متن سخنرانی وزیر خارجه آلمان در کنفرانس کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۸۹/۴/۳۰ کد خبر: 12411 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،متن سخنرانی وزیر خارجه آلمان در کنفرانس کابل به شرح ذیل می باشد:

من تبریکات گرم خود را به جناب رئیس جمهور کرزی و همکارانشان به خاطر برگزاری کنفرانس بین المللی افغانستان ابراز می کنم. برگزاری این کنفرانس در کابل نمایانگر تعهد قوی جامعه جهانی نسبت به افغانستان است و همچنان این نمایانگر تعهد قوی حکومت افغانستان به خاطر به عهده گرفتن رهبریت و مالکیت برنامه ها هست تا حاکمیت قانون را ایجاد کند. معزل فساد را حل کند و همچنان جلوگیری از کشت مواد مخدر کند و جامعه جهانی تعهد کرد تا تلاش های خود را در این راستا افزایش دهد.

آقای کرزی و حکومت آن به خاطر تطبیق برنامه ها در هفته ها و ماه های آینده به دست گرفته ، ما استقبال می کنیم. بعلاوه تلاش های ما در عرصه ملکی و نظامی نیازمند یک پروسه سیاسی به عنوان بخش مصالحه و ادغام مجدد ، یک بنیاد سیاسی برای انکشاف قابل اطمینان ادارات دولتی و همچنان اعاده کامل حاکمیت افغانستان است. حکومت آلمان از قطعنامه ای که از طریق جرگه مشورتی صلح با اشتراک 1600 نماینده از سراسر افغانستان آمده استقبال نموده و قطعنامه شامل پیام های مهمی بود در راستای آشتی و قطع خشونت .

ما از معیارها و اهدافی که در این جرگه اتخاذ شده است استقبال می کنیم و من مطمئن هستم که اشتراک کشورهای همسایه افغانستان در اینجا و سایر نمایانگر تعهد قوی آنها نسبت به کمک به افغانستان است و من می خواهم به خاطر امضای توافقنامه تجارت و ترانزیت که بین حکومت پاکستان و افغانستان به امضا رسیده است ، مراتب تبریکات خود را ابراز کنم. حکومت جرمنی و جامعه جهانی تعهدات خود را نسبت به افغانستان پابرجا نگه داشت تا بتواند این کنفرانس را یک مرحله مهم دیگر در راستای تحقق اهداف و برنامه های افغانستان بسازد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است