آلمان به کسی چک سفید نمی دهد
آلمان پول زیادی را در تشویق مخالفان مسلح دولت افغانستان و برگشت آنان به زندگی عادی خواهد پرداخت و ما این پروسه را به دقت زیر نظر داریم 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۸    ۱۳۸۹/۴/۲۹ کد خبر: 12385 منبع: پرینت

کنفرانس وزیر خارجه آلمان قبل از مسافرت طرف کابل.
کنفرانس مطبوعاتی آقای گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان در آستانه برگزاری کنفرانس کابل عصر روز دوشنبه 19 جولای در مقر وزارت خارجه و در حضور خبرنگاران برگزار شد.
پس از کنفرانس لندن در اوایل سال جاری دررابطه با خروج نیروهای بین المللی و کمک های جهانی در بازسازی افغانستان و انتقاد های جدی بر دولت افغانستان به علت عدم اداره سالم و فساد اداری بحث های مهمی صورت گرفت.
اینک در کنفرانس کابل نیز روی سپردن امنیت تا سال 2014 به نیروهای افغان ، پرداخت کمک ها با کنترول بیشتر و مسالحه با مخالفان مسلح دولت افغانستان ازجمله موضوعاتی مهمی است که با سران 70 کشور جهان درکابل بحث و مذاکره خواهد گردید.

من که در این کنفرانس خبری وزیر خارجه در برلین حضور داشتم از وزیر خارجه آلمان پرسیدم ، تشویش شهروندان افغانستان در رابطه با آمدن طالبان در دولت و یا گرفتن مسؤولیت در بعضی از ولایات افغانستان آیا دست آورد های 9 سال گذشته را از قبیل آزادی بیان و مطبوعات ، حقوق بشر ادامه آموزش برای دختران افغانستان و اعمال تروریستی علیه کشورهای منطقه را زیر سول قرار نخواهد برد ؟
وزیر خارجه آلمان در پاسخ به ابن سوال چنین گفت : شما یک نقطه مهم را یاد آور شدید. اگر به سخنانم توجه نموده باشید من میعارهای را برای حفظ امنیت درافغانستان بیان نمودم ما نمی توانم درافغانستان شرایطی مانند اروپا را بوجود بیاوریم ولی دو چیز را باید حتمآ به دست بیاوریم.
اول اینکه به هیچ عنوان افغانستان مجددا مرکز تروریسم نخواهد شد و از افغانستان عملایات تروریستی عیله کشورهای منطقه و اروپا صورت نخواهد گرفت.
دوم اینکه حقوق بشر ، آزادی های اجتماعی ، جامعه مدنی ادامه آموزش دختران حتمآ مورد توجه قرار خواهد گرفت که این ها همه با هم پیوند دارند. دیگر می خواهم بگویم در جرگه ملی صلح در کابل که بیش از 1600 نفرازشخصیت های افغانی در پروسه تفاهم و آشتی ملی شرک نموده بودند که 20 فیصد آز آنان را زنان تشکیل می دادند که این خود حضور قابل توجه زنان را شان می دهد. در هرصورت هر تفاهمی که با مخالفان دولت افغاسنتان صورت گیرد ارزش های گذشته از بین نخواهد رفت.
وزیر خارجه آلمان درجای دیگر ازسخنان خود گفت ما تلاش خواهم نمود تا افغانستان را از لحاظ امنیتی به حدی برسد که تا سال 2014 مسؤولت امنیت افغانستان را به عهده بگیرد.
وی افزود ما 260 استاد آموزش پولیس آلمان را به افغانستان خواهم فرستاد و ازاین طریق نیروهای آموزش پولیس درافغانستان چند برابر افزایش یافته است و یکی ازاهداف عمده جامعه جهانی بالا بردن ظرفیت پولیس وارتش افغانستان میباشد.

یکی ازخبرنگاران از وزیر خارجه آلمان پرسید گزارشاتی از کابل میرسد که پول های امدای با کارتن ها از فرودگاه کابل به خارج می رود، وزیر خارجه آلمان گفت : یک موضوع مهم را شما مطرح نمودید اداره سالم و فسار اداری یکی از مشکلات مهم در افغانستان می باشد. با وجود آنهم هر خبر را نمی توان فورآ تآیید کرد ولی درهر صورت ما به آن توجه داریم آلمان به کسی چک سفید نمیدهد. یک قسمت کار ها را در رابطه با مصارف دولت افغانستان به عهده دارد و کمک های که ما انجام می دهیم بسیار مشخص و هدف مند برای پروژه ای از پیش تعین شده ای می باشد که تحت برنامه های منظم به مصرف می رسد که جوانان کار پیدا کنند و در زیر بناهای اقتصادی و فراهم نمودن زمینه کار خصوصآ در دهات مور بهره گیری قرار گیرد.
در مقابل انجام هر پروژه پس از نتایج مفید آن پروژه های دیگر را آغازخواهیم نمود تا بدین وسیله کنترول بیشتری صورت گیرد.

وزیرخارجه آلمان درجای دیگر از سخنان خود گفت: اخبار ناراحت کننده ای از افغانستان می رسد ولی در مقابل کارهای قابل توجهی نیز صورت گرفته است به خصوص دست آورد های خوبی از قبیل آموزش دختران در افغانستان در سطح بالای انجام گرفته و ادامه دارد که بسیار قابل توجه می باشد. ما امیدواریم در کنفرانس کابل به مشکلاتی بپردازیم که تاحال کمتر به آن توجه شده است کمک ها با کنترول بیشتر صورت خواهد گرفت مسؤولت پذیری مقامات افغان باید تقویت یابد.
آلمان پول زیادی را در تشویق مخالفان مسلح دولت افغانستان و برگشت آنان به زندگی عادی خواهد پرداخت و ما این پروسه را به دقت زیر نظر داریم.

محمود منجم زاده برلین آلمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این چک و به من بدهد باقی شو خودما بلد هستیم چکار کنیم و چطوری مصرف کنیم !
سردار

>>>   قاچاقبران چنان حرفه ی شدند که سرهمه ی اینها را دریک کوزه می کنند و پول شان راگرفته ازمرز زمینی به بانکهای دوبی می فرستند می بینیم اگر یکسال بعد فساد ودذدی پنج برابرنشد ؟ حالا از هر امضای رشوه می گیرد آنوقت ازبابت داخل شدن در ادارات دولتی رشوه ی حق ورود می گیرند . این قاچاقبرانی که من دیده ام خود دبیر کل سازمان ملل راهم یک نسوار می کنند.

>>>   بیچاره آقای کرزی نمیداند مبارزه علیه رشوت را از کجا شروع کند ؟
از خودش یا معاونین اش یا اعضای کابینه اش یا از والیان اش و به همین ترتیب از کل ماموران اش و از همه مهم تر از برادان و سایر اعضای فامیل اش
چون بدنیه دولت را رشوت و فساد مانند موریانه خوره است هرچه فکرمیکند کله اش کار نمیکند مارشال صاحب هم در کنار اش قاه قاه میخندد .
بعد از فکر زیاد بالاخره کرزی میگوید بتهر است هیچ کاری نکند و افغانستان را به حال خودش بگذارد
اجمل ختک

>>>   ولا لا لا مردم ما گیج شده نمی فهمند که آنها را می فروشد ؟ به که می فروشد؟ به چه می فروشد؟ برای چه می فروشد؟ ...
ازنظر من غریب این کنفرانس مزاید ه ی مرحله چندم فروش کشور مان بود که تجاران بسیار قلدوری شرکت کرده بودند و قیمت دادند به ما مردم یک هزارمش نمی رسد .
عبد الغنی قانع از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است