لبخند غنی یادآور دوران استثمار بود!
لبخندهای رضایت و تشکرهای فراوان غنی از امریکا برای چه است، جنگ دوامدار و حمایت از تروریست پروران، یغمای عزتِ مردم و غارت کشور و یا کشتار مردم بی گناهان در عملیات های کورکورانه؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۳۹۵/۹/۲۰ کد خبر: 125382 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مشکل افغانستان وجود شخصی چون غنی نیست بلکه هر دولتمردی که بر این کشور حکومت کرد، افغانستان را به مانند یک مستعمره در اختیار انگلیس گذاشت و اکنون برای لشکر غارتگر امریکا محیا می کند.

وزیر دفاع امریکا در آخرین سفر خود به افغانستان با مهمان نوازی گرم و قدردانی های فراوان رییس جمهور خبر از ماندن 8400 سرباز امریکایی در افغانستان داد.

اینکه اشرف غنی قدردان خدمات ارزنده امریکاست، بر اساس رویکرد سیاسی وی نکته تازه ای نیست اما تشکر زیاد از کلیات تا جزیی ترین عملکرد امریکا در افغانستان آیا ضروریست؟ در حالی که هیچ اشاره ای به عملیات های کورکورانه نظامیان این کشور و کشتار مردم بی گناه نشد.

رییس جمهور از زمان به ریاست رسیدن تا کنون، بارها چرخش های سیاسی زیادی در قبال سیاست خارجی با کشورهای چون پاکستان و امریکا داشته است به همین منظور هم وجهه سیاسی خود در جهان را خدشه دار کرده و هم در داخل کشور از مقبولیت خود در این عرصه کاسته است.

از سوی دیگر اشرف غنی به تکرار منتقد سیاست تروریست پروری پاکستان بوده است و در سفر آخر خود به هند به وضوح این سیاست را به باد نقد گرفت و هرچند در دیدار با وزیر دفاع امریکا بارها سخن از مبارزه با تروریزم شد، چگونه حمایت و مصونیتی که پاکستان از امریکا می گیرد و دست به تروریست پروری و امتیاز گیری در منطقه می زند، مطرح نشد؟

مگر طی سال ها امریکا حامی پاکستان در منطقه نبوده و همین کشور با شعار مبارزه با تروریزم و نابودی طالبان به افغانستان لشکر کشی نکرده است، چگونه کشوری حامی تمویل کننده و ماشین تروریزم همزمان نقش مبارز تروریزم را ایفا می کند؟

افغانستان بزرگترین منفعت برای امریکاست و خطر قدرت گیری تروریستان به میزان صلح در کشور برای امریکا خطرناک می باشد!.

بازی دوگانه واشنگتن در کابل طی یک و نیم دهه نه طالب را نابود کرد و نه صلحی به بار آورد اما افغانستان در فساد فرورفت و شعله های جنگ، بیشتر مناطق را در برگرفت در حالی که اگر ابرقدرتی چون امریکا اراده می کرد ظرف مدت کوتاهی به تروریزم در کشور پایان می داد.

از سوی دیگر هر که به ریاست دولت رسید به همان راهی رفت که پادشاهان و دولتمردان گذشته طی کرده بود: تمرگزگرایی قدرت و قوم طلبی، معامله های پنهان و قربانی کردن مردم و بازیچه هر قدرتی، روزی پاکستان و روزی امریکا و ...

جنگ افغانستان دوام دار است تا زمانی که امریکا خواهان وجود طالب و داعش و هر افراط گری در افغانستان است و هم به دنبال کنترل قدرت آنان تا از فضای درگیر و گل آلود کشور به هر چه می خواهد و هر سیاستی که خواهان آن است در افغانستان و منطقه دست زند.

و حال رد و بدل کردن لبخندهای رضایت و تشکرهای فراوان غنی از امریکا در ارگ جلوه گر رسانه هاست و در آن سوی کشور مردم بی پناهی که در عملیات های نظامیان خارجی جان می دهند در بی تفاوتی و معامله های حکومت ولایت ها ویران و به طالب و داعش سپرده می شود و چه جان ها در بی جاشدگی به خواب سرد می رود.

