طلبه های پاکستانی در شهرهای افغانستان
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۸۹/۵/۱۷ کد خبر: 12991 منبع: پرینت

مردم در ماه های اخیر در شهرهای مختلف کشور طلبه هایی را مشاهده می نمایند که به زبان های اردو و پشتو صحبت می کنند و بعنوان محصل علوم دینی در مدارس دینی جای گرفته اند.
این طلبه ها که اکثرا تابعیت افغانستان را ندارند از پاکستان وارد کشور شده و به بهانه تحصیل در مدارس دینی به خصوص در شهرهای بزرگ پخش شده اند.
آمار دقیقی از این افراد در دست نیست اما در برخی شهرها تعداد مدارس دینی بگونه سرسام آوری افزایش یافته است. بعنوان مثال در شهر هراتط 260 مدرسه دینی تشکیل شده است.
آیا اینها واقعا محصلان علوم دینی هستند؟
سابقه این نوع طلبه ها را قبلا در مدارس دینی پاکستان داشتیم که عاقبتش به تشکیل گروه طالبان انجامید.
خداوند عاقبت همه بخیر کند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قبلأ در اخبار خوانده بودیم که دولت مدرسه های دینی را تحت نظر دارد- خوب شد حالا فهمیدیم که دولت تنها در شهر هرات 260 مدرسه تأسیس کرده و طالبان پاکستانی را برای کشتن مردم افغانستان میخواهد بسیج نماید- قبلأ این طالبان از مدرسه های پاکستانی به افغانستان صادر میشدند و باعث بدنامی پاکستان شده بودند الان به همکاری پاکستان این کارخانه های طالبان سازی مثل کارخانه های بسته بندی و پراسس هروئین در داخل افغانستان ساخته میشوند- چه دولت بدبخت و بی شخصیتی داریم.!
Afghani

>>>   دولت محترم بریتانیا یکی از مهم ترین کشور های دنیا است از هر لحاظ اینک نخست وزیری بریتانیا پاکستان را صادر کننده ای تروریست خطاب کرده و می کند دلیل دارد چون دیوید کامرون حرف خارج از عرف نمی زند ،پس معلوم میشود دیوید کامرون از وجود این طلبه های تروریست و صادر شدن ان ها به افغانستان با خبر بودند ، که این چنین با لحنی تند به پاکستان هشدار دادند .

>>>   این هم ترفند جدید پاکستان که فردا کل امامان مسجد I.S.I

>>>   حکومت باید در این مورد توجه جدی داشته باشد.چرا که طلبه های که از پاکستان وارد خاک ما شده اند به همه هویداست که چی میخواهند اگر نه در پاکستان مدارس دینی کم نیست.
احمد ضیا. کابل

>>>   سلام دوست عزیز
فکرمیکنم که درباره اسلام چیزی نمیفهمید کمی مطاله کنید اسلام عهد مزرندارد کسی که کلمه لااله الله محمدرسول الله رامیخواند دیگر جای سیاه وسفید باقی نمیماند شمالطفآ درباره اسلام مطاله کنید خوب میشود امروز مدرسه ها است که عالمان دین را برای نسل آیند ما به ارمغان میاورد بسیار فکرکنید دراین باره که یک مدرسه مانند یک قلعه اسلام است که فرزندان من شما دران درس دینی میخواند باید که کمک کنید به مدرسه دینی چراکه صدقه جاری که بعد ازمرگ ماباقی میماند ساختن مدرس چاه آب وپل وخاص الخاص کمک کردن برای طالب دین که یک بر هفت لک اجر وپاداشت دارد .خداکند که تمام کارهای تان موفق باشید این یک وظیفه دینی من بود که برای تان یاداورشدم خداکند تمام خوانند گان که مطالعه میکنند مستفید شوند
آرزوی موفقیت برای تان
امان الله حیدری ازمرارشریف

>>>   این کشور بی در و پیکر وضعیتی بهتر ازین نخواهد داشت. هر کس و ناکس می توند وارد افغانستان شود و هر چه دلش بخواهد انجام دهد.

