پگواش، زمینه ساز آتش بس میان دولت و طالبان
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۵/۹/۲۰ کد خبر: 125375 منبع: پرینت

پگواش، زمینه آتش بس میان دولت و طالبان را فراهم می کند.

قرار است در چند روز آینده نشستی از سوی پگواش، با حضور عبدالرب رسول سیاف، محمد یونس قانونی، انوارالحق احدی، غیرت بهیر، اسماعیل خان، کریم خلیلی، رحمت الله نبیل و برخی سیاست گران دیگر برای برقراری صلح میان دولت افغانستان و طالبان برگزار شود.

برقراری آتش بس، واگذاری برخی مناطق به طالبان، خروج تدریجی نظامیان خارجی از کشور، تعدیل قانون اساسی، اشتراک عادلانه تمام طرف ها در نظام سیاسی، تبادله زندانیان و حذف نام سران گروه طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل، موضوع بحث این نشست خواهد بود.

قاریزاده
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برای قانونی مقداری پول بدهیدبعد هرچه بخواهید قبول دارد وامضا میکند

>>>   ایکاش طالبان یک گروه مستقل و اسلامی میبود. طالبان برنامه امریکا و بریطانیابوده واداره و تطبیق کننده آن پاکستان است و هدف آن بدنام ساختن اسلام است. در برنامه طالبان مصالح امریکا،یهود،بریطانیا و پاکستان باهم بشکل مساوی شامل است. امریکا بخاطر تهدید چین و امریکا و بریطانیا بخاطر حفظ سیطره سیاسی و جغرافیایی خویش دولت تحت نظارت پاکستان را میخواهد چونکه پاکستان در حقیقت بخاطر منافع بریطانیا ایجاد گردیده است و اسرائیل سوء شهرت اسلام را میخواهد و پاکستان در افغانستان یک حکومت مزدور میخواهد تا آبها، بازار و تمام نیروهای بشری و مالی آن در خدمت آنها باشد و به همین خاطر از آدرس اسلام اهداف خود را در افغانستان تطبیق مینمایند اینها تجربه احساسات اسلامی در اثنای جهاد با روسها تجربه کردند و این تجربه در نتیجه 2 میلیون شهید از مردم مسلمان و متدین افغانستان به تحقق رسید که دشمنان افغانستان به همین منظور اسلام را در زبان و لباس طالبان مجسم کرده که درحقیقت اینها در خدمت یهود و دیگر کفار قرار دارند و خود شان نیز نمیدانند بخاطر اینها بهره از علم و دانش ندارند و خودشان مکاتب و مساجد را تخریب و علمای ممتاز و جید افغانستان را به شهادت میرسانند. برنامه دیگر اینها نفاق افگنی است. اگر متوجه باشید همیشه اینها علما و اشخاص که با افغانستان صادق باشد به شهادت میرساند و برعکس هیچوقت اسماعیل یون را که سیاست نفاق اندازی را در افغانستان تطبیق میکند نه اینکه ضرر بوی میرساند بلکه وی را حمایت مالی و سیاسی نیز میکند همان گونه تلویزون شمشادرا.
بااحترام
ظریف مندوزی

>>>   جای که نامش #افغان "ناله ، واویلا ، شیون، نگبت... " باشد ، خوشبختی، امن ترقی و انسانیت! ازان دیار رخت بسته است.
ما آزموده ایم درین شهر بخت خویش
بیرون کشید باید ازین ورطه رخت خویش

>>>   دوستان عزیز: تصویری را میبینید از جنگل آمازون یا از جنگل های اندونزی نیست
حالا شما خود قضاوت کنید. غنی احمدزی اینها را ( pashton ) در مناطق شمال افغانستان میخواهد جابجا کند.
چند سال بعد نام افغانستان را بنام وحشیستان میخوانیم
یک واقعیت را خدمت شما خوبان در باره کندوز بیان میکنم نادر غدار همرای برادران کثیفش مثل هاشم خان مردم کوچی ها را در مناطق شمال جایگزین کردن تا بلاخره آنها شهروند آنجا شدند. امروز چوچه پنجابی بنام طالب قتل عام میکنند تمام شان همان مردم کوچی های آنزمان میباشد. نگذارید این مردم.... کوچی ها را در مناطق تان بخصوص مناطق مرکزی و شمالی. فردا همین حالت کندوز بالای نسل شما تکرار نشود.

>>>   از نظر انسانها سگها حیواناتی باوفا ومفید هستند .
اما از نظر گرگها ،سگها گرگهای بودند که تن به بردگی دادند تا در رفاه واسایش باشند ارنستو چگوارا. صلح و اتش بس در هیچ شرایط امکان پذیر نخواهد بود مگر اینکه تمام قوت های غربی افغانستان عزیز را ترک کنند . ما هنوزم میخواهیم قربانی های زیادی بدهیم به خاطره کشورمان که در استمعار به سر میبرد .
حبیب الله یوسف زی

>>>   أشخاص نامبرده يكى شان هم قابل اعتبار و اهليت اوردن صلح را ندارند!! اين ها همه معامله كَر اند و اين قابل اعتماد مردم نيستند!! طالبان فكر نكنم كه با اينها داخل صحبت و مباحصه شوند!!

