هشدار ارگ به اظهارات جنرال دوستم
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۹    ۱۳۹۵/۸/۴ کد خبر: 123069 منبع: پرینت

ارگ ریاست جمهوری طی نشر اعلامیه ای به اظهارات اخیر جنرال دوستم عکس العمل نشان داد و به وی هشدار داده است.

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری روز گذشته در رابطه به مسایل مختلف کشور اظهاراتی داشتند. این اظهارات در حالی صورت می گیرد که نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی کشور در ولایت ها و نقاط مختلف مصروف نبرد با گروه های تروریستی و دهشت افگن می باشند. همچنان در این مدت تلاش های رییس جمهور برای جلب اعتماد و اعتبار جایگاه افغانستان در نزد همکاران بین المللی و تامین منابع بیشتر برای توسعه و بازسازی کشور در کنفرانس بروکسل به ثمر نشسته است. با این همه اظهارات معاون اول ریاست جمهوری به عنوان عضو کلیدی درتمام ساختار های تصمیم گیری کشور برای نمونه "کابینه و شورای امنیت" در شرایط کنونی خلاف شان و جایگاه ایشان می باشد.

هم اکنون در پرتو قانون اساسی و دمکراسی نو پای کشور، ظرفیت برای درک متقابل و ایجاد هر نوع بحث در هر سطحی در نهادهای تصمیم گیری و کلان کشور وجود دارد. بهتر خواهد بود تا دیدگاه ها و راهکارهای متفاوت در مراجع تصمیم گیری کلان کشور ارایه و پس از نقد و بررسی همه جانبه روی اجرایی شدن و بهبود امور تصمیم اتخاذ گردد.

طرح این نوع مباحث در فضای مجازی و خارج از دایره مراجع تصمیم گیری از یک طرف مانع اصلاحات بنیادی شده و از جانب دیگر فرصت را برای سوء استفاده دشمنان کشور فراهم می کند.

در پرتو قانون اساسی کشور و در مطابقت به اصول حکومتداری خوب، صلاحیت ها و وظایف تمامی اعضای حکومت خصوصا معاونان محترم ریاست جمهوری، تشخیص و تنظیم یافته است. معاون اول ریاست جمهوری بعنوان یک مقام ملکی از کلیه صلاحیت های قانونی و واگذار شده به ایشان استفاده می نماید.

در ضمن ایشان اتهام های جدی را به برخی نهاد های کشور نسبت داده است که این اتهامات نیاز به بررسی و تحقیقات همه جانبه از سوی نهاد های عدلی و قضایی کشور دارد، تا صحت و عدم آن تثبیت و در مطابقت با قوانین کشور با آن برخورد شود. بدین ترتیب حکومت همچنان خود را مکلف می داند تا به شکایات آن عده از هموطنان ما که از سوی طالبان و سایر نیروهای درگیر جنگ های اخیر، مرتکب بد رفتاری و جرایم شده اند نیز رسیدگی نماید.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   صد سال دیگه هم به این اتهام ها رسیدگی نمیشود ..
مگید نه ببینید. ....

>>>   واقعیت همیشه تلخ است.

>>>   غنی احمد زی افغانستان را بطرف جنگ قومی و تجزیه رهبری میکند. غنی از هیچ تجربه سیاسی و رهبری نمیداند و خیلی متعصب و قومپرست و فاشیست قومی است. غنی افغاسنتان را نابود و به آتش میکشد. غنی و کرزی در یک تیم کارمیکنند. هرجه زودتر این فرد بیمار فاشیست و قومپرست را از ارگ بیرون کنید و افغانستان و مردم را در جهنم میاندازد