سرمایه، معادن، زمین، آثار باستانی و ... درهجوم امریکا به یغما رفت و از آن مهم تر عزتِ یک ملت ارزانی کمک های شد که نه برای آنان که به جیب دولتمردانی رفت که قرار بود مدافع باشند نه غارتگر!

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکایی ها خجالت بکشند که خود را ابر قدرت میگیریند اما در کشور ما میانید دم از دموکراسی میزنند و بعد رای گوسفندان را در انتخابات ملاک قبول قرار میدهند شرم ساری امریکایی به رسوایی متفکر دوم دلقک غنی احمدزی میماند رسوایی پشت رسوایی اما برای امریکا و غنی احمدزی رسوایی هیچ مرز ندارد
یکی بادار دیگری مزدور
دوروی یک سکه

>>>   .... كه شاخ و دم ندارد
اين بى وطن مى گويد حالا به كسى چه ربطى داره

>>>   خبر خوش!
گفته میشود که آقای دانا روهراباکر بصفت وزیر خارجه امریکا در نظر گرفته شده است. این عضو باسابقه کانگرس امریکا از افغانستان شناخت خیلی خوبی داشته و نیز مثل دونالد ترامپ خواستار روابط نیک با روسیه میباشد. او چند سال پیش خواستار نظام فدرال برای افغانستان شده بود و بهمین سبب کرزی به او دیگر اجازه ورود به افغانستان را نداد.
گذشته ازینکه روهراباکر وزیر میشود یا نه، خیلی بجا خواهد بود که بخاطر نفوذ او بر حلقه ترامپ و حزب جمهوریخواه و نیز نظر مساعد او نسبت به روسیه، با او تماس های جدی برقرار شود. چون با تحولات تازه امریکا و داخل شدن جدی روسیه در قضایای منطقه، بازی افغانستان شکل تازه خواهد گرفت و قبیله آن نازدانگی تاریخی را از دست خواهد داد.
منان.

>>>   گر شغالی بزند لاف پلنگی بزند
به بروت هیچ پشک شیر دلاور نشود
هاهاهاهاا
کدام شیر ؟ شیری که نان خود را پیدا کرده نمیتواند و دست به گدایی است ....... حتما در اوغانه ها موش را شیر میبینینند ... که به سلطان تروریست خامپلگ گرفته ....
عجب شیری .....

>>>   در سال ۱۳۹۵ از چوکی کندز برج ایفل جور کرده بودند یکبار طالب سلفی میگرفت یکبار اردو ملی. بخدا اینقدر دست به دست ده هیچ زمانی نشوده بود مثال سابق به حقیقت تبدیل کردند که اگر مرگ می‌خواهی کندز برو

>>>   اهل قبیله را اگر 50 سال برای تحصیل به آمریکا ، روان کنی ، باز هم نمی شود..........

>>>   جای که نامش #افغان "ناله ، واویلا ، شیون، نگبت... " باشد ، خوشبختی، امن ترقی و انسانیت! ازان دیار رخت بسته است.
ما آزموده ایم درین شهر بخت خویش
بیرون کشید باید ازین ورطه رخت خویش

>>>   از روزیکه نام این سر زمین افغانستان شد دیگر برای ما مادر نبوده حتما ما پسری خوب نبودیم مادر مان را فاحشه ساختیم

>>>   قربانت شوم ریس صاحب هرکس هرچه می گوید بگوید افتخار ما هستی خبرهای سری چوک حقیقت دارد ولی از رسانه ها ندارد ما یگ گپ وطنی داریم به شوخی "رادیو میگن"
فورملی از بدخشان

>>>   غنی خودش در امریکا زاده شده وبه نفع امریکا کار می کند
و از اسلا م نمی داند
وعمر خو د را در امریکا سپری کرده است