>>>   خوشا به حال وزیر صاحب تحصیلات عالی ووزیر صاحب تعلیم و تربیه که از مکاتب و مدارس و نصاب تعلیمی خود با خبر میباشند

>>>   اين وظيفهْ اورگانهاي امنيت ملي است تا چنين اشخاص و كسانيكه بنام جماعت تبليغ كه بخشي از فعاليتهاي آي اس آي پاكستان در داخل كشورما است شناسايي و از تبليغات سوء آنها جلوگيري نمايند. ولي با كمال تاسف بايد اظهار داشت كه اين جاعت تبليغي ها با كمال آزادي و جرات در سطح شهرها و ولسواليها فعاليت مينمايند و آآنهارا به شنيدن وعظ هاي خودبه مساجد دعوت مينمايند و نيز جوانان را به مدارس مذهبي به پاكستان ميفرستند.بايد متذكر شد كه اين اشخاص اعزام شده بعد از سپري نمودن دوسه ماه ملا شده و به كشور بر ميگردند و تبليغات مذهبي مينمايند. حتي ميتوان ادعا كرد اين مقدمه اي است براي شستشوي مغزي جوانان.آيا ما علماي ديني نداريم ؟ آيا ما وزارت حج و اوقاف نداريم تا به تبليغات بيسوادانهْ اين جماعت تبليغي ها اذهان جوانان ما مسموم نشود؟ حتي مثالهايي وجود دارد كه اجساد مردهْ جوانان اعزامي به پاكستان را آورده اند و كسي پيدا نشد كه ازآنها باز خواست نمايند.
باز هم تكرار بايد كرد كه اورگانهاي محترم امنيت ملي اگر تا حالا متوجه اين موضوع نگرديده اند بيدار شوند و اقدام نمايند.
ناظر

>>>   امان جان حیدری تنها این کشور ما هست بی در و پیکر که قصابان قرن 21 با سو استفاده از نام مقدس طالب روزانه مردمان ما را سر می زنند.
طالب علم

>>>   ازین فیل جانانه همه چیز میسر است
خدا داند که چه چیزهای دیگر در شکم دارد وما بی خبریم !
قریب از قندوز

>>>   اين طلبه ايكه در كشور بيگانه در س بخواند بدرد افغانستان نمي خورد چون او با فرهنگ همان كشور عادت ميكند و در آخر به نفع آن كشور تبليغ ميكند دولت بايد كاري كند كه در داخل مدارس درست كند و از استادان واقعا دلسوز استفاده كند تا مردم از اين گمراهي نجات پيداكند و تنها راه نجات هرملت داشتن ازادي فكر و فرهنگ غني است كه متاسفانه ما فعلا نداريم

>>>   ما از طالب سیر شدیم . آنقدر برای دین خدمت کردند که تا صدها سال مردم ما خدمت شان را فراموش نخواهند کرد. بروند برای پاکستان خدمت دینی بکنند.
محب الله اچکزی

>>>   کشور که حد و حدودش / مرزش مشخص نیست انتظار خیلی چیزهای دیگر هم باشیم . وای بحال غریب و بیچاره که هر روز قربانی انتحاری میشود

>>>   عزيزان - تنها طلبه ها ي پاكستاني به هرات زياد نشده بلكه تاجران ما از پاكستان گدا ها را نيز وارد نمودند كه در چهار راه ها ادم را ازيت ميكنند ( زنان- موي سفيدان واطفال) كه نميدانم در اين معامله چه سودي ميبرند------- بدا بحال گدايان خود ما.
حق دوست هرات

>>>   متاسفانه جاسوسان پاکستانی و جاسوسانی کشورهای دیگر هرکدام به عنوان داکتر و به عنوان انجینر و به چهره های مختلف در تمام نقاط افغانستان مشغول جاسوسی هستند.
افغان