>>>   این تهدید بدتر از عملیاتی است که علیه جناب معاون صاحب اول انجام گردیده نمک حرامی وناسپاسی بیشتر ازین نمیشود که ازخیرات کسی به کرسی برسند وباز تصمیم به ترور ناجوانمردانه وظالمانه ای اوبگیرند حرف های سخن گوی ریاست جمهوری به این معنی است که ما میزنیم اگر نمردی
بعد بیا دعوی خودرا از طریق نهاد های عدلی وقضای انجام بده وقتی ربانی را ترور نمودید دیگر دعوی او در مراجع عدلی وقضای چه معنی دارد؟ ان نهاد ها را شما وحامیان خارجی شما نصب نموده اید تحقیقات شما در مورد این همه ترور ها از ربانی تا داود داود ومطلب بیک واحمد خان سمنگانی و... به کجا انجامیده است؟ ازین همه سهل انگاری وندانم کاری ها مغلوم است که درهمه خود دخیل بوده وتمام ترور ها به فرمان خود شما انجام شده است
عده ای از اول هویت تروریستی تروریست های زنجیره ای را میشناختند وبار ها برای جناب معاون صاحب از هر طریقه ای ممکن اطلاع داده اند واورا از عواقب وخیم پشتیبانی شان از نامردان تاریخ اگاه ساخته بودند ولی او به خدمات ارزنده وشایسته اش می بالید وبا اطمینان در صف قاتلین خود حرکت میکرد حال که یکبار دیگر لطف پروردگار شامل حالش گردیده واز زیر ساطور جلادان رهای یافته ونقشه ای شوم دشمنان ناکام گردیده امید دیگر به ترفند های انها فریب نخورده صف خودرا از انها جدا نموده در پهلوی ملت مظلوم قرار بگیرد واگر کشته میشود ویا مانند گذشته ها بخت یاریش نموده وپیروز از صحنه بدر می اید در هردو صورت تارخ رحمتش میکند ونامش با خط زرین درشمار ازادگان ثبت خواهد شد
تبنگ چی

>>>   زنده باد جنرال دوستم.
اشرف غنی قوم پرست و فاشیست طالبان و داعش را به شمال افغانستان برای نابودی قوم تاجیک هزاره و ازبیک انتقال میدهد...... به دولت فاشیست غنی.

>>>   روزگار حکومت موجود کاملا بدتر از اخرین روز های حکومت نجیب است...
کمبود ما فقط کسی است که مسعود گونه عمل کند

>>>   به فکر من اقوام افغانستان بلخوصوص غیر پشتونها بجایکه سری یک دیگر انتقاد کنند باید عملی کار کنند و اگر میخواهید زندگی صلح آمیز داشته باشند همه با هم به یک صدا بگویند حکومت فدرالی و همه بخاطر یک هدف مبارزه کنند واگر نه همه از بین خواهند رفت .

>>>   امید وارم جنرال صاحب دوستم از حرف های به اصطلاح بچه ترسانگ ارگ نترسیده مردانه در مقابل فاشیزم ایستاده شود
منتظر چند تا فیس بوک چلونکی ارگ وشورای امنیت باشید که در مقابل جنرال دوستم با نوشته های پایین که
جنرال دوستم مرتکب جنایات جنگی شده است
جنرال دوستم باید محکمه شود
جنرال دوستم در قتل های عام دست دارد
جنرال دوستم باید جواب کشته شده های دشت لیلی را بدهد
و صد های دیگر
این همه بچه ترسانک ها است هیچ کسی حتی یک عسکر از این حرف ها نمیترسند

