معین مرستیال، جنرال قونسل در پشاور
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۱    ۱۳۹۵/۱۰/۱۵ کد خبر: 126709 منبع: پرینت

در این روزها خبر از تقرری هایی جدید در کشور به گوش می رسد.

شرح این تقرری ها به این صورت است:

معین مرستیال، جنرال قونسل افغانستان در پشاور
خجسته فنا ابراهیم خیل، به حیث سفیر افغانستان در کشور اتریش
نقیب الله ثاقب یار، به حیث رییس جدید اطلاعات و فرهنگ بدخشان

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بالاخره به معین مرستیال بیچاره یک چوکی دادند.
ای بیچاره حین از زمان دور دوم انتخابات کرزی بود که فش لنگی خویش را بلند گذاشته بود و یک کلمه فارسی گپ نمی زد و در تمام میز های مدور از کرزی دفاع میکرد، اما بعد از پیروزی کرزی در انتخابات، برای ای بیچاره هیچ چوکی ندادند.
چند وقت رفت ده اپوزیسیون و از کارهای کرزی انتقاد کرد و بعدأ یادم نیست که در انتخابات بین داکتر عبدالله و اشرف غنی طرفدار کدام شان بود.
بهر صورت خوب شد همی چاپلوسی های ای بیچاره به هدر نرفت و بالاخره یک چوکی نصیب شد. چنانچه گفته اند: چاپلوسی کننده بالاخره یابنده است.

>>>   معین مرستیال را که میشناسم اصلا از باجور پاکستان است در زمان کرزی خیانت های را مرتکب شد و بعد بار به نفع کرزی خیلی دمک زد مگر چیزی نشد در کندز رفت به نفع غنی حطا مسایل قومی را در تعمیر شاروالی به شکل غلنی دامن میزد یک ادم خیلی چاپلوس و فلوته باز است

>>>   همه پشتون ایا دیگر اقوام در این کشور نیستند ؟ اگر هستند اوغان چند فیصد است که باید در حر کرسی بنشیند و اوغان در ۲۵۰ سال حکومت خود چه دست اورد داشته است. درحالیکه افغانستان کشور اقلیت هاست یعنی هیچ قوم در اکثریت نبوده و نیست. همه زیر ۴۰٪ قرار دارند.... بر فاشیزم.

>>>   واقعا افغانستان کشور اقوام مختلف اقلیت ها است اکثریت اصلا وجودنداشته وندارد واگر از نگاه درجه بندی اقلیت ها بنگریم از نگاه نفوس قومی دری زبانان ۴۴ در صد در صدرو پشتون ها ۴۲ در صد و هزاره ها ۴۱ در صد و ازبک های ترکمن ۱۰ در صد نفوس کشور را تشکیل میدهد که به این اساس پنجاه فیصد را یکی ازین چهار قوم بزرگ نسبت به سایر اقوم کشور از ان خودشان نداشته تا انرا اکثریت نفوس قبول گردد بخاطر صحت سالم تعداد نفوس واقعی در کشور یگانه راه توزیع تذکره های الکترونیکی است اما تاسف با وصف طی مراحل اصولی قانون توزیه تذکره های برقی وتوشیح ان از جانب ریس جمهور غنی وبدون هیچ نوع ایجاد مشکل در توزیع ان ریس جمهور با نادیده گرفتن از امضای خوداش در توشیح قانون ان و نشر وپخش ان در جریده رسمی وزارت عدلیه از توزیع ان به دلایل نا معلوم جلوگیری کرده و چطوریکه اوازه پخش شدهکهباید تمام مردم کشور هویت شان بنام افغان ثبت شود چیزی که مردم دیگر به استثنای قوم پشتون (افغان) دیگر ملیت های بزرگ و کوچک انرا نمی خواهند وانها اسرار انرا دارند تا زمان که چنین خواست شانپذیرفته نشود انرا قابل توزیع نمیدانند این بخاری است که همیشه انها ادعای اکثریت بودن را دارند اما با توزیع شناسنامه هابرقی این ادعا شان غلط ثابت میگردد. مانع توزیع تذکره های برقی گردیده اند .

>>>   برادر محترم بشتون ها ٥٥فيصد در أكثريت هستند مطمن با شُيد تعصب بس است
اجمل إز كابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است