پاکستان با کشتار به دنبال امتیاز است
واکنش مقام های پاکستانی بیش از رویداد خونبار سند، پرحاشیه و جنجال برانگیز بود: سیاست خصمانه ای که حتی از کشتار مردم خود در پی امتیاز است و خرید زمان برای اهدافی چون نابودی افغانستان و بقای تروریستان 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۲    ۱۳۹۵/۱۲/۳ کد خبر: 129320 منبع: پرینت

افغانستان فهرست ۳۲ مرکز آموزش تروریستی را که در خاک پاکستان بر ضد افغانستان فعالیت می‌کنند به مقام‌های این کشور تحویل داده است. دولت افغانستان از پاکستان خواستار اقدام علیه این مراکز تروریستی شده است. وزارت خارجه افغانستان با ارسال خبرنامه‌ ای اعلام کرد که علاوه بر فهرست این مراکز، اسم ۸۵ تن از مقام‌های ارشد گروه طالبان نیز به پاکستان ارایه شده تا در بازداشت این افراد با افغانستان همکاری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، واکنش مقام های پاکستانی بعد از حمله به سند پاکستان پرحاشیه و پررنگ بوده است و ضرب العجل امنیتی و حمله به خاک افغانستان در کنار تهدیدها و خط و نشان کشیدن مقام های این کشور نشان از دست و پازدن های حکومت اسلام آباد دارد برای فرار از اتهام تروریست پروری و رسیدن به امتیازهای دیگر.

تروریست و حیات گروه های افراط گر منطقه گره خورده با پاکستان است، گروه های که در مناطق مرزی و داخل خاک این کشور از پایگاه های امن برخوردار هستند و علیه افغانستان استفاده می شوند.

سیاست تروریست پروری پاکستان که دیگر از تلاش برای ثبات گذر کرده و جهان می داند که هر حرکت تروریستی در منطقه نشات گرفته از این کشور است، باعث شده که اسلام آباد از حمله انتحاری بر زایران آرامگاه یکی از صوفیان در سند برای اهداف خود سود برد، در حالی که همچنان از گروه های افراط برای جنگ های پنهان و تقویت اقتصاد تشکیلات امنتیی خود استفاده می کند.

طالبان در منطقه کویته و برخی مکان ها در بلوچستان از امنیت برخوردار و مخفی گاه هایی در بعضی قسمت های منطقه قبیله نشین در شمال غرب دارند که حمله به خاک افغانستان از این مکان ها سازماندهی می شود و ارتش پاکستان با گماشتن آنان برای پیش برد جنگ افغانستان و کشمیر استفاده می کند.

بدترین رویداد پس از خشونت‌های سال ۲۰۱۴ پاکستان از سوی رییس پیشین امنیت ملی افغانستان، برنامه حکومت این کشور برای تقویت بیشتر طالبان در سال 2017 و مشروعیت بخشیدن برای دخالت های بیشتر در افغانستان است.

طی ماه های گذشته، حساسیت جهانی و منطقه ای نسبت به سیاست تروریست پروری پاکستان افزایش یافت و این احتمال قوت می گیرد که حکومت اسلام آباد بادست داشتن در چنین حمله ای به دنبال مغشوش کردن فضای جاری است تا خود را مبرا از حمایت تروریستان جلوه دهد و انگشت اتهام را به سوی افغانستان جلب کند.

اینکه تروریستان و گروه های افراط گر در افغانستان حضور دارند، دور از واقعیت نیست اما سرچشمه و منبع نیرو آنان در پاکستان است و این کشور با همین سیاست توانسته از حمایت همه جانبه امریکا در منطقه برخوردار و دلیل اصلی ناآرامی های افغانستان باشد.

پاکستان با تبلیغات علیه افغانستان در پی کنترل فضای جاری داخلی و انحراف آن به سمت آن سوی مرزهای خود می باشد تا هم گرفتار واکنش های مردمی در قبال سیاست این کشور نشود و هم در پی امتیازگیرهای بیشتر به مانند گذشته است.

حمله های راکتی بر ولایت های کنر و ننگرهار و تهدیدهای مقام های بلندپایه امنیتی این کشور که حمله ها را از خاک افغانستان عنوان کردند، در کنار دستگیری و اعمال فشار بر مهاجران نشان از سیاست خصمانه اسلام آباد دارد تا زمان برای به سرانجام رساندن اهداف خود در داخل خاک کشور را بدست آورند.

اشرف غنی در کنفرانس مونیخ که جنگ افغانستان را یک جنگ اعلام نشده دانسته که اشاره به پاکستان می باشد اما شکست حکومت وحدت ملی در قبال سیاست مداخله گر این کشور از سردرگمی دولتمردان در هراس از مقابله با این کشور است.

