میدان را به دیگران واگذار می کنم
میان سیاستمدار و ورزشکار یک تفاوت کلی وجود دارد، ورزشکار در اول هم می بوسد و در آخر هم می بوسد، سیاستمدار در اول هم خنجر می زند در اخیر هم خنجر می زند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۶    ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ کد خبر: 129078 منبع: پرینت

جنرال ظاهر اغبر رییس کمیته ملی المپیک افغانستان، در برنامه ای از قبل تعیین شده، از مقام اش استعفا داد و سه تن دیگر را برای نامزدی ریاست ملی المپیک معرفی نمود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، جنرال ظاهر اغبر رییس کمیته ملی المپیک افغانستان، در این برنامه ایراد سخن کرده و گفت: میان سیاستمدار و ورزشکار یک تفاوت کلی وجود دارد، ورزشکار در اول هم می بوسد و در آخر هم می بوسد، سیاستمدار در اول هم خنجر می زند در اخیر هم خنجر می زند. ورزشکار آنچه را که واقعیت است در چند لحظه در روی استیج یا در رینگ مبارزه به نمایش می گیرد اما سیاستمدار تا ختم حکومت خود وعده می دهد. ورزشکار که خودش خسته شد، جای خود را به تازه نفس فارغ می کند و اسم خود را پیشکسوت می گذارد تا مورد احترام قرار بگیرد اما سیاستمدار تا سه چهار نسل ادامه پیدا نکند و تابرای نواسه های خود جای پیدا نکند، محل را رها نمی کند. بنابراین این یک تفاوت کلی میان جامعه ورزشی و سیاسیون کشور است.

اغبر پیرامون مواضع ورزش در حکومت وحدت ملی ابراز داشت: آن چیزی را که ما در اینجا با جمعی از تیم کاری خود انجام دادیم، در دفاع از حکومت وحدت ملی بوده است. آن مبارزه داخلی و خارجی را که به خاطر افتخارات سرزمین خود در میادین بین المللی انجام دادیم و بیرق سه رنگ خود را در اهتزاز درآوردیم، به خاطر سرزمین ما بوده است.

وی، درمورد نقش ورزشکاران گفت: شما ورزشکاران در این سرزمین زرها و گوهرهایی هستید که با وجود بی مهری هایی که از طرف تعدادی افراد در این سرزمین باشما انجام می شود از قیمت تان کم نمی شود. از جناب رییس جمهور تشکر می کنم که بعد از یازده ماه متوجه شده است که مسوولین آن اطلاعات دروغین را که درمورد المپیک و بنده به وی ارایه کرده بودند، صحت نداشته است. خوشحال هستم که امروز دروازه انتخابات در یک فضای کاملا دموکراتیک و شفاف در حضور داشت مطبوعات به صورت زنده انجام می شود که هم در داخل می بینند و هم در خارج می بینند که ما چه کردیم و چه می کنیم و دیگران چه کردند و فعلا هم مصروف چه هستند.

جنرال اغبر، در خصوص افرادی که سعی کردند بر ضد ورزش برنامه هایی ایجاد کنند بیان داشت: چند نفر از دوستان، دقایقی قبل به من گفتند ما اگر برای این پست کاندید هم باشیم، هرگز این جرات را نمی کنیم که بیاییم و خود راکاندید کنیم، همینطور مابقی افراد نیز که کاندید هستند. باید گفت این شرم را باید کسانیکه با سرمایه با طیاره و با استفاده از رسانه و امکانات حکومتی میلیون ها دالر را در مخالفت با ورزش مصرف کردند و خود را برحق می گفتند، داشته باشند. آنها در کجا هستند که من در رینگ در برابر آنها بایستم. من تعدادی از اسناد را در اختیار شما جوانان قرار می دهم اما در طول این یک سال هیچ وقت نخواستم که این اسناد را به شما بدهم چرا که بی روحیه می شدید و عزم متینتان را می شکستند.

