو جابجا کنند و زمانیکه جنگ در خطوط نخست نبرد شروع شود ممکن اینها از خانه ها بیرون شده دست به حملات بزنند بنا بر این به نکات ذیل توجه کنید:
1-تمام این خانه ها را تثبیت و دوامدار باید تحت نظرتان باشد و بگونه مشخص شماری موظف شوند اگر تحرکی از دشمن دیدند فوری سرکوب کنند.

2-تفنگ های تان را پاک کاری نموده آماده استفاده نگهدارید.

3-از قبل ساحات دید و سنگر های تانرا در محله خودتان مشخص بسازید.

4-دشمن در ابتدای حمله بیشترین شلیک های ماشیندار و آرپی جی را می کنند شاید اوج آن حدود بیست دقیقه دوام کند و بسیار زیاد صدای انفجار می شنوید که اصلا توجه نکنید و خطری شما را تهدید نمی کند چون شلیک ها بی هدف و بخاطر تضعیف روحیه می باشد و بهترین موقع برای تثبیت نقاط شلیک است که می توانید آنها را دقیق هدف گیری کنید.

5-به هیچ صورتی شلیک های ناحق و مسلسل نکنید فقط هدف را تثبیت و با دقت نشانه بگیرید.

6-سنگر کوه بند دو دوباره فعال شود و بهتر است نیروهای اندراب آنجا جابجا شود تا جلو هرنوع تحرک را از سمت دشت کرکر نیز بگیرند.

ما در یک مقطع حساس تاریخی قرار داریم و دشمنان ما می خواهند ما را حذف کنند و یا می خواهند نشان بدهند که بغلان از آنها است بنابر این موقع نشان دادن شجاعت مردان و زنان سرزمین ما رسیده و یکبار دیگر تاریخ را رقم بزنیم.

هارون سمرقندی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای اسدالله شهباز ریس شورای ولایتی بغلان چهار روز میشود که از پلخمری فرار وبه کابل رفته در حالیکه ریس شورای ولایتی دراین شرایط حساس باید در بغلان باشد و ریس پیشین شورای ولایتی در چنین شرایط قطعن از ولایت بغلان بیرون نمیرفت واین روشن است که دریک دسیسه آقای شهبار ریس شورای ولایتی بغلان شد تا شهر پلخمری را سقوط بدهند که این یک خیال بیش نیست .
هارون سمرقندی

>>>   بغلان و اكثر نقاط شمال به حزب نام نهاد اسلامي (اين جناور گل بي دين حكم تيار) داده ميشود، هم چنان ميدان وردك و غزني

>>>   برو رقص بكن!! رقاص!!! تو همجو خس و خاشاك هستى كه خود را در بايتخت محكم نمى توانى جه خواسته در ديكر ولايات!!! روز هاى تان به حساب است!!!

>>>   مخاطبين خاص!
شرم نيست كه جيب هاى خود و خانواده هاى خود را پر كرديد ، مردم را رها كرده و فرار كرديد!؟

>>>   جاوید کوهستانی:
خواستم بنويسم كه خيانت بزرگ در حق مردم ما و ساير مليت ها و اقوام كشور درست وقتى پيش امد كه در ٨٠ فيصد سرزمين نفوذ و هيبت مقاومت اثر گذار بود ، در ان هنگام در لويه جرگه قانون اساسى رهبران امروز كه از اقوام تاجك ، هزاره و ازبك نماينده گى دارند و متحد هم بودند و اكثريت كرسى هاى دولت را در دست داشتند ، كسانى را براى جرگه انتخاب كردند كه سواد خواندن و نوشتن نداشتن چه رسد به سواد سياسى و امروز همه را به مصيبت رو به رو كرده خود سكوت نموده اند ، اگر قرار است اين بنبست بشكند اول قامت هاى دروغين را بايد شكست .