مضحک ترین اقدام پاکستان پس از رویداد سند، فهرست 76 نفری تروریستان در داخل خاک افغانستان و تحویل آنان بود در حالی که تمامی گروه های افراط گر که ریشه ای در تعامل با یکدیگر هستند در این کشور سازماندهی و برای حمله های تروریستی اعزام می شوند.

ضعف رهبری در حکومت و سردرگمی در سیاست خارجی باعث شده که دیگر پاکستان تنها به رد حمایت از تروریزم اکتفا نکرده و علنا تهدید به حمله نظامی کند و در این میان دولتمردان افغانستان در مقابل آن به محکوم کردن و ایراد سخنرانی می پردازد.

مشکلات امنیتی پاکستان و حمله و انتحار در افغانستان تنها یک ریشه دارد، تروریزم و افراط گری که از سوی پاکستان به اجرا گذاشته می شود و اکنون این کشور که سال ها با چنین عملکرد توانست به اهداف بزرگ خود دست یابد به طور قطعی خواهان ادامه آن و تکمیل پروژه نابودی افغانستان است.

اما حمله بر زایران در سند روی دیگری نیز داشت: کشتار مردم بی گناه توسط تروریستان حال با هر نامی چه در افغانستان و چه در پاکستان و اینکه مردمی که هیچ دخالتی در سیاست دولتمردان خود ندارند، قربانیان همیشگی جنگ هستند و سیاستمدارانی که در دوران مدرن امروز، همچنان با سلاح کشتار و مرگ در سکوت کشورها و سازمان های مدعی حقوق بشر در پی قدرت می باشند.

آنچه پاکستان طی روزهای گذشته از کشتار مردم بی گناه تا بستن مرزها صورت دارد، آینه تمام نمای عملکرد دولتمردان افغانستان بود، آنکه در مقابل جبر و ظلم سرخم کند به راحتی مورد تاخ و تاز قرار می گیرد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام
برادران محترم این تنها وظیفه دولت نیست بلکه باید تمام مردم در این مسله باید سهم بیگرد
تمام جوانان باید در مقا بل
پاکستان مردانه وار استاده گی نمایند به دست خالی باید انهارا شکست بدهیم این خا ک در طول تا ریخ اینقدر بی غیرتی را تحمول نکرده است .
پاکستان دال خور ومزدور انگستان هر گز نم تواند که به افغانها شکست بدهد

>>>   سلام به همه
به رهبران احزاب سیاسی افغانستان و وکلایی محترم ولسی جرگه صدا میکنم و میخواهم واضع بسازیم این که همیشه دولت افغانستان را تهدید به این میکنند که ما با طرفداران خود به جاده ها می ریزیم و مسئولیت حوادث بعدی آن به دوش شخص رئیس جمهور خواهد بود پس چرا برضد حملات پاکستان از حاکمیت ملی وطن شان ، خانه شان ، با طرفداران شان به جاده ها نمیریزند و چرا از برادران بی دفاع خویش که تحت حملات پاکستان قرار دارند حمایت نمی کنند بخاطر اینکه منافع شخصی خودشان مطرح نیست .
برادر کوچک شما بصیر احمد ارغندیوال از جوزجان

>>>   ازشهامت و دلیری سربازان شجاع افغان تشکرمینمایم تمام ملت افغانستان ازمردتازن وخوردوکلان حاضراندکه تاپای جان درمقابل این دشمن سفاک وزبون تآخرین قطره خون برزمندبیقین که سرانجام پروزی ازآن ماست نظری هستم ازحوزه جنوب غرب

>>>   کجاسیتید او.... که سالها غلامی امریکاو پاکستانرا کردید بخیزید که بامتجاوزین مبارزه کنید منتظر غنی ننشینید.وطن خودتانرا سرخودتان تباه وبرباد کردمیگذارید که پشت دروازه هایتان برسند.

>>>   ینازم ذستان تورا ای رزمنده دلیر افغان که چند ...رابه چتلگاه فرستادی ازدور دستانت را می بوسم
شریفی

>>>   پاکستان نمیتوامد کار خود را پیش برد
غیرت خراسانی

>>>   برای رهایی از چنگ دکاندار و تیکه داران دین تنها یک راه است.
بسیج ملی در برابر کشورهای مرتجع عربی و رژیم اخوانی ترکیه و رژیم نظامیگر پاکستان.
همین گونه باید برای وادار ساختند دولت به اصطلاحات بایسته است تا رژیم را وادار به برگزاری لویه جرگه و ویرایش قانون اساسی و ساختار نظام سازیم.