رییس المپیک کشور، خطاب ببه ورزشکاران گفت: پیشنهاد من به شما جامعه ورزشی این است که متحد، همبسته و همفکر بخاطر عزت سرزمین تان باشید. کنار حکومت تان قرار داشته باشید، همانطور که قهرمانی و ورزش، در سرزمین خود ایجاد می کنید، کمر خود را در دفاع از سرزمین تان هم ببندید.

اغبر، خطاب به کسانیکه وطن خود را فروخته و سعی می کنند برای خدمت بیگانه، از عزت مردم خود بکاهند بیان داشت: کسانیکه خیال و هوای این را در سر می پروراندند که فردا اینجا را ختم می سازیم و رییس جمهور و رییس اجرایی را هم در تاریکی اطلاعات قرار می دادند. به آن دوستان می گویم که متاسف هستم که شما ادارات حکومتی را مصروف ساختید، متاسف هستم که شما فرزندتان را سرگردان ساختید. متاسف هستم که شما به دنبال چیزی حرکت کردید که هیچ نوع نتیجه ای به دست نیاوردید جز اینکه خود را سرگردان ساختید. در طول یک سال با تام تعذیرات و با تمام مشکلات و در تمام رویدادهای جهانی ما اشتراک کردیم. من باور دارم که رهبری حکومت وحدت ملی یک روز متوجه این مساله می شود که این فرزندان عزیزشان چطور ایستادگی کردند و به خاطر چی.

وی، در ارتباط با اسنادی که صحت نداشتن تهمت ها به وی را اثبات می کند گفت: یازده مکتوب اسناد وجود دارد که آن را در اختیار شما و مطبوعات قرار می دهم. از یک اداره کلان حکومتی می خواهم من را به عنوان غاصب زمین معرفی کنند. که جنرال اغبری که المپیک را به زور غصب کرده، زمین هایش را هم غصب کرده است.

اغبر ادامه داد: شما جوانان ورزشی خود شاهد هستید که در طی چهار سال گذشته آن میادین ورزشی که با همکاری فرد فرد شما اعمار شده بود حالا کجا هستند؟ المپیکی که سه سال پیش در کوچه و پس کوچه گرفته می شد با تلاش و کوشش امروز صاحب یک دفتر باعزت و تالاری است که حتی وزارت هایی که صدسال قدمت دارند چنین جایگاهی را ندارند.

رییس المپیک افغانستان، در اخیر سخنان خود گفت: ما باید حالا در میان ورزشکاران همبستگی ایجاد کنیم، همبستگی ایجاد کنیم وبه رهبری حکومت وحدت ملی نشان دهیم که ما یک مجموعه صاحب فکر فرزندان این سرزمین هستیم در کنار حکومت وحدت ملی خود هستیم و آن کسانی که اطلاعات دروغین را در خدمت رهبری این حکومت قرار دادند باید پیگرد قانونی شوند. آنانی هم که پول ورزش را بر ضد ورزش به مصرف رساندند باید با آنها برخورد قانونی صورت بگیرد. شما باید این توانمندی را داشته باشید که آغوش تان را باز بگیرید. من از حضور شما مرخص می شوم و انتخابات شفافی را که به رییس جمهور وعده داده بودم دایر می کنم تا یکی از عزیزان ورزش به این سمت انتخاب شوند تا ورزش کشور سلامتی خود را داشته باشد و راه درست خود را بپیماید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تو هم از جمله همان مفسدین هستی حتما کدام جای دیگر لقمه چربتر دیده ئی

>>>   از دزدی ها چیزی نگفتی ؟

>>>   دزد شاخ دارد یا دم از پنچرمینی و شیر فروشی به موتر زرهی و افراد مسلح و باند بازی رسیدی اګر بیست مکتوب دیګر را هم پیش کنی برای تمام مردم معلوم است. که دزد کیست و چور تالان را کی کرده است. و به این یک استعفا. ختم نمیشود شما باید به مردم رنجدیده جواب ګو باشید.