>>>   من به فاشيزم كارى ندارم اما كسانيكه ظلم مظاعف به هويت ، زبان و فرهنگ شان را مى بينند و شعار مصلحت و وحدت ملى سرمى دهند نمى دانم چه بگويم ؟
فاعتبروا یا اولی الابصار

>>>   Ismail Azimi
مبارز حقیر نه بلکه بزرگتر شد .
عمل دون صفتانه در مقابل مبارز نهایت حقارت و ذلیلی کسانی را به نمایش گذاشت که، انتحار را افتخار و خود کفان آنرا اتل میخوانند. اینها در همه سطوح فعال اند از ملت سازی تا ملییییییییبی سا زی ورزش.
این یعنی اوج تعصب در مقابل افتخار آفرینان کشور.

>>>   كر ميكردم اينجا تنها در سياست تقلب و خيانت وجود دارد
اما نــــه!
افغانستان امروزه متاسفانه سرزمين تقلب شده است، اينجا تنها سرزمين وحشت، دهشت و انتحار نيست بلكه سرزمين تقلب و خيانت است
اينجا جايي براي قهرمان نيست، خيانت كن، تقلب كن، قتل و جنايت كن تا جايگاه خوبي بدست بياوري
امروز من، از بيگانگان ننالم، كه با من هرچه كرد آشنا؟ كرد!
از زماني كه دست چپ و راست خود را شناختيم و روانه مكتب شديم به گوش و چشم مان دروغ هاي تهوع آور را چكاندند، از حقيقت ها به دور مان نگهداشتند و خيانت را حقانيت و حقانيت را خيانت نشان دادند و اين روند تا امروز ادامه دارد، اما امروز ديگر تقلب، خيانت و جنايت پنهان نميماند، امروز ديگر ديروز نخواهد شد، از امروز به دهان هر تقلب كار، خيانت كار و خاين كه ولو برادر و نور چشمم باشد خواهم كوبيد
شب هاي كابل

>>>   ما تاوان اشتباهات و مصلحت انديشى هاى بيجاى پدران و نياكان مان را ميپردازيم.

>>>   مدارک فروش سرزمین خراسان توسط پشتون های خاین
سند فروش پشتونستان توسط امیر عدالرحمن خان پدر کلان امان الله خان. این سند چندین بار دیگر توسط حاکمان کشور تایید شده. حتی توسط نادر خان غدار هم تایید و امضاء شده.
وطن را خود شان فروختند و می فروشند. باز دشنام و تهمتش را به دیگر اقوام میزنند.

>>>   Abo Moslim Sheerzad
نامم: ابو مسلم
تخلصم: شیرزاد
دینم: اسلام
زبانم: فارسی
هویتم: تاجک
من افغان نیستم

>>>   بزرگان ما همیشه قربان خوش باوری های خود شده اند و این سریال ادامه دارد...

>>>   قومیکه در زمین شان کوکنار ، در جیب های شان کلدار ، در مهمانخانه های شان پنجابی و عرب ، افتخار شان جنگ ، انتحاری ، ماین گذاری و سنگسار خانمها بوده آن قوم را ( اوغان ، افغان ، پتان و پشتون ) نامند من هیچ وقت افغان نیستم و نمی باشم .

>>>   درد ما از ستمسالاران نیست! درد ما از کمیشن کاران اقوام غیر پشتون است، بخاطر گرفتن کمیشن خود را و وجدان های شان را میفروشند و تن به مصلحت میدهند

>>>   بسیار خوب گپ است. من افغان نیستم به نام اتحاری مشهور است در تمام جهان و مردوم جهان اغغن ها بد میبرند. من خراسانی هستم.

>>>   افغان نام پسر ساول پادشاه اسراییل بود که الفنستن انگلیس نام پسر ساول را بر چغرافیای ما گذاشت، جون چهار قبیله یهود نیر در کوه های سلیمان مسکن گزین شدند، قبیله وزیری، شنواری، افریدی، گدون .