>>>   اعلاميه ارگ حقانيت اظهارات جنرال دوستم را ثابت مى سازد!
ارگ در اعلاميه اى خود عليه فرزند متهور و بى باك جوزجانان شمشير را از رو بسته واو را تلويحاً به جنايات جنگى متهم ساخته است .
رياست جمهورى در كمال بى شرمى و عدم احساس مسؤليت دوستم و باند تروريست طالبان را در يك ترازو نهاده و هر دو را متهم به جنايات جنگى نموده است .
معلوم مى شود كه اطاق تفكر قبيله با درك درست شرايط زمانى تصميم به حذف دوستم گرفته است ، اما ارگ اشتباه مى كند.
جالب تر از ان رقص پنهان برخى از ..... فاسد سياسى است كه گمان كرده اند؛ شتر قبيله فقط درب خانه جنرال را مى كوبد .
اعلاميه ارگ رياست جمهورى
( سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری روز گذشته در رابطه به مسایل مختلف کشور اظهاراتی داشتند.
این اظهارات در حالی صورت می گیرد، که نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی کشور در ولایت ها و نقاط مختلف مصروف نبرد با گروه های تروریستی ودهشت افگن می باشند. همچنان در این مدت تلاش های رئیس جمهور برای جلب اعتماد و اعتبار جایگاه افغانستان در نزد همکاران بین المللی و تامین منابع بیشتر برای توسعه و بازسازی کشور در کنفرانس بروکسل به ثمر نشسته است. با این همه اظهارات معاون اول ریاست جمهوری به عنوان عضو کلیدی درتمام ساختار های تصمیم گیری کشور برای نمونه" کابینه و شورای امنیت" در شرایط کنونی خلاف شأن وجایگاه ایشان می باشد.
هم اکنون در پرتو قانون اساسی و دموکراسی نوپای کشور، ظرفیت برای درک متقابل و ایجاد هر نوع بحث در هر سطحی در نهاد های تصمیم گیری و کلان کشور وجود دارد.
بهتر خواهد بود تا دیدگاه ها و راهکارهای متفاوت در مراجع تصمیم گیری کلان کشور ارایه و پس از نقد و بررسی همه جانبه روی اجرایی شدن و بهبود امور تصمیم اتخاذ گردد.
طرح این نوع مباحث در فضای مجازی و خارج از دایرۀ مراجع تصمیم گیری از یک طرف مانع اصلاحات بنیادی شده و از جانب دیگر فرصت را برای سؤ استفاده دشمنان کشور فراهم می کند.
در پرتو قانون اساسی کشور و در مطابقت به اصول حکومتداری خوب، صلاحیت ها و وظایف تمامی اعضای حکومت خصوصاً معاونان محترم ریاست جمهوری، تشخیص و تنظیم یافته است. معاون اول ریاست جمهوری به عنوان یک مقام ملکی از کلیه صلاحیت های قانونی و واگذار شده به ایشان استفاده می نماید.
در ضمن ایشان اتهام های جدی را به برخی نهاد های کشور نسبت داده است، که این اتهامات نیاز به بررسی و تحقیقات همه جانبه از سوی نهاد های عدلی وقضایی کشور دارد، تا صحت و عدم آن تثبیت و در مطابقت با قوانین کشور با آن برخورد شود. بدین ترتیب حکومت همچنان خود را مکلف می داند تا به شکایات آنعده از هموطنان ما که از سوی طالبان و سایر نیروهای درگیر جنگ های اخیر، مرتکب بد رفتاری و جرایم شده اند نیز رسیدگی نماید.)

>>>   این واکنش فاشیستی چرا در مورد اتمر مشاور و رازق قمندان در مقابل بزرگان جمعیت بخاطر شعبده بازی کرزي در پنجمین سالگرد استاد شهید داده نشد .؟

>>>   من پنجشیری، از موقف جنرال دوستم حمایت میکنم.اینجا حکومت،حکومت تک قومیست.

>>>   دوستم درزمان داکتر نجیب باموقف عالی وصلاحیتی که داشت شکر نکشید با ارتکاب اشتباه بزرگ وخیانت به دولت آنوقت در اعتلاف باجمعیت وشورای نظار باعث تخریب پلان صلح ملل متحد وسقوط داکتر نجیب گردید که درنتیجه باعث جنگ های داخلی ،ویرانی وبربادی افغانستان گردید.حال باوجود این پست معاونیت اول ریاست جمهوری که ۱٪ هم لیاقت آنرا ندارد وسهم بسیارزیادی که به قوم ازبک داده ،بازهم هزیان وچتیات میگوید وباعث ضعیف شدن اراده وعزم قوای مسلح درجنگ باطالبان وکاهش اعتباردولت افغانستان میگردد.اگر دوباره طالبان به قدرت برسد ،جای خودش ترکیه خواهدبودواز قوم ازبک حتی یک مدیر دفتر هم دردولت نخواهد بود.بهتر است جنرال دوستم کله خام پخته فکر کند ودیگر چتیات نگوید.چون خودش یک آدم بیسواد و بی عقل است، برایش بهتراست خاموش باشد.هر بار که بالای مسایل کلان نظر داده، خرابی کرده به عوض مفاد نقص بیشتر به دولت وبه خود رسانده.
راستگوی

>>>   جنرال دوستم چرا این همه حقایق را پنهان میکرد؟
گفته های جنرال دوستم حقایق دردآوری ست که قیمت آن را همه ملت افغانستان می پردازند!
بازهم دیر نشده امیدوارم گفته های آقای دوستم مانند سایر رهبران در حد شعار باقی نماند ودست به عمل شود.