>>>   رنگین دادفر اسپنتا سوسیال دموکرات ، از دانشگاه آخن المان و مدعی معلم علم سیاست وپیرو مکتب فرانکفورت دیروز.
بی رنگ ، بی داد ، بی فر، اسپندی ، فرومایه و مداح دربار تروریست پرور وتروریست نرم، حامد خان کرزی.به هدایت کرزی آمده می خواهد سرباز گیری کند به شان جنبش روشنایی لطمه بزند و سخن گوی بیش هدایات کرزی نیست و کرزی خود یک فاشیست و تمامیت خواه وتفوق طلب است .

>>>   كاري خوب است، كه همه قاتلين ، متجاوزين، رهزنان و اجيران بنام صلح با هم متحد شوند، و ما ملت مظلوم را باز به يك نام بكشند، و مهاجر سازند و ... ،
خدايا رحم كن و ما را نجات ده،

>>>   جاهايي كه همه گان سكوت كردند هميشه صداي پدرام بلند بوده است.
همسخن
اظهارات غني در باره قهرمان ملي عبور از خط سرخ است.
چرا كساني كه از از نام فرمانده مسعود به رياست اجرائيه و حكومتداري خوب رسيدند، نتوانستند در مقابل اظهارات غني إبراز نظر بكنند؟؟

>>>   آيا سياستمداران حق تجمل گرايى را از بودجه ملت و سرمايه مردم دارند ؟
شلوار چرمى 995 پوندى و كفش ورزشى 295پوندى ،
بانو Theresa May صدراعظم بريتانيا مورد سوال شبكه هاى اجتماعى و رسانه ها قرار گرفته است .
سوال اصلى اين است، كه آيا سياستمداران كشور حق تجمل گرايى را از بودجه كشور كه توسط ماليات مردم پرداخته مى شود، دارند ؟
اگر نخست وزير بريتانيا به عنوان چهارمين قدرت كره زمين مورد چنين سوالى قرار مى گيرد، پس چه بايد كرد با موارد مشابه و تجملى تر فرمانروايان فاسد كشور هاى اسلامى و على الخصوص كشور ايكه بودجه اش را از كشكول گدايى تأمين مى كند ؟
روزنامه معتبر و معروف گاردين به موضوع تجمل گرايى نخست وزير بريتانيا بطور مفصل پرداخته است .

>>>   ملت شاهد است!
دروازه های زندان بگرام چه زمانی به روی طالبان بازشد؟
دفترطالبان در قطر چه زمانی افتتاح شد؟
" برادران ناراضی" چه زمانی رایج شد؟
و................
این پرسش ها را شاه حسین مرتضوی ظاهراً در پیوند به گفته های رنگین دادفر اسپنتا مطرح کرده است.

>>>   اينجا مردم قربانى و مسخره شده اند . كرزى و احمد زى هر دو به طريق خود از طالب سود مى برند

>>>   بیایید از واقعیت‌ها چشم‌پوشی نکنیم و ‌دست‌کم پیش وجدان ما خجل نباشیم!
دو تن به ایتالیا فرار کردند؛ یکی‌اش غازی لقب گرفت و دیگری بابا و سومی‌اش هم با پناه‌بردن به سازمان ملل، از سوی هوادارانش قهرمان نامیده شد؛ اما کسی که غازی‌‌ فراری را به زانو دراورد و "دار" را به "فرار" ترجیح داد، نامش را «بچه سقاو» گذاشتند.

>>>   یکی از دستکی هایی دیگر کرزی نبیل عامل توطئه هایی بسیار علیه مردم نیز حضور داشت او هیچگاه در برابر مردم ما صادق نبوده و دربسیاری ترور هایی هدفمند به دستور کرزی عملیات ها را علیه مردم ما رهبری کرده او قاتل من و تو است .

>>>   افغانستان، بدون تقسیم عادلانه قدرت دولتی بر بنیاد صلاحیت و شایستگی سیاسی و مسلکی افراد، هیچگاه به ترقی و پیشرفت و آرامش نمی رسد!

>>>   مجاهدین که دیروز مبارزه شان علیه کمونیست ها بود و شعار شان مرگ به کمونیست بود و کمونست را ضد انسانیت ضد اسلامیت ضد وطن میخواندن
ولی امروز از کمونیست قدرت گدایی میکنند

>>>   برگه هاى كه ميدان هوايى كابل را بنام حامد كرزى مى نويسند بايد از طرف همه ما تحريم شوند.

>>>   اكثريت مطلق افرادِ شاملِ اين لست ، كساني اند كه منفعت خود را در ادامهء جنگ و تداوم نا امني ميبينند بنأً تصور نميكنم كه اينها از تهء دل خواهان برقراري صلح و ثبات در كشور عزيز ما افغانستان باشند.

>>>   قانونی وامثال شان همین آرزو را دارند .وقت برای شان مساعد میشود.در مقابل پول از هیچ کاری دریغ نمیکنند.
م س پنجشیری.

>>>   مردم این سرزمین عادت کرده اند به دهل وفرهنگ بیگانه و متجاوزگر برقصند وآنراتجلیل کنند

>>>   چون هوا سرد شد حالا طالبان آواز صلح را بلند کرده اند. دولت در پهلوی صلح در این فصل تمام منطق را از وجود طالبان و هم کاران شان تصفیه کنند.بهترین فصل عملیات همین حالا است. لطفآ بازی نخورید. هر سال در زمستان آواز صلح بلند میشود.

>>>   من قبول ندارمږ
ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است