>>>   به جواب شما اقای بی نام که انگلیس را خوب خطاب کرده اید. حتما خود تان زاده ای انگلیسیها هستید.
انگلیس خونخوار ترین منفورترین کشور دنیا است.
کابلی

>>>   عزیزان اصلاً نگران نباشید اسلام دینی است که مثل تیزاب به همه جا رخنه کرده است احتیاجی به توضیح نیست !
سردار

>>>   صد ها طلبه پشتون تبار طالبان در شهر های هرات ، بدخشان و مزارشریف جبجا شده اند تا اسلام افراطی را بین مسلمانان ترویج نمایند و در نهایت زمینه آمدن طالبان را در این مناطق فراهم سازند این برنامه با سازمان استخبارات پاکستان و حمید گل مدافع پشتون ها قبلا سازمان دهی شده است .
مردم باید اگاهانه عمل نمایند و آنان را زیر نظر داشته باشند و به آنان به طور یک طالب با اندیشه افراطی که از مدارس حقانی فارغ شده اند ببینند . اداره امنیت ملی هر ولایت وظیفه دارد جلو آنان را بگیرد و آنان را زیر نظر داشته باشد و فریب احساسات اسلامی شان را نخورد این خطر بسیار جدی میباشد و مقامات امنیتی افغانستان ازاین خطر جدی که میتواند عوقب خطرناکی را در پی داشته باشد آگاه باشند شاید اینها شاگردان دینی اقای کرزی باشند ولی هیچ گاه برادان ما شده نمیتواند آنها ترس و وحشت را بوجود خواهد آورد و زمینه افراطگرائی را به افغانستان منتقل خواهند ساخت و مذاهم زنان و دختران افغانستانی خواهند شد و حتی تبلغ برای مسدود ساختن مدارس دختران خواهند شد آمدن آنان یعنی مقدمه آمدن ملاعمر ، گروه حقانی و حکمتیار خواهد بود
زلمی از آلمان

>>>   اگر این خبر صحت داشته باشد مثل این است که. مار را در آستین
پروراندن است.

>>>   خوانندگا ن گرامی !السلا علیکم...وبعد: اطلبوالعلم ولوکان فی الصین.(الحدیث)علم را طلب کنیداگر چه درچین باشد. طلبه علم رانبایدبه نام بد یاد کرد.اگراستخبارات ما خواب باشد.دشمن به هر نام آمده میتواند.ملائکه پرهای خود رابه زیر پای طالب العلم میگستراندبخاطر عزت او.در حدیثی آمده:عالم باش یا متعلم(طالب العلم)یا خادم انها وچهارمی مشو.پس ما باید خدمتگار عالم ومتعلم باشیم نه که دشمن آنها.اگر طالب نبا شد عالم از کجا میشودوقتیکه عالم نباشد.دین نمی ماند.وقتیکه دین نبا شد.اینقدررا شما هم بایدبدانیدکه چه میشود.پیغامبر صلی الله علیه وعلی آله واصحابه وازواجه وسلم میفرماید:....فالیقل خیرا اولیصمت.بایدسخن خیر بگوئید یاخاموش باشید. والسلام علی من اتبع الهدی.
حیا ت از مسکو.

>>>   من از تعداد مدارس دینی آگاه نیستم ولی اگر این حرف درست باشد پلانش زیر سر مولوی خداداد است که روزانه یک کله پاچه نوش جان می کند ودر همه ی رژیم ها سر حال بوده است.
این را مردم هرات باید به حیث زنگ خطر تلقی کنند واگاه باشند که پاکستان وبرادران طالب باقدرت در هرات توطعه ی بزرگ را اساس گذاشته باشند.
نبی هراتی

>>>   برادر حیات
شما که ایقدر مسلمانی را دوست دارید چی میکنید در مسکو بیاید افغانستان . امید وار هستم که کدام روز در یک انتحاری برابر شوید

>>>   این مدارس درس از اسلام نمدهد درس از انتحاری میدهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است