نور نشان داد که قوی تر از غنی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۰    ۱۳۹۵/۱۲/۳ کد خبر: 129375 منبع: پرینت

وقتی توانایی این را دارید تا به هواداران تان امید تازه بیافرینید، تابو شکنی کرده اید. حتی گرفتن امتیاز یک روزه هم از حریف بر سر اقتدار، قطع نظر از این که او فردا به دنبال چیست، برای شما دستاورد بزرگی است.

این علامت نشان دادن تیم ریاست جمهوری است برای ریاست اجرایی و حامیانش که بعد از این طرف چانه زنی ایشان، نه داکتر عبدالله بلکه، استاد عطا است و البته آقای نور هم باید محاسبه کرده باشد که از زیر آوار کهنه جمعیت و اعتبار نیم بند ریاست اجرایی چگونه به نمایندگی از هر دو، بدون آسیب پذیری راه جدید خودش را برود.

من در نوشته های قبلی ام نگران این بودم که شاید رییس جمهور، درصدد رنگ کردن نور نزد رفقای حزبی اش باشد اما حالا دیده شد که آقای نور با هراسی که بر دل یاران انداخت، ایشان را منسجم کرد و به وحدت نظر رساند و خود هم سخت سری داکتر غنی را انعطاف پذیر کرد. اینکه فردا چه خواهد شد، هر کسی برنامه خودش را خواهد داشت اما برای امروز، دست آقای نور نسبت به همه بلندتر است، چون تا افت کند، طرح نو در انداخت و خود را بر ذهن رفقا و رقبای خویش محکم کوبید.

شاید این امتیاز دهی به خاطر این باشد که جای خالی دوستم را هم امروز و هم در انتخابات برای رییس جمهور پر کند، شاید به مقصد هر چه بیشتر منزوی نشان دادن داکتر عبدالله در ذهنیت ها باشد و یا هم از دست ندادن عطا محمد نور به نفع مثلث ایران، روسیه و چین.

هر چه باشد والی بلخ امتیاز کوچکی نیست خلاف آنچه عده ای تصور می کنند و این که دوباره استاد عطا علی الرغم آن همه گذشته حاشیه دار با تیم ارگ صاحب آن می شود، قبل از همه برای شخص او و بعد برای آن هایی که فکر می کنند، تیم دور و بر رییس جمهور در ندادن امتیاز به رقبای شان از آهن و فولاد اند تجربه تازه و حیران کننده ایست.

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینقدر چاپلوسی برای یک جنگسالار کار خوب نیست. یا اینکه به خودت نیز یک مقام کوچک وعده کرده است؟ آقای صالحی.

>>>   اګر این را شما قوت عطا میدانید بسیار خنداور است عطای دزد یک بار در چوکات دولت بیاید باز خودش مجبور است که حساب دزدی هارا بدهد

>>>   گرچه استاد عطا همیشه آماده به گرو گرفتن مردم عادی بلخ و اطراف آن بوده و هست ،که طی سالهای متمادی تمام نهادها را ماین گذاری(مهره گذاری) کرده است، ولی اصلآ نخبگان قوم پشتون هنوز هم خصوصآ استاد عطا را نسبت دیگر عناصر شمال به صلاح و قابل جبران میدانند و از طرف دیگر کم کم شمال بیشتر مرکز توجه رقابتهای امریکا و قدرتهای منطقوی خواهد شد و در کل استاد عطا دیگر کمتر ابتکار خواهد داشت و این تکرار ولایت چندان چیزی نخواهد بود جز سبک و سنگین کردن او توسط اشرف غنی!!!
مسافر مزاری

>>>   غني چه قدرت دارد، فاميل پدرش از او پشتيباني نميكند، همه ميدانند كه جواني اش به عيش و عشرت در لبنان و بعد در امريكا سپري شده، و در انتخابات هم به زور رأي تقلبي دوستم و حزب حكمتيار به قدرت رسيد، و اگر عبدالله بي غيرتي نميكرد و نتيجه را قبول نميكرد، به اين رياست نام نهاد نميرسيد.

>>>   عطا محمد بزرگترین اشتباه راکرد یعنی باگرفتن یک چاکلیت خاموش شد. عطا وقتی برنده بود که ولایت بلخ را به یکی ازاعضا جمیعت میگرفت نه برای خود به نظر من عطا اعتماد جمیعت را از دست داد وغنی هم فهمید که یک چاکلیت دهن همچو اشخاص را میبندد. من ازین عمل عطا شرمیدم.م.ا.کابل

>>>   چه کار داری که کی قوی از کی است اگر آتش نفاق را نمی اندازی

>>>   عطا محمد نور دشمن و رقیب سیاسی و نظامی دوستم است و در شمال نفوذ بسیار دارد دولت با این کار دل خود را از طرف شمال جمع ساخته تا با دوستم کاری را که مبخواهد انجام بدهد.

>>>   در حقيقت غ ميش را از رمه جدا كرد....

>>>   غنی ناق یگان وختا آواز دورگه میکشه!! ازی کده ادم ترسو و ضعیف دیگه وجود نداره!!

>>>   تیشه بر ریشه خود نزنید۰ همین نور بود که این حکومت ٪۵۰ در ۵۰٪ ایجاد شد وگرنه دزدان و تقلب کاران حرفوی قبلیه همه چیز را ربوده بودند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است