ادامه جنگ در افغانستان خواسته آمریکا است
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۱    ۱۳۹۵/۹/۱۸ کد خبر: 125317 منبع: پرینت

اوباما، رییس جمهور قبلی آمریکا گفته است که مردم افغانستان به جنگ عادت کرده اند، جنگ افغانستان جنگی داخلی است و ما توانایی مبارزه با طالبان را نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، صادقی زاده نیلی، عضو مجلس نمایندگان با بیان اینکه اوباما این موضوع را بر اساس استراتژی خود و آمریکا مطرح کرده است، افزود: استراتژی آمریکا ایجاد جنگ در منطقه به بهانه خاموش کردن جنگ و به بهانه تروریزم و حضور در منطقه است. برای آمریکایی ها یک چیز اهمیت و اولویت دارد و آن هم حضور در منطقه و به دست گرفتن کنترل منطقه است.

وی افزود: آمریکایی ها به دنبال این هستند که با ایجاد فتنه در جهان اسلام و روشن کردن آتش اختلافات فرقه ای، مذهبی، منطقه ای و اختلافات زبانی و جغرافیایی در داخل کشورهای اسلامی ، این کشورها را ضعیف کنند. اگر این جنگ هایی که بر جهان اسلام تحمیل شده اند نبودند، یقیناً قسمتی از مردم اروپا و آمریکا امروز مسلمان شده بودند.

نیلی افزود: آمریکایی ها برای جلوگیری از این روند و قدرت گرفتن دنیای اسلام آمدند و در اینجا و در خاورمیانه آتش جنگ را افروختند. به همین دلیل است که سالهای متمادی است که جنگ ادامه دارد و این جنگ سالها ادامه خواهد یافت. چرا که این وضع، خواست اوباما و آمریکا می باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یقینا اروپا و امریکا هم قصد مسلمان شدن رادارند. چون ملیونرهای جهادی افغانستات را دیده داعش خودش از کفار اروپا امریکا و روسیه جمع شده قصد دارد جهان را مسلمان بسازد .
امکان دارد داعش را برای مسلمان سازی مسلمانان افغانستان تقویه کنند چون هم داعش از جهاد ملیونر میشود هم کشور بدست شان قرار میگیرد .
وطندار

>>>   اوبا طی سخنانش با سربازان خویش گفت:
ما با قرار ددن افغان ها در دهان توپ طالبان و القاعده، بورد توپ آنها را کوتاه ساختیم که مرمی این توپ ها تنها در داخل خاک خود افغانستان می افتد و به امریکا و یا دیگر کشور ها اصابت نمی کند.
بنأ ادامه جنگ در افغانستان، غرض کوتاه کردن بورد توپ های القاعده و داعش و طالبان، یک امر حتمی و ضروری است و ما از فداکاری های افغان ه ادرین زمینه قدر دانی میکنیم.
مردم افغانستان مردم غیور و با شهامت و قهرمانی هستند، که خود را گوشت دم توپ میسازند، اما جان دیگران را از خطر نجات میدهند.
چنانچه در طول تاریخ چنین بوده است و در آینده نیز چنین خواهد بود.

>>>   خوب کاری نشد ازین گپ مروم با خبر شدندلازم نبود این گپ را افشا میکردین چون ازین گپ هیچ کس اگاهی نداشت حالا که با خبر شدین خپ خور بگیرین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است