>>>   به گفته یی جناب استاد محمدی مورخ کشور این تنها بنام افغان محدود نمیماند ۵۰ سال بعد فرزند یون کرزی وغنی اودلا تاجک وهزاره وازبک را محکم میگیرند که ینجا ملت همه افغان است واین جا فقط یک زبان باید وجود اشته باشد یعنی حرف محمود طرزی زبان افغانی وزبان به قول شما جناب دری را کاملن از دستگاه اداری محو میکنند کاریکه تا حال کرده اند لطفن اگر تاجک یا کدام قوم دیگر استی پهلو بگردان واز خواب زمستانی بیدار شو این عصر عصر منطق وحقیقت پذیری نیست عصر زور گفتن وتجاوز به حقوق دیگران است است کشور عراق سوریه ولیبیا به خاک وخون یکسان شد وامروز وزیر خارجه یی ترامپ ایران را به نقض حقوق بشری متهم میکند این یعنی بی منطقی زورگویی وبدماشی در عرصه یی بینالمللی ودر عرصه یی داخلی بدماشی این است که یک پشتونیست بنام یون امد وقانون توشیح شده را زیر پا کرد درین باره چی نظر داری ایا به شناسایی یون هم به کمک احتیاج داری افسوس به تاجکهای بی خاصیت.

>>>   به قول يكي از دوستانم
كه در واشنگتن زنده گي ميكند
تحقيقات نشان داده كه
ساول پادشاه بنا بر دلائل نا معلوم يا مصلحتي اصلا گم شده
و تحقيقات طب عدلي و مطالعات نشان ميدهد كه ساول پادشاه يا
بزرگترين رهبر يهود در افغانستان زنده گي كرده
و نام پسرش افغان است
و همان چند قبيله را كه خانم ثريا بها ياد كرده أولاده و نسل افغان پسر ساول پادشاه يا بزرگترين رهبر يهود است
به همين دليل نام هاي يهودي مثل عيسي خان و موسي خان و سليمان و داود در اين قوم زياد مروج است

>>>   مصلحت!
روزى نام خراسان حذف شد گفتند مصلحت كنيد!
روزى نام دانشگاه حذف شد گفتند مصلحت كنيد!
روزى روپيه كابلى حذف شد گفتند مصلحت كنيد!
روزى سرود ملى حذف شد گفتند مصلحت كنيد !
روزی پرچم ملی ما حذف شد گفتند مصلحت کنید!
روزى قانون اساسى جعل شد گفتند مصلحت كنيد !
روزى آراء مردم ربوده شد گفتند مصلحت كنيد!
روزی اشخاص نخبه ما ترور شد گفتند مصلحت کنید!
امروز آمده اند كه هويت ما را حذف کنند،
آيا مصلحت كنيم؟
نوت: جواب من نخیر است و تا یک قطره خون در بدن دارم از هویت که خداوند متعال برایم تعین کرده دفاع میکنم البته با احترام خاصی که به سایر زبان های کشورم دارم.

>>>   خیلی خبری دروغ وبی مفهوم شاید نگارنده خریده داعش باشد یا دشمن بشریت {عارون ثمرقندی یک نام مستعار است بخاطرتضعیف مردم بغلان فعالیت میکند

>>>   به ابو مسلم!
اگر افغان نیستی پس پیش پدراندرت برو در خاک پاک افغانستان چی میکنی؟!!

>>>   ولایت بغلان را قبلا دولت فاشیست بیخرد توسط نماینده .... خود { منگل} به طالبان واگزار کرده بود. متاسفانه شما تاهنوز در خواب خروگوش بوده و خود را بیخبر میدانید.

