متن سخنرانی وزیر خارجه امارات در کنفراس کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۳۸۹/۴/۳۰ کد خبر: 12405 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،متن سخنرانی وزیر خارجه امارات در کنفراس کابل به شرح ذیل می باشد:


این کنفرانس نه تنها برای افغانستان بلکه برای جهان نیز مهم است.ما در امارات متحده خرسند هستیم تا روابط خود را با افغانستان هرچه بیشتر تقویت کنیم .

اکنون بیش از 17 هزار افغان در امارات متحده عربی زندگی می کنند . تجارت بین افغانستان و امارت متحده عربی گسترش یافت و این به 2/1 میلیارد دلار رسید.ما باور داریم که حکومت ما سرمایه گذاران را تشویق نموده تا در افغانستان سرمایه گذاری نمایند و همچنان از تسهیلات حکومت افغانستان ما سپاسگزار هستیم.

در کنفرانس های قبلی من خوشحال هستم که اشتراک مسلمانان در این کنفرانس ها وجود دارد و من خوشحال هستم که حضور سرمنشی سازمان کنفرانس اسلامی را در اینجا می بینم و من هیچ شاهد چنین کنفرانس هایی نبوده ام که در آن حضور نماینده کشورهای اسلامی به این حد وجود داشته باشد.امارات متحده عربی در راستای انکشاف روابط میان پاکستان و افغانستان همکاری نموده و من خوشحالم که روابط این دو حکومت در حال توسعه و رشد بوده و همکاری های منطقوی می تواند یک نقش عمده ای را در راستای ایجاد ثبات در افغانستان ایفا کند.

ما همه اینجا به خاطر حمایت از افغانستان حضور داریم. یقینا که با هم یک جا کار کنیم و افغانستان را از این حالت بیرون بکشیم و ما نباید فراموش کنیم ، ما به خاطر مبارزه علیه تروریسم هم اینجا آمده ایم.القاعده ، یک دشمن جامعه جهانی بوده و القاعده دشمن اسلام بوده در قدم اول.ما به عنوان کشورهای اسلامی باید افغانستان را در مبارزه علیه القاعده و تروریسم کمک کنیم.

و این مبارزه نمایانگر این است که این خیلی مهم است به عنوان کشورهای اسلامی و یک سیگنال واضح این است که القاعده نمایندگی از ما ، یعنی کشورهای اسلامی نمی کند و یقینا ما مطمئن هستیم که با همکاری جامعه جهانی کشورهای بیشتر اسلامی افغانستان را در مبارزه علیه اقاعده و تروریسم همکاری خواهد کرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است