همه کشورهای جهان به افغانستان وابسته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۲    ۱۳۹۵/۱۲/۱۰ کد خبر: 129735 منبع: پرینت

رییس جمهور گفته اند که افغانستان وابسته به هیچ کشور دیگری نیست.

تعدادی به این حرف می خندند و فکر می کنند اشرف غنی برای آنان به مناسبت روز نیروهای امنیتی فکاهی گفته است اما من با رییس جمهور موافقم.

فعلا افغانستان اصلا وابسته نیست؛ اصلا شما سند دارید که افغانستان به یک کشور دیگری بعد از این همه تمدن و فرهنگ و سابقۀ حضور در چند امپراتوری وابسته باشد؟ واقعا ما بسیار قوی هستیم؛ همین حالا ما با افتخار کامل در صدر لیست فاسدترین کشورها هستیم، در لیست بیکارترین جامعه هستیم؛ مقام آلوده ترین پایتخت ها را داریم؛ شوخی نیست که کشور ما بالاترین آمار کشته شده ها و دزدی ها و رشوت و قتل و غارت را دارد.

این همه ما در ابتدای لیست ها عریض و طویل هستیم باز می آیند و می گویند شما وابسته هستید. وابسته چی آغااااا جان... مثلا اگر منظورتان امریکا است، اشتباه می کنید؛ خود امریکا چهل سال است خودشان را به ما چسپانده اند و از آن سوی دنیا آمده اند کشور ما؛ روس ها نتوانستند حمایت مردم همیشه در صحنۀ ما را داشته باشند تکه تکه شد و از بین رفتند؛ آلمانی ها و انگلیسی ها و فرانسوی ها هم هر روز اینجا می آیند و عکس می گیرند و بعد می روند کشورشان و تازه می فهمند زندگی یعنی چی؟ حتما نیاز به ما داشتند که اینجا آمدند؛ اگر ما وابسته می بودیم که افغانستان را انتقال می دادیم در جزایر قناری و یا هم می بردیم در مثلث برمودا که کمی مرموز باشیم که هیچ کس نفهمد ما چی می کنیم.

باز هم تاکید می کنم که تمام کشورهای جهان به ما وابسته هستند؛ ما نباشیم همۀ دنیا را آب می برد، اصلا دنیایی وجود نخواهد داشت، بدون ما همه کشورهای ابرقدرت از غم و غصه می میرند و عذاب وجدان می گیرند. نکنید؛ با احساسات ما بازی نکنید، مثلا ما یکی کشورهای ابرقدرت منظومه شمسی هستیم که قدر ما را کسی نمی داند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طنز
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان مرکز جهان است پنجهزار سال تاریخ دارد که نه یک روز کم میشودنه یک روز زیاد
ر

>>>   اين هم عسكر است !
در وقت جنگ در غم پوقانه ساجق .

>>>   جوربشیی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است