افغانستان، میدان نبرد آمریکا و روسیه می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۳    ۱۳۹۵/۹/۲۰ کد خبر: 125381 منبع: پرینت

افغانستان به میدانی برای نبرد آمریکا و روسیه تبدیل شده است.

به گزارش روزنامه اکسپرس، یکی از مقامات ارشد طالبان تاکید کرده است که طالبان و روسیه برای از بین بردن آمریکا در افغانستان متحد شده اند.

این ها در حالی است که مقامات آمریکا نیز به ناکامی در خصوص محو تروریزم در افغاستان اعتراف کرده اند.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ریس جمهور جدید با روسیه همکار است
و هچگاهی با روسیه در گیر نمی شود خا طر جمع با شید

>>>   خبر خوش!
گفته میشود که آقای دانا روهراباکر بصفت وزیر خارجه امریکا در نظر گرفته شده است. این عضو باسابقه کانگرس امریکا از افغانستان شناخت خیلی خوبی داشته و نیز مثل دونالد ترامپ خواستار روابط نیک با روسیه میباشد. او چند سال پیش خواستار نظام فدرال برای افغانستان شده بود و بهمین سبب کرزی به او دیگر اجازه ورود به افغانستان را نداد.گذشته ازینکه روهراباکر وزیر میشود یا نه، خیلی بجا خواهد بود که بخاطر نفوذ او بر حلقه ترامپ و حزب جمهوریخواه و نیز نظر مساعد او نسبت به روسیه، با او تماس های جدی برقرار شود. چون با تحولات تازه امریکا و داخل شدن جدی روسیه در قضایای منطقه، بازی افغانستان شکل تازه خواهد گرفت و قبیله آن نازدانگی تاریخی را از دست خواهد داد.
منان

>>>   هندو پاکستان چی میشود جنگ اینها تاحال تمام نشده امریکا وروسیه شروع میشود

>>>   دور از انتظار هم نیست.
امریکا انتقام شکست ویتام را توسط مجاهدین از روس ها گرفت.
وحالا امریکائی ها در باتلاق افغانستان گیر مانده اند و روس ها دلشان میخواهد اگر بتوانند امریکائی ها را درین گرداب غرق کنند.
سحب

>>>   سلام ، متسفانه كه ما هميشه زير پايي إبر قدرت ها پايمال هستيم
ولى .... روس ها خوب است إز اين امريكايى خاين مستبد وفساد
پرور تشنه به خونى افغان.
حاجى محمد

>>>   مگرآیا امریکایها بخاطر محوطالبان به این کشورلشکرکشی نکرده بودند ؟
وقتی رئیس جمهور امریکا بارک اوباما در هفته قبل دریک پایگاه نظامی امریکا خود اقرار میکند که مداخله امریکا درسال 2003 درعراق اشتباه بود واین اشتباه باعث پیداش داعش درعراق ومنطقه شد ، ودرضمن علاوه میکند که : "امریکا نمی‌تواند طالبان و خشونت را درافغانستان محو نماید " ، وازطرفی هم خانم هیلری کلینتون چندی قبل خود چنان باصراحت لهجه وبیشرمانه اعلام میدارد که طالبان دست پرورده ما حسساب میشوند وماآنهارا بوجودآوردیم واین اشتباه ما بود ...، که گوی هیچ اتفاقی نیفتیده است ، پس دقیقا من به این باورم که این اعترافات جانانه درحقیقت بیانگرهمان دموکراسی وارداتی است که معیاراش در تجاوز ولشکرکشی نهفته است . سوا لی اساسی بوجود می آید که : مردم افغانستان بااین همه تجارب تلخ وبازیهای فریبکارانه طی این مدت منتظر ویا سرگردان دریافت چه نوع تحفه دموکراسی مفقود شده اند ؟ واین دیگرکاملا پنهان نیست وقتی این گروها همچون عساکرنیابتی درخدمت این ابرقدرت ها قرار دارند وخود به آن بلادرنگ اعتراف میکنند ...آیا زمان آن نرسیده است که هرکدام ازباشندگان این سرزمین ازخود بپرسند که بعد ازاین چه باید کرد؟ به نظرم تحفه که تاکنون ازاین رهگزر مداخله زیرنام دموکراسی نصیب مردم اینکشورشده است همانا فرورفتن درعمق بحران سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی ، ودرمجموع بحران ملی است که ازحد معیاربیرون گردیده است وبس.
فکرمیکنم که چیزی دیگری برای پنهان کردن باقینمانده است ...، معلوم است که امریکا نه برای محوطالبان , نه برای بنیاد یک دموکراسی واقعی نظر به شرایط مکانی وزمانی ونه هم برای یک حکومتداری خوب ونه هم..... دراین سرزمین قدم رنجه فرموده اند ، بلکه برای اهدافی مشخص وغیر قابل انکار که همانا تامین منافع درازمدت استراتیژیک خویش دراین منطقه وازاینطریق تهدید واقعی علیه همسایگان خوب مان درمنطقه که قریب طی 60 سال اخیرسرمایه گزاری کرده بودند و بلاخره به هدف خویش طی یک برنامه وداستانهای قبلا طرح ریزه شده موفق شدند تا به این کشور حمله ورشوند واین وطن را درکام خود فروبرند. ،که من پیهم درهم دراینمورد نظریات خودرا قبلا باشما عزیزان ازطریق مختلف درمیان گزاشته ام .
عطا صفوی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است