>>>   چون گماشته شده شان است ، گرنه چه دست آورد ؟ همين بنام طالب ازطرف كي تمويل وتجهز مي شود ؟
آيا نمي نفوس جوانان ما مبتلا شدند همين است فرهنگ هديه براي ما وسرتاپا يك اداره نابكاريكه هيچ نوع ترتيب ونظم باقي نمانده و درذهن حتي قاضي ما ديگر ايماني جز دالر موجود نيست وهزاران غم ديگر تعمير آن ممكن نيست !!!!
روس اشغالگر گرچه تهداب وزمينه ساز همين بدبختي همه است ولي بازهم به اين صورت جفاع صورت نگرفته بود !
همه كمك بخاطر كشتن يكديكر به هردوطرف كمك مي كند آيا شيطان فكر اين چنيني را بالا مسلمانها انجام ميداد ؟
شايد هم ميداد بگويند كه مثل ما جاهل ها نه دين ونه مذهب ونه وطن ونه پدر ومادر وقوم ديد وتفكر هرگز ندارم يك قومي اين چنيني را غذب خدا (ج) بايد
روا دارد ، قبول كنيم حيوان بامراتب هشيار خواهد بود ، بخبر جنان لنگي .....را به سر گرفتم كاشكه دوپاي نمي داشتن !!!
افغان درد. مند

>>>   گفته میشود که آقای دانا روهراباکر از سوى دونالد ترامپ به عنوان وزیر خارجه امریکا در نظر گرفته شده است. این عضو باسابقه کانگرس امریکا با شناختى كه از افغانستان دارد، چند سال پیش خواستار تغيير نظام از نوع مدل فدرال برای افغانستان شده بود و بهمین سبب مورد خشم حامد کرزی قرار گرفت و اجازه ورد به افغانستان را نيافت.

>>>   met Mohammad Kazim‎.
اشرف‌غنی احمدزی طالب بود
اسناد موثق وجود دارند که اشرف‌غنی احمدزی قبلاً به‌نمایندگی و دفاع از طالبان در رسانه‌های بین‌المللی از جمله بی‌بی‌سی و صدای آمریکا صحبت کرده است. این مساله از آن‌جا مهم است که فکر امانی و مسعودی در دو حوزه جداگانه با فکر طالبانی اشرف‌غنی احمدزی منافات دارد. امان‌الله‌خان با بحث تجددگرایی و احمدشاه مسعود با فکر میانه‌روانه اسلامی و انسانی، در تقابل با فکر کسانی چون اشرف‌غنی احمدزی قرار دارند. در حوزه خاص اشرف‌غنی احمدزی، می‌خواهد قهرمان خواندن امان‌الله را مورد بهره‌برداری سیاسی قرار دهد در حالی‌که در اساس با فکر امانی در تضاد است، اما در مورد عام مساله می‌خواهد با قهرمان خواندن خیالی امان‌الله هم‌سویی اقوام درانی را به‌خویش جلب کند، اقوام غیر از لوی پکتیا فعلاً در مقابله با فکر طالبانی غنی احمدزی ایستاده‌اند و عملاً در برابر او با ضدیت سیاسی فعالیت دارند. اما بیاییم صادقانه قضاوت کنیم که معیار قهرمانی چیست؟
قهرمانان جهان معمولاً در صحنه‌های اصلی حوادث حضور مي‌داشته باشند و با تحمل همه خطرات به پيروزی مي‌رسند. مثلاً اگر سر بازی در خط اول جبهه جنگ تا آخرين رمق حيات از سنگر خود دفاع كند، قهرمان می‌شود به این سبب كه خطر مرگ را در هر لحظه احساس می‌كند و با وجود احساس خطر مرگ سنگر را رها نمی‌كند. يعنی آخرين سرحد فداكاری، شخصی را قهرمان می‌سازد.
احمدشاه مسعود را به خاطری قهرمان ملی می‌گويند كه در زمان تجاوز روس‌ها تا آخرين لحظه از کشور دفاع كرد و در زمان طالبان در حالی‌که بسیاری از رهبران مجاهدين و رهبران سياسي كشور را ترک گفته بودند اما احمد شاه مسعود گفت: اگر به‌اندازه كلاهم برايم جا باقی بماند، كشور را ترک نمی‌كنم. این یعنی آخرين مرحله شهامت يک انسان و عشق آن به وطنش.
امان‌الله خان آزادی كشور را با فداكاری مردم به دست آورد، به‌همین علت لقب "غازی" را به او دادند. اما در برابر حملات حبيب‌الله كلكانی مقاومت نكرد و كشور را ترک گفت. اگر چند روز مقاومت می‌کرد، ممكن بود حملات حبيب‌الله كلكانی موفق نمی‌شد. همه قوت حبيب الله كلكاني از یک‌هزار نفر با تفنگ‌های يازده‌تيره بیش‌تر نبود، در حالی‌كه امان‌الله خان دارای اردوی منظم حکومتی بود، این‌که حبیب‌الله خان کلکانی در جنگ در برابر امان‌الله خان برحق بود یا خیر بحث دیگری می‌خواهد اما اصل هدف این است که چگونه امان‌الله خان با وجود امکانات دولتی در برابر حبیب‌الله کلکانی شکست خورد؟ مگر قهرمان شکست می‌خورد؟ آیا در جهان بشریت قهرمانی است که شکست خورده باشد؟
برعكس احمدشاه مسعود در زمان طالبان با تجاوز مستقيم اردوی پاكستان مواجه بود و هزاران نفر از گروه‌های تروريستی پاكستانی و عربی و... به اضافه ارتش پاكستان در مقابل احمدشاه مسعود می‌جنگيدند، بناً اگر به یک لحظه ریيس رژیم قومی فعلی خود را به‌جای احمدشاه مسعود قرار دهد، در صورتی‌كه آمريكايی‌ها و جامعه بين‌االمللی در كشور نباشند، امکانات هم نداشته باشد و با مشكل اسلحه و مهمات هم روبرو باشد، اردوی منظم هم نداشته باشد، براي چند ساعت در كابل باقی خواهد ماند؟ قهرمانی را وقتی می‌داند که چنین دشواری‌هایی را تصور کند. قهرمان کسی است که در شرایط خوب و بد در کنار مردمش می‌ماند، مثل مردمش سیر یا گرسنه زیست می‌کند و تا آخرین رمق حیات با عزت زندگی می‌کند.
ولی من از روزی می‌ترسم که این طالب معلوم‌الحال در حالی که مشروعیت سیاسی ندارد و رژیم قومی خود را از طریق تقلب بنانهاده است، با همین شیوه لقب قهرمان‌ملی مسعود را به امان‌الله و لقب رهبر جهاد استاد ربانی را به گلبدین و خودش را نیز طی مراسمی تشریفاتی زعیم ملی افغانستان اعلام کند، با این حال مرگ برای هم‌سنگران مسعود و رهبران سیاسی ضد طالبانی و تروریستی بهترین گزینه خواهد بود