>>>   كليم الله همسخن
افشاگرسیاسی می نویسد:
"جنجال بر سر رهبري حزب تازه تاسیس بنام محور:
داكتر اسپنتا رحمت الله نبيل رییس پیشین امنیت ملی را در منزل ارشاد احمدي معين سابق وزارت خارجه، منشی جريان سياسي《 حزب محور 》خطاب كرده است و خود را رهبر حزب خوانده است. این در حاليست كه رحيم وردك ، زلمي رسول و چند تن دیگر نيز خود را رهبر حزب به دنیا نیامده (محور)می دانند، محور تنها جريان سياسی ی کشور است که رهبران آن بیشتر از اعضای حزب هستند. ولی منبع افشاگر سیاسی می گوید: رهبر واقعی پشت پرده و اصلی این جریان آقای کرزی است "

>>>   Abdul Lalzad
وقتی حاکمان افغانستان مرز رسمی در بین دو کشور را به رسمیت نمی شناسند و دعوای مالکیت بر نیم پاکستان دارند، شما از حاکمان پاکستان چه توقع دارید که در مقابل این ادعا ها دست زیر الاشه بنشینند و بگذارند که افغانستان صاحب قدرت و اقتداری شود که نیم آن را تجزیه نموده و به خود ملحق سازد؟؟؟
وقتی از خورد تا بزرگ ما مرگ بر پاکستان می گوید و آن را کشور بدون تاریخ و دالخور می داند، شما از آنها چه توقع دارید که برای ما گل بفرستند؟

>>>   تا زماني مرز را به رسميت نه شناسيم و ادعاي ارضي بر خاك پاكستان داشته باشيم، مداخله پاكستان هم طبعي است.

>>>   Sharifi
درود بر شما. از نظر من پاکستانی های ارگ به مراتب خطرناکتر از پاکستانی های بیرون مرز هستند .

>>>   پاكستان حق دارد به عنوان يك كشور از مرزهايش حراست و حفاظت كند تا از عبور و مرور تروريست ها جلوگيري صورت گيرد. اين حق براي افغانستان و هر كشور ديگر نيز محفوظ است. زماني كه ما پاكستان را حامي و لانه تروريزم مي دانيم، چرا از سياست پاكستان نسبت بر إيجاد محدوديت بر مرزها و دروازه هايش بر آشفته شويم!؟ ما نه تنها از إيجاد محدوديت بر دروازه «تورخم» و «چمن» حمايت مي كنيم؛ بلكه براي جلوگيري از عبور تروريستان از آنطرف مرز به افغانستان، پاكستان بايد در امتداد مرز ديورند، حصار كشي يا ديوار بزرگ إعمار كند تا هم از رفت و آمد تروريزم جلوگيري شود و هم بر ادعاي ارضي دو طرف بر مرز ديورند پايان داده شود. اينطوري نمي شود كه هم مرزها باز باشد از سوي هم توقع مدينه فاضله در دو طرف مرز داشته باشيم.
هارون معترف

>>>   نخست عرض كنم كه ميان من و جنرال هاي پاكستان نه، بلكه دو ملت خواستار پايان دادن بر عبور و مرور تروريزم در دو طرف مرز ديورند هستند، تنها كسان كه طرفدار آزاد بودن مرز ديورند هستند، طالبان و حلقات تروريستان ديگر استند كه اينجا نقطه اشتراك شمارا نيز با آن ها نشان مي دهد. دوم اينكه مرز ديروز «فرضي» نيست بلكه مرز شناخته شده و تاييد شده از جناب ملل متحد و جامعه جهاني است. سوم اينكه مسله ديورند يك قضيه نهائي و حل شده است و هيچ مشكل استراتيزيك ميان دو كشور وجود ندارد، بلكه مشكل تنها در حلقات قومي و شونيزم در اين طرف مرز ديورند است. اگر باور نداريد برويد در آن طرف مرز همه پرسي راه اندازيد اگر يك درصد موافق با الحاق اراضي پاكستان به نفع افغانستان يافتيد، شما برنده هستيد. مسله مهم اين است كه سالهاست ما از بابت مرزهاي باز ديورند، قرباني داده ايم و اين تماميت خواهي ادعاي ارضي مافياي قومي در افغانستان عامل بحران بوده. بنا مردم افغانستان ازين بعد حاضر نيستند قرباني گاو شيري مرز ديورند شوند.

>>>   سالهاست ما از بابت مرزهاي باز ديورند، قرباني داده ايم و اين تماميت خواهي ادعاي ارضي مافياي قومي در افغانستان عامل بحران بوده. بنا مردم افغانستان ازين بعد حاضر نيستند قرباني گاو شيري مرز ديورند شوند.