>>>   در واقعیت همین اکنون پشتون ها در بغلان اکثریت هستند و ازطرف هم اندرابی ها جنایات را انجام دادند که مردم بغلان از آن ها متنفر هستند و دوم در رابطه به لسان و هویت، به نظرمن در کشور ما باید فقط یک زبان ملی و رسمی باشد که او پشتو است چون زبان دری که بنام تاجکی و فارسی است در ایران و تاجکستان رسمیت دارد و به همین منظور هم نشان دهنده هویت ملی ما شده نمی تواند.احمدی

>>>   Mannan Naseh
کرزی سر پیاز یا ته پیاز!
خانواده خان عبدالغفار خان از ادغام مکمل مناطق قبایلی به پاکستان در پیرهن نمیگنجنند ولی کرزی و گروه "چهل دزد" اش مخالفت میکنند! به این میگویند حماقت! محمود خان چکزی هم از دولت پاکستان خواسته تا برای مهاجرین افغان تابعیت پاکستانی بدهد! یاد تان باشد که یکروز "پشتونستان سرچه" هم رخ خواهد داد اگر اینها همینگونه به خریت تاریخی ادامه داده و فرصتها یکی پی دیگری بسوزانند

>>>   Ariaie
فاشيزم قومى حقائق در مورد مناطق مرزى قبائلي را مى دانند اما اين بازى سياسى را براى پر كردن جيب ها از بودجه هند و متمركز نگاه داشتن پشتون هاى افغانستان بر محور خود زير نام لر وبر ، ادامه مى دهند .

>>>   Haroon Mutaref
حكومت با اين طرح و مهندسي كردن و فهرست سازي اقوام، عملن كشور را در تقابل و بحران قومي رو در رو مي سازد. تقسيم كردنِ تاجيكان زير نام هاي كوچك، بيانگر اين است كه پشت اين طرح، حلقاتِ و دست هاي سياسي شؤنيست و فاشيزم قرار دارد. اگر قرار باشيد تاجيكان به نام هاي جمشيدي، فيروز كوهي، كوهستاني، اوزمر، يفتلي و غيره تقسيم شوند، پس پشتون ها هم به نام هاي باركزي، اچكزي، دراني، غلجايي، پوپل زي، كوچي، افريدي و ... تقسيم شوند.
جنبش دفاع از قانون به عنوان بزرگترين حركت معترض سياسي قطعن جلو حركاتِ مرموز و مشكوك حلقاتِ كه در پشت مهندسي سازي اقوام قرار دارند- را مي گيرد و با جديت و قوت مبارزه مي كند و اجازه نخواهيم داد تا با اين نيرنگ و خدعه و با استفاده از روند ملي توزيع شناسنامه هاي برقي، گروه هاي قبيله يي در پي تحقق اهداف فاشيستي شان باشند.
هارون معترف

>>>   Zahir Ariaie
در حاليكه تاجيك ها يك قوم واحد اند و قبيله يى نيستند به طور نظامند وهدفمند با همان جعل، فريب و تفكر فاشيستى عمداً به أساس نام منطقه تلاش شده است تقسيم شوند و از بدنه تاجيك بخش از انها بريده شوند. اين در حاليست كه در واقع پشتون ها داراى اقوام و عشيره هاى مختلف اند و به دو بخش عمده درانى و غلزايى عملاً وجود دارند در فورم بنام يك پشتون أمده اند. ما كارى به انها نداريم و خواهان تقسيم كسى نيستيم و چنين تفكر شيطانى و غير انسانى را نيز نداريم هرچند انها خود هميشه براى قدرت سر يكديگر خود را خورده اند. اما همه تاجيك ها اگاه و بيدار باشند كه شما را در يك توطئه كلان تلاش دارند به اقوام كوچك با نام هاى من دراوردى و منطقه يى تقسيم و بعد مورد تبعيض قرار دهند. براى ايستاگى در مقابل فاشيزم و توطئه هاى بى پايان انها ميبايد متحدانه و اگاهانه عمل و اين توطئه را خنثى سازيد. مثلاً از كى تا حال يفتلى، پاميرى ، كوهـستانى و غيره مليت جداگانه شده اند؟ من يك يفتلى ام و يفتل نام يك منطقه است بس . نمى دانم كى ها از ما در اين دولت تعصب و شيطنت ملى نمايندگى ميكند و بر اين مسائل مانند " گاو" سرتكان مى دهند.؟