>>>   آيا سياستمداران حق تجمل گرايى را از بودجه ملت و سرمايه مردم دارند ؟
شلوار چرمى 995 پوندى و كفش ورزشى 295پوندى ،
بانو Theresa May صدراعظم بريتانيا مورد سوال شبكه هاى اجتماعى و رسانه ها قرار گرفته است .
سوال اصلى اين است، كه آيا سياستمداران كشور حق تجمل گرايى را از بودجه كشور كه توسط ماليات مردم پرداخته مى شود، دارند ؟
اگر نخست وزير بريتانيا به عنوان چهارمين قدرت كره زمين مورد چنين سوالى قرار مى گيرد، پس چه بايد كرد با موارد مشابه و تجملى تر فرمانروايان فاسد كشور هاى اسلامى و على الخصوص كشور ايكه بودجه اش را از كشكول گدايى تأمين مى كند ؟
روزنامه معتبر و معروف گاردين به موضوع تجمل گرايى نخست وزير بريتانيا بطور مفصل پرداخته است .

>>>   ملت شاهد است!
دروازه های زندان بگرام چه زمانی به روی طالبان بازشد؟
دفترطالبان در قطر چه زمانی افتتاح شد؟
" برادران ناراضی" چه زمانی رایج شد؟
و...........
این پرسش ها را شاه حسین مرتضوی ظاهراً در پیوند به گفته های رنگین دادفر اسپنتا مطرح کرده است.

>>>      مشکل ما این است که احزاب ما سیاسی نیستند ومتاسفانه بر اساس قوم پایه گذاری شده اند.
باید هر حزب سیاسی ما از فارق از قومیت از افراد خبره هر قوم عضو گیری کنند.واحزابی کاملا سیاسی تشکیل شود .

>>>   آنکه شیران را کند روباه مزاج
احتیاج است احتیاج است احتیاج
افغانستان به نسبت مشکلات اقتصادی مجبور است با هرکس دوستی کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است