عبدالله میامدی تاجیکستان برایت موتر می دادم
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۶    ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ کد خبر: 128450 منبع: پرینت

وقتی ریاست اجرایی با دبدبه از پنجاه فیصد سهم یاد می کند، گویی که تا حالا 30 فیصد آن را به دست آورده است.

به یاد همان حرف امام علی رحمان اوف، ریس جمهور تاجیکستان افتادم که برای داکتر عبدالله گفته بود: تو اگر به فکر یک قصر شیک و چند تا موتر ضد گلوله بودی، میامدی تاجیکستان من برایت تهیه می کردم...

حالا منظور ریاست اجرایی از سهم شان همین ها است.

طارق مرزبان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چقدر خوش می‌شدم اگر رفیق گرامی‌ام جناب مجیب رحیمی یا جناب دکترعبدالله‌عبدالله این هشدارها را قبلاً به اشرف‌غنی احمدزی می‌دادند. برای اشرف‌غنی می‌گفتند که دیگر حق نداری زیر نام ۵۰درصد ما را به‌سهم کم‌تر از ۲۰درصد فریب بدهی، ای‌کاش این‌ها در وقت تقسیمات زبان‌دار می‌بودند و هشدار می‌دادند که هیچ‌کسی حق ندارد صلاحیت ما را بگیرد. زمانی که ارگ قومی شد، زمانی که وزارت دفاع، شورای امنیت، وزارت مالیه، ریاست امنیت و صدها سفارت‌ و ولایت‌ دیگر مطلق قومی شدند، آن‌روز کجا بودند عالی‌جنابان که بگویند ما نیز سهم‌دار هستیم. برادر عزیز جناب مجیب رحیمی، شما در حکومت حتا ۲۰درصد هم سهم ندارید، نظر به شیوه‌های مدیریتی اگر سهم کوچکی هم دارید آن را اشرف‌غنی فلتر و یا مدیریت می‌کند، این خوش‌خیالی‌ها برای چیست برادر؟ مگر به نظر شما مردم را در تار خام بستن و فریب دادن کافی نیست؟ عطامحمد نوری که امروز برای تو "کسی" شده است، دیروز همین آدم کمرتان را چه به‌لحاظ سیاسی و مالی بست که امروز شما شیک‌شیک پشت میز نشسته‌اید و علیه مردم خودتان اعلام موضع می‌کنید. شما حتا نتوانستید همین شریک سیاسی تان را تا امروز از سرپرستی بکشید، از کدام سهم و صلاحیت صحبت می‌کنی

>>>   حتما یک روزی می آید دیرتر یا زودتر

>>>   عبدالله بزرگترین ضربه تاریخ را به تاجیکان زد. کاش این دلقک شیرینی خور پشتون تبار را از وقت میشناختیم.

>>>   حقیقت است که شخص متذکره انسانی ضعیفی بوده
فضلی

>>>   شما چه فکر میکنید؟
آیا, این افتخار تاریخی و ملیست که بار اول دولت افغانستان در سال ۱۸۸۰ توسط روس و انگلیس برای اولین بار مرز بندی شد و در راس آن امیر عبدالرحمن خان که در امپراطوری روسیه تزاری اسیر بود قرار داده شد.
بار دوم , دولت افغانستان در سال ۲۰۰۱ در بن پایه گزاری شد در راس توسط آمریکا حامد خان کرزی گماشته شد.
بار سوم , دولت افغانستان بنام( دولت وحدت ملی) در سفارت خانه آمریکا در کابل تشکیل گردید. در راس آن اشرف غنی احمدزی نشانده شد که تا امروز به عمر شرمگین و ننگین خود ادامه میدهد.
اگر اینها جز افتخارات ملی شمرده شوند پس افتخار ملی چیست؟
آگاه ام نمایید!

>>>   Sharq
آنچه که اكنون بر سر رياست اجراييه آمده است، پيامد دوسال بي‌توجهي و تمسخر رهبري اين نهاد به پرسش‌ها، اعتراض‌ها و انتقادهاي مردم مي‌باشد.
ریاست اجراییه با مخالفت نسلی روبروست که تفکیک کار با شعار را می‌دانند.
زمان آن گذشته است که از مردم نردبانی برای تحقق خواست‌های شخصی ساخته شود.
اكثريت مطلق رأي دهندگانِ انتخابات ٩٣ جوانان بودند. براساس آمارها، بيش از نیمي از نفوس افغانستان را جوانان تشکیل می‌دهند. اکثر جوانان افغانستان کم و بیش با جهانِ معاصر آشنایی دارند. دریایی از اطلاعات روزمره تبادله می‌شود.
لازمه‌ی رهبری بالای نسل امروزِ افغانستان، لباس‌های شيك و ظاهر آراسته نیست. برنامه‌ی نو، فکر نو و طرح نو ارایه کنید، براي كشور كار كنيد، شعارهاي ميان‌تهي سر ندهيد!

>>>   هر قوم دیگر میبود بعد از 16 سال نماینده های خود را سنگسار میکرد به جز از تاجیک

>>>   از دست دادن استاد عطا به معنی از دست دادن نصف بدنه ماست اما با از دست دادن داکتر عبدالله هیچ زیانی نخواهیم کرد.

>>>   نگاه حشمت الله رادفرد، مشاور رئيس اجراييه در مسله تغيير نظام برعكس سائر همكارانش هميشه صريح و اميدرار كننده بوده. حالا ديده شود رياست اجراييه باآنچه رادفر صاحب اشاره مي كند، چقدر همسان عمل خواهد كرد، زمان پاسخ خواهد داد.
-—---------------------
بريده ي از نوشته رادفر:
دیدگاه رسمی ریاست اجراییه در پیوند با
مساله تغییر نظام واضح و روشن است. ماموریت اصلی حکومت وحدت ملی بر مبنای توافق نامه سیاسی اینست که زمینه تغییر نظام سیاسی را از طریق تعدیل قانون اساسی به هر صورت و بهر قیمت ممکن فراهم نماید. برگشت به نظام ریاستی شبه پادشاهی دوران آقای حامد کرزی، توهم تمامیت خواهان و سیاست پیشه گان منفعت اندیشی است که درک دقیق و واقع بینانه یی از تحولات اجتماعی و سیاسی افغانستان ندارند.

>>>   کلمه تاجکستان کلمه تزاری ولنینی است! در تاریخ تاجکستان ازاد نبود! افغانستان کشوزی بود که دو امپراتوری وقت اترا به رسمیت و سرزمین اوغو را مرزبندی کرد اما تاجکستان تاجکه کی ازاد بود؟
اوغان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است