>>>   استراتژیک افغانستان نه استراتژیک عده ای از پشتونها

>>>   مرز ديورند مثل بقيه مرز هاى كشور، يك مرز رسمى بين اللملى شناخته شده و توقع ما در اين مورد بيجا و غير منطقى است. من با اقاى متعرف موافق ام.
Mohammad Zahir

>>>   پاکستان حق اش است که‌ از مرزهای خود دفاع کند پل اتک نی تورخم وپشاور سپید بولدک ،

>>>   جنگ با پاکستان در یک سطح وسیع ملی نیست. در یک نگاه قومی، بسیاری ها جنگ با پاکستان را جنگ یک قوم می دانند که دیگر اقوام نباید در ان دخیل باشند.

>>>   درمقابل پاکستان ماباید تعداد راکت هارا ئدقیق حساب کنیم که اشتباه رخ ندهد
ر

>>>   "در مقابل پاکستان باید چگونه رفتار کنیم؟"
مثلیکه تا امروز کرده ایم!!!!!!!!!!!!>>>   برادرم احمد مسعود این این دوسخص بی شخصیتی که گفتم چون مار زخمی شده اند به هر طرف دست می اندازند لطفا هر چه عاجل پیشنهاد مینمایم در گرفتاری این هردو همکار ترورستان قاتلان نا قصان حقوق بشر حیوان صفتان نا مردان رفیق کش ها ومجاهد کش ها اقدام جدی نمایید در غیر آن عنقریب انشاالله شرایط بوجودخواهد آمد که دوستان داکتر صاحب نجیب الله این هردو را دستگیر وبه شکل شیوه دیگری به جزای اعمال شان خواهند رسا ند

>>>   پاکستان یک کشوری هدفمند است و افغانستان یک کشوری مصرفی و نفاق میان اقوام وبیدون هدف . زره

>>>   احضار سفیر یا کار دار(شارژ د افر) ما از سوی وزارت دفاع پاکستان نقض آشکار موازین بین المللی است.
باید روشن شود که سفیر یا کاردار ما با هماهنگی وزارت خارجه به مقر ستاد ارتش پاکستان شتافته، یا تنها بنا به فیصله خود.
در گام نخست باید وزارت خارجه بر این موضوع روشنی بیندازد. اگر این کار بدون هماهنگی با وزارت خارجه صورت گرفته باشد، باید سفیر به کابل خواسته شود و رسما از او مواخذه شده، توضیحات تحریری خواسته شود.
در غیر آن باید سفیر پاکستان به وزارت خارجه احضار و از وی توضیح خواسته شود که چرا سفیر ما را به جای وزارت خارجه پاکستان ، وزارت دفاع آن کشور احضار کرده است.

>>>   شاه آغا مراد محسنی
پدرآن شان وطن را فروختند حالا اینها بخاطر دفاع از وطن دادخواهی میکنند عجب ولا.
تمام بد بختی جامعه از دست ای وحشی های قرن بیست ویک است.
بالای خود ریشخند زدند

>>>   دوستان سلام تفرقه افگن همکار ترورستان روز قبل محفلی را بنام تقویت لسان فارسی در یکی از شهر های دنمارک توسط افراد فریب خورده خود براه انداخته بود از من هم دعوت شده بود اشتراک نمایم من در جواب گفتم مشکلی دارم اشتراک کرده نمیتوانم اما کار بسیار خوب است به شرط اینکه هدف سیاسی در آن نباشد اما هدف سیاسی در آن نهفته بود به این معنی هر کسی که در محدوده جغرافیایی کشوری که در آن به تقویه لسان مربوط خود می پردازد از نظر من یک عمل تفرقه افگنانه و عمل معادل ترورستی ونفرت پراگنی است علیه دیگران دوم این وظیفه دولت است تا در تقویه لسان های مربوطه باشندگان یک کشور به سطح عموم کشور نه از والی یک ولایت که سطح دانش آن تادرجه معلم سپورت وسطح اخلاق اجتماعی آن همکار ترورستان وغارت گران مال بیت المال ودارایی های عامه که خودرا قارون چه زمان میداند وبا این اعمال میخواهد خودرا ودزدی ها وچور چپاول های خودرا تحت نام دفاع از لسان فارسی بپوشاند وخودرا رهبر در نظر دیگران معرفی نماید جناب با کدام دانش با کدام تقوا با کدام صداقت با کدام دیانت فر عون گشته ای چه کنم رود نیل نیست انشاه الله در آتش دوزخ دنیوی آن با ان وجدان ناپاکت عنقریب انداخته خواهی شد به زندگی ننگیننت خاطمه داده خواهد شد رحیم کریم

>>>   من به عنوان یک ایرانی دلم از این همه ظلمی که پاکستان به برادرانم میکنه میگیره امیدوارم تمام تروریست های پاکستانی به درک واصل بشوند و مردم مظلوم افغان طعم ارامش را بچشند ما ایرانی ها در کنارتان هستیم... مرگ بر طالبان مرگ بر ترور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است