راسموسن:ناتو همچنان در افغانستان میماند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۲    ۱۳۸۹/۴/۳۰ کد خبر: 12395 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،اندرس فو راسموسن، دبير کل ناتو دیروز در کنفرانس بينالمللي کابل گفت پس از آنکه افغانها مسؤليتهاي امنيتي را به عهده گيرند ناتو همچنان در افغانستان ميماند.

گفتنی است که رييس جمهور کرزی در کنفرانس کابل تاکيد کرد که نيروهاي امنيتي افغان در سال 2014 خود مسؤليتهاي امنيتي و تطبيق قانون را به عهده ميگيرند.

در همین حال دبير کل ناتو طی سخنانی در این نشست اظهار داشت که انتقال مسؤليتهاي امنيتي به افغانها وابسته به اوضاع است نه تقويم.نيروهاي ناتو نيروهاي افغان را آموزش ميدهند تا آنها توانايي دفاع از کشور را پيدا نمايند.

راسموسن افزود انتقال مسؤليتها تدريجي است و بر مبناي ارزيابي دقيق از اوضاع سياسي و امنيتي صورت ميگيرد، تا اين امر برگشت ناپذير باشد.

دبير کل ناتو همچنین گفت وقتي که اين کار صورت گرفت، نيروهاي بينالمللي افغانستان را ترک نخواهند کرد. آنها صرفا نقش حمايتي را انجام ميدهند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از این گفته ها خرسندم : (اندرس فو راسموسن، دبير کل ناتو دیروز در کنفرانس بينالمللي کابل گفت پس از آنکه افغانها مسؤليتهاي امنيتي را به عهده گيرند ناتو همچنان در افغانستان ميمانددبير کل ناتو همچنین گفت وقتي که اين کار صورت گرفت، نيروهاي بينالمللي افغانستان را ترک نخواهند کرد. آنها صرفا نقش حمايتي را انجام ميدهند). من هم ازاین گفته ها را تایید میکنم چون اگر این نیرو ها از افغانستان بروند این مر دم همدیگر خودرا میخورند چنانچه در گذ شته ها این کار را کردند من همیشه بیم از رفتن نا تو داشتم ولی حالا تشویشم رفع شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است