>>>   فاشيزم چگونه در تلاش تجزيه و نابودي ديگرام جنون زده رفتار ميكند؟؟؟؟
تنها قوم بزرگ تاجيك يعني فارسي زبانان را به ١٩ قوم پارچه ساخته است
ولي در كنار آن بيشتر از پنجاه شاخه، قوم و خَيل خود را تنها زير نام پشتون يكپارچه سازي كرده است
و حتي به اندازه ديده درآي شده كه حتي بنام قريه و روستا هم ما را خط و نام كشيده است، اين كار فاشيزم ما را هنوز قوي تَر از گذشته خواهد كرد تا براي ناكامي فاشيزم قبيله تا پاي جان ايستادگي نماييم
اينست برنامه و پا فشاري فاشيزم براي كوچكسازي ديگران

>>>   ﺑﺮاﺩﺭ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻐﻼﻥ ﻧﻴﺴﺖ, اﺭﮒ و ﺷﻮﺭاﻱ اﻣﻨﻴﺖ ﭘﻼﻥ ﻧﺎﺑﻮﺩﻱ ﺷﻤﺎﻝ و ﻗﺘﻞ ﺳﺮاﻥ ﺷﻤﺎﻟﻲ ﻏﻴﺮ اﺯ ﭘﺸﺘﻮﻥ ﺭا ﺳﺎﻟﻬﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩﻩ اﺳﺖ و ﺗﺎ ﻛﻨﻮﻥ ﺑﻴﺸﺘﺮ اﺯ ﻳﻜﺼﺪ ﻗﻮﻣﺎﻧﺪاﻥ ﺳﺮ ﺷﻨﺎﺱ ﺭا ﺷﻬﻴﺪ ﺳﺎﺧﺘﻪ اﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﻭ ﺗﻦ ﭘﺸﺘﻮﻥ ﻫﻢ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪاﺭﺩ,,,

>>>   اﻳﻦ ﺣﻜﻮﻣﺖ, ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻛﺮﺯﻱ ﻫﺎ, ﺷﻴﺮﺯﻱ ﻫﺎ, اﺣﻤﺪﺯﻱ, ﻫﺎ ﻣﻨﮕﻠﻬﺎ, ﻛﻮﭼﻲ ﻫﺎ, ﺗﺮﻩ ﺧﻴﻞ ﻫﺎ, ﺑﺎﺭﻛﺰﻱ ﻫﺎ, ﺳﺘﺎﻧﻜﺰﻱ ﻫﺎ اﻧﺪ,,,
ﺑﻌﺪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﻣﺎ ﻣﺘﻌﺼﺐ, ﻗﻮﻡ ﭘﺮﺳﺖ و ﻓﺎﺷﺴﺖ ﻧﻴﺴﺘﻴﻢ,,

>>>   اول برایتان بگويم که این حرف ها وگپها تبلیغات زهرآگین است که ازطرف دشمنان وخبیثان مردم افغانستان براه انداخته میشود .چنین درگیری های احمقانه شاید از طرف انسان های احمق براه انداخته شود .اما یک ویا نصف روز بیشتر طول نمیکشد چون آن ها سلاح و مهمات کافی ندارند که جنگ شان را ادامه بدهند.هرشخص فاسد و جنگ طلب به خیال وخواب دهه های قبل است کور خوانده.