>>>   آقای اغبر شما حرف های ضد و نقیض میگویید.
از یک طرف شما تفاوتی بین سیاست مدار و ورزش کار قایل میشوید و از طرف دیگر میگویید که آنچه را که شما تا بحال انجام دادید در دفاع از حکومت وحدت ملی بوده است.
آیا حکومت وحدت ملی خودش شان ممثل سیاست مداران افغانستان نیستند؟
در دیگر دنیا سپورت مین ها و فعالیت های سپورتی آنها مربوط کشور شان و مردم شان میباشد و از میان مردم برمیخیزند و بخاطر مردم و مملکت شان در مسابقات سپورتی اشتراک میکنند و افتخارات آنها نیز مربوط به مردم و وطن شان میباشد.
اما شما تا بحال بخاطر استحکام حکومت وحدت ملی، زمینه انکشاف کریکت را که همانا نیمه مقتدر حکومت وحدت ملی است، فراهم کردید، اما در قسمت فتبال که مربوط نیمه ضعیف حکومت وحدت ملی میشود، هیچ کاری انجام ندادید و در نتیجه هم تیم ملی فتبال در مسابقات جام آسیایی شکست خورد و هم تیم لیگ برتر افغانستان در مسابقات لیگ برتر آسیایی شکست خورد.

>>>   آقای اغبر درد دل ات زیاد است امید همیشه واقعیت گویی ،در المپیک افغانستان دو رییس وجود داشت خودت استفاَ کردی امید رییس دیگر که از قوم برادران هزاره است هم استفا بدهد. وزمینه ورزش را ازاین زیاد قومی نسازید.
عبدالله ریحان

>>>   اقای اغبر !
قسمت اول بیانیه تان گپ های است که به تغیر شکل از امرالله صالح کاپی کرده اید واین نه به عنوان اینکه حقیقت را بیان کنید خواسته اید رقیبان سیاسی خود را بکوبید همانطوریکه امرالله صالح کوبید لهذا این بیانیه شما هم سیاسی بود تا کسی را از پشت خنجر بزنید.
شما نه ورزشکار بودید ونه کدام ادم مسلکی که در رشته ورزش کدام دپلوم داشته باشد تا از مشکل یک ورزش کار باخبر شده وبرای حل ان اقدامی کنید.شما یک ضابط عسکری بودید که در تمام تعهد و وفاداری به مسلک تان در روز کودتای تنی تانک زره پوش را برای یک عسکر که دو روز شده بود در عسکری جذب وهنوز تفنگ فیر کرده نمیتوانست در مقابل دروازه حربی پوهنتون تسلیم نموده وخود باچند ترسوی دیگر در انبوه درختان که نزدیک محل بودوباش مردم بود تا شام مخفی شده بودید.
این خود نمونه شهامت و وفاداری به وظیفه مقدس شمابود.
در تمام دوره کاری تان در المپیک
کاری که کردید پول المپیک را گرفته و ستیدیوم ورزشی در پنجشیر اعمار کردید در حالیکه درکابل و اکثرولایات بزرگ ورزشکاران از نداشتن امکانات ورزشی گلو پاره میکردند. دست درازی های شما به پول ورزش کاران تا حدی بالا گرفت که به رسانه ها درز کرد وهمینکه خبرنگاران در زمینه مداخله نمایند ان ها را با باند مافیایی تان تا سرحد مرگ تهدید کردید. شما این نشست خبری را در حالی دایر کردید که صحن میدان ستیدیوم را اعتراض کننده هاکه از دست یک اسیاب بان دیگر پینجشیری که خود را در کرسی ریاست فدراسیون فوتبال میخ کرده و از بیکفایتی و سمت گرایی اش داد میزدند.
نمیخواهم این لست ادامه پیدا کند وخواندن ان برای خوانندگان گرانی کند لهذا مشوره من بشما این است که کمی به خود بیایید این چوکی مال اجداد شما نیست که به زور یا به رضا خود را در ان میخ کنید بگذارید یک مسلکی این وظیفه را پیش ببرد.

>>>   اغبر دزد است

>>>   برو بیادر خدا از خنجر دوستم نگاه دارید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است