سریع ترین موتر بدون راننده ساخته شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۹    ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ کد خبر: 126917 منبع: پرینت

تلاش برای ساخت موتر های بدون راننده در سال های اخیر شتاب بیشتری پیدا کرده است و گفته می شود نسل آتی خودروها، موتر های بدون راننده خواهد بود.

یک موتر بدون راننده ساخته شد که ویژگی های خاصی دارد. این موتر، سریع ترین موتر بدون راننده ای است که تاکنون ساخته شده است.

این موتر را یک شرکت نوپای آمریکایی در عرصه فناوری الکترونیک ساخته و به نمایش گذاشته است. مسوولان شرکت فارادای فیوچر که مرکز اصلی آن در شهر لاس وگاس آمریکا است می گویند موتر اف اف 91 یک موتر لوکس شاسی بلند بسیار زیبا و درعین حال جمع و جور است. تولید بازاری این موتر در اوایل سال2018 شروع می شود.

مهندسان می گویند این موتر به علت سامانه پیش راننده و شتابش، منحصر به فرد است زیرا می تواند در مدت کمتر از دو ثانیه، سرعت موتر را صفر به شصت کیلومتر برساند. قیمت این موتر ، یکصد و هشتاد هزار دالر است. تاکنون شصت و چهار هزار سفارش خرید به صورت رزور برای این خودرو عرضه شده است.

این تعداد بالای سفارش موتر مذکور، کمی پس از رونمایی آن مطرح شده است. باتری های این موتر به صورتی طراحی شده است که می تواند با هر بار شارژ، ششصد و هشت کیلومتر را طی کند. قدرت موتر این موتر برقی، یک هزار و پنجاه اسب بخار است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر با سرعت دوصد کیلومتر در ساعت، از کابل بجانب قندوز حرکت کنی، در یک ساعت و چهل و پنج دقیقه به قندوز میرسی!!!
منتهی به شرطی که تا قندوز سرک چهل متره باشد و در سرک دیگر هیچ موتر نباشد و دریور نیز اعصاب اش بجا باشد و چرس نکشیده باشد و سابقه دریوری در شاهراه های کشور آلمان را داشته باشد که ممنوعیت سرعت وجود ندارد.

>>>   اگر به قندز رسیدی وقندز را اشرار تصرف کرده باشد چی میکنی؟؟

>>>   به نظر دهنده دوم!
باز به سرعت سیصد کیلومتر در ساعت بطرف کابل حرکت میکنم و در ظرف یک ساعت و شش دقیقه خود را به کابل میرسانم و به مردم کابل میگویم که باز اشرف غنی پلات گدایی دارد و قندور را به طالبان تسلیم کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است