>>>   اگر واقع بینانه وبدون هرنوع تعصب وتبعیض قضاوت بدونیک اقوام افغانستان را بکنیم . پشتونها بدترین مردمی هستند که درینجا مسکن گزینند

>>>   از ای دم دار ها شکی نسیت برادر ها امادگی دفاع از طالبان نکتای دار و بی نکتای را داشته بشید اینها وطن فورشان قرن 21 استن بالای حرف شان باور نداشته باشید دوستی ندارند مااز دست اینقدر خرزی گوزی وشتر زی بتکلیف هستیم

>>>   بغلاني هاي عزيز!
اينبار دگه ريس جمهور صدايتان را شنيد و به داد تان رسيد، الله الحكم مجاهد، مسول پرتاب راكت هاي سكر گلبدين حكمتيار به شهر كابل را به سر نوشت تان حاكم كرد، والي تان مقرر اش كرده
اي دگه مكتب مكتبي نخوانده ميگند: استعداد خدايي دارد، جرم هاي. خورد كوچك را به استك نيستك فيصله ميكند و به جرم جرايم بزرگتر استخاره ميكند. امضا هم ندارد پيش هر باديگراد اش يك مهر است حاجت به والي نيست در همو دم دروازه پول خطا كن مهر لگانده شده در دوسيه ات..
مچم كه خدا كي بداد ما خواهد رسيد.

>>>   هر شهروند افغانستان حق دارد که در هر گوشۀ کشورش که برای زندگی کردن مناسب دانست، اقامت کند. افغانستان هنوز تجزیه نشده است، که یک قوم خاص در یک منطق خاص زندگی کند. شما ها افغانستان را در خیال تان تجزیه کرده اید و به هیچ کس غیر از خود تان اجازه اقامت را در ولایت تان نمی دهید. نه عزیزانم، افغانستان کشور همۀ ماست. هز جایش که دل ما خواست، همانجا اقامت می کنیم.

>>>   فقط همان یک طبقه و همان یک گروه بیفرهنگ است که باعث تمام پسمانی، بد بختی، بد نامی، و تمام کشمکش ها در کشور ما شده اند و باعث درد سر برای همه متباقی شده اند۰
مانع سرشماری همین ها میشوند، انتخابات را همین ها گوسفندی ساختند، تقلب همین ها میکنند، انتحار همین ها میکنند، انفجار همین ها میکنند، زورگوئی همین ها میکنند، نوکری پاکستان را همین ها میکنند، دو دشنام و فحاشی همین ها میکنند، دیگر چه ماند۰

آمادگی های لازم جهت تجزیه کشور باید گرفته شود۰ پشتونها از طالب تکنوکرات خلقی اوغان ملتی تا گلبدینی باهم فرق ندارند۰ غیر پشتونها متحد شوید و حساب تانرا از این جنگ و وحشت دائمی پشتونها جدا کنید۰

>>>   اینکه نام کشور ویا نام پول کشور چه است و اینکه مردم دنیا در خارج شهروندان کشور ما را به چه نام یاد میکنند نتیجه خیانت های حکومت های گذشته است۰ بلی، این غلط ها و جفا ها که در قسمت هویت واقعی ما شده باید دوباره اصلاح شوند۰ آن یک خیانت بوده۰ ما همه افغان یا اوغان نیستیم، و افغان نام قومی است نه نام ملی۰
کلمه افغان از پشتو گرفته نشده بلکه غیر پشتونها به آنها افغان پتان اپگان اوغان خطاب میکردند۰ خود پشتونها خود را پشتون یا پختون میخوانند۰ خلاصه افغان یعنی پشتون۰

>>>   من آفرین به پشتون ها میگویم در تمام این نظریات که خواندم یک پشتون به کدام قوم توهین نکرده ویا تقسیم وتجزیه کشور را مطرح نکرده است، این راگویند فرهنگ تحمل پذیری.این قصه های مفت تجزیه و چه وچه خودرابه آب بگوید این وطن کاملآبی صاحب نیست وهمه باشنده هایش مثل شما سست عنصر نیست.فاطمه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است