۱۸ مهاجر اخراج شده از آلمان به کابل رسیدند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۹    ۱۳۹۵/۱۲/۵ کد خبر: 129497 منبع: پرینت

یک گروه ۱۸ نفری از پناهجویان افغانستانی که شام روز گذشته از میدان هوایی شهر مونشن آلمان اخراج شدند، صبح پنجشنبه به میدان هوایی کابل رسیدند. این سومین دوره اخراج گروهی مهاجران افغانستانی است که با وجود اعتراض‌های شدید اجرا گردید.

به گزارش خبرنگار دویچه وله از کابل، پولیس ایالت بایرن قبلاَ گفته بود که در پرواز چهارشنبه شب ۵۰ پناهجوی رد شده افغانستانی اخراج می‌شوند، اما شمار اخراج‌شده‌ها تنها ۱۸ نفر بود.

شاهدان عینی گفتند که این ۱۸ پناهجوی اخراج شده در هنگام رسیدن به کابل بسیار بی‌حال و ضعیف به نظر می‌رسیدند و برخی شان برای پیاده شدن از داخل طیاره نیاز به کمک داشتند.

به گفته این شاهدان، این مردان اخراج شده از آلمان در هنگام رسیدن به میدان هوایی بین‌المللی کابل پریشان، آشفته، خشمگین و مایوس معلوم می‌شدند. تنها شمار اندک از آن‌ها حاضر به گفتگو با خبرنگاران بودند.

سعید، یکی از این مهاجران که حدود ۵۰ سال سن دارد، گفت که پولیس آلمان او را از خانه‌اش گرفته و اخراج کرد. او از شدت ناراحتی به خبرنگاران گفت: «برو از غنی (رییس جمهور) پرسان کن که چرا ما را اخراج کردند.»

مبازر صفدری، پناهجوی ۲۴ ساله از ولایت ناآرام ارزگان پنج سال بود که در هامبورگ زندگی می‌کرد و شام گذشته اخراج شد. این مهاجر اخراج شده گفت از خانواده و بستگان‌اش هیچ کسی در افغانستان باقی نمانده است، بلکه همگی به ایران مهاجرت کرده اند.

صفدری نیز گفت که در آلمان در خانه‌اش توسط پولیس بازداشت شده و برای اخراج به میدان هوایی برده شد. او افزود که در داخل هواپیما نیز سه مامور پولیس مراقب او بودند.

این مهاجر اخراج شده گفت: «نمی‌دانم چه کار کنم. اصلاَ نمی‌دانم. ببینم چه می‌شود و من قصد مسافرت به ایران را ندارم. خانواده‌ام نمی‌فهمد که من اخراج شده ام. خیلی ناگهانی اخراج شدم.»

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به خیر بیایند خدا تمام شا ن را دوباره بیا ورد تا افغا نستا ن اباد شود

>>>   هیچ گزارش نمیدید ازمرز همسایه ها روزانه هزاران نفراخراج به وطن میشه !!!!

>>>   نفوس افغانستان خصوصأ جوانها بايدغيرت و مسئوليت شان را برای آباداني کشور نشان دهند و دست از کوچ کردن و خواری در ممالک ديگر بردارند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است