مولوی رحمانی: زبان ناحق وزرا را کوتاه کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۰    ۱۳۹۵/۸/۲۹ کد خبر: 124410 منبع: پرینت

همزمان با سلب صلاحیت شدن وزیران کم کار، سخنگوهای این وزارتخانه ها در مطبوعات و تلویزیون اصرار دارند که مجلس و تصمیماتش غیرقانونی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مولوی رحمانی عضو مجلس نمایندگان امروز شنبه 29 عقرب 95 در صحن علنی مجلس در مورد سخنگوهای وزرای سلب صلاحیت شده که از طریق مطبوعات مدون به مجلس توهین می کنند گفت: اگر مجلس صحبت ها و توهین های شان را پیگرد قانونی کند به این راحتی ها از دست قانون خلاص نمی شوند.

رحمانی می گوید که وزرای معزول شده با فرمان جعلی رییس جمهور در سمت های شان باقی مانده اند، مجلس می تواند تنها با شرط مصرف نکردن بودجه وزرا را خانه نشین کند و این در حالی است که اسناد و اوراقی وجود دارد که در مقرری ها، اخاذی ها و اختلاس های بیلیون دالری در بودجه و قطعیه دست داشته اند که نه تنها دلیل برکناری آنان از سمت شان است که سال ها آنان را گرفتار قانون خواهد کرد.

این نماینده از مجلس خواست کمیته ای با صلاحیت را برای بررسی این موضوع تعیین کند تا زبان ناحق آنان کوتاه شود.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نماینگان محترم شما می دانید بوجداوردن دولت بچه مشکلی تشکیل شدو شما استیحضا کنیددوباره موقت بعنوان سر پرست انجام وظیه میکنند شاید شما وظیفه شرعی قانونی از سر خود رد کردی مسولیت از گردن شما تمام جز بی مسولیتی بی قانونی بیشتر شدن فساد کار دیگر نکردی وقت استیحضا می شود سریع جایگذین میشود نه اینطور قبلا وزیر بودن حالا کینه جو اماده به کاری

>>>   سخن گويان وزارت ها راست ميگويند. ادامه كار اين كميشن كاران از مدت ها قبل صبغه غير قانوني دارد و مجلس از اعتبار و صلاحيت قانوني بر خوردار نيست . نماينده يي كه با اين همه طمطراق، مسايل و مصارف مالي وزارت حانه ها را مورد ارزيابي قرار ميدهد تا هنوز تفاوت ميان "بليون" و "مليون" را نميداند ونميفهمد كه يك بليون ، مساوي با هزار مليون يعني برابر با يك ميليارد ميشود. و از اختلاس بليون دالري ! صحبت ميكند. توسط اين وكيلان قوم شرم، وزرا استيضاح و سلب صلاحيت ميشوند در حاليكه عده كثيري از اين كميشن كاران ، حتي سوادِ لازم براي وكيل شدن و وكيل بودن را ندارند. فكر ميكنم رييس جمهور ، صلاحيت انحلال پارلمان را دارد . چه بهتر كه دم كميشن كاران را گره كرده و مجلس را منحل اعلام كند تا هم بار نان خور هاي اضافي از شانه هاي جامعه جهاني و مردم افغانستان برداشته شود و هم مأمورين عالي رتبه و پايين رتبهء دولتي، به كار هاي خود برسند.
نماينده هايي كه خود شان و ادامه كار شان ، فاقد مشروعيت است با ديده درايي ، خلاف مصالح ملي و بگونهء كاملا غرض آلود، بعضي وزراي كارا مثل وزير تحصيلات عالي و مسلكي را سلب صلاحيت و عده يي از وزراي ناكارا را در وظايف شان ، ابقأ مينمايند و از نام پارلمان و بگفته خود شان خانهء ملت ! بحيث وسيله فشار بر دولت و كارمندان دولتي ، استفادهء سوء ميكنند.

>>>   اقای رحمانی لطفا یک ماده یا بندی ازقانون - یک فکتی از حقوق و یک
گذاره ء از منطق یا فلسفه را نشان دهید که این مجلس و این دولت حق
و قانونی است؟؟؟؟؟؟؟
جاوید عمر از کانادا

>>>   مولوی رحمانی زبان خود ویک تعداد وکلای نابکار،همیشه غیرحاضر درمجلس ویکتعداد وکلای که صرف به خاطر کسب شُهرت وجمع آوری پول در پارلمان رخنه کرده اید را هم بسته کنید.این دور پارلمان ناکامترین دوره تا این مدت در تاریخ افانستان بود.چقدر برخورد های لفظی وحتی برخورد های فزیکی در بین خود وکلای پارلمان صورت میگرد،که شما خو نمیشرمید،ولی مابه صفت تماشاچی روی تلویزیون که این برخورد های تانرامیبینیم خجالت میکشیم.راستی مه که این حرف هارا میزنم یک داکتر عادی کشور وغیر وابستگی به کدام حزب سیاسی دارم.فقط از درد ملت ومردم میگویم.نه شماخوب هستید ونه وزرای نابکار.یکی بدتر از دیگر شوریده و دیوانه.مُلا صاحب یک بار به وکلای پارلمان جهان هم نظر کنید.این سخنان مه صرف متوجه شما نی بلکه متوجه تمام تان است.هر 5-10 روز بایکدیگر تان چنگوی وجنگ های لفظی فبزیکی با یک دیگر تان دارید،که نظیرش در جهان دیده نشده وشاید روزی در یک رسانه به نشر برسد که پارلمان افغانستان بیشترین برخورد فزیکی را در سال داشته،پس اصلاح را اول از خود شروع کنید.

>>>   ریش این کمیشن کار را کمی کوتاه کنید تا بداند که اول خود اینها کدام کار اصولی کرده انددبودن خودشان نامشروع است

>>>   این نماینده از مجلس خواست کمیته ای با صلاحیت را برای بررسی این موضوع تعیین کند تا زبان ناحق آنان کوتاه شود.
این خواست غیر قانونی است چرا که مجلس از اساس غیر قانونی است. به قول معروف:
خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است