>>>   حکومت و دولت داری گفته نه میدان کبک بازی، کمی تعمق به خصوص برای اشخاص بلند رتبه دولتی از ششایستگی و احساس مسعولیت شان نماینده گی میکند

>>>   هرکه فریب تمامیت خواهان و ارگ نشینان را خورد فقط مرگ مرموز زلت تباهی و حزف دیگر چیزی نصیب اش نخواهد شد
باید در مقابل تک روی های ارگ و سیاست های قوم پرستانه اش در مقابل همگان و فعلا در مقابل جنرال صاحب دوستم مجاهدین ومردم شمال در کنار جنرال صاحب دوستم ایستاده شوند بشرط انکه فردا ها باز جنرال صاحب شماره ۰۰۰۱ را به متعصب ترین فاشیست ترین ادم این دنیا یغنی غنی ندهد و دیگر فریب غنی ارگ شورای امنیت و تمامیت خواهان را نخورد

>>>   ' شنیدن حقیقت برای اشرف عنی و یاران همنوای شان خیلی تلخ است و تحملش زهر مار همین است که شدت واقعیت گفتن لرزه در اندام خائنین قدرت طلب ها و یکه تاز ها افتید برای جلو گیری از طرف ارگ نشینها بیانیه اختار دهنده صادر شد.

>>>   زیاده خواهی ها و تک رفتاریهای ارگ نشینان نه تنها صبر جنرال دوستم را لبریز کرده که خشم تمام اقوام را نسبت به عمل کرد شان بر اگیخته، اگر اصلا نشوند و مساوات و عتدال را رعایت نکند تجزیه افغتنستان حتمی و حتمی است.

>>>   خود اشرف غنی یک کفر است زیرا یک زن یهودی ازدواج نموده است کلیمه خود را نمی داند .
خاکسار

>>>   چراکاری کندعاقل که بارآرد پشیمانی
دوستم تنهاعامل به قدرت رسیدن غنی بود وبه یاران وهمفکران خود پشت کرد ویک ملت رابه شمول ملت مظلوم ازبک قرار هنوزهم دیرنشده تمرکز زدائی قدرت ازیک نفرهنوزهم آرزوی هم ملیت هاست امید که به این گفته خود گام عملی بردارد
xyz

>>>   حرف های ارگ چیزی بی مغنی است سیاه کاری هاشان ازچشم مردم پنهان نیست تشویش نکنید

>>>   جلالتمآب داکراشرف غنی انسان پاک است ودزد ها ازموجودیتش به تکلیف هستند وهیچ چیزی هم ازدست شان نمیآید بجز حرکات طفلانه

>>>   چی وقت مردم زندگی بهشتی داشتند چهل سال مردم در دوزخ ساخت دست فرزندان خودش می سوزد راه بیرون شدن وجود ندارد فریاد مارا هیچ کس نمی شنود خود کرده هستیم ودرد ما بی درمان است

>>>   تمام گفته های دوستم صحیح است. ارگ بی پدر و مادر گوش شنوا ندارد. کدام حکومت داری خوب؟ کدام قانون اساسی؟ کدام سیاست بنیادی؟ خجالت هم خوب چیزی است که ارگی ها ندارند.

>>>   در مراحل اول تذکر داده بودم 2 خصلت مختلف اگر چه در خلقت خداوندی باهم تفاوتی ندارند مگر در خصلت زیستی باهم تفاوت کلی دارند یکی خلف خوار است و دیگری خونخوار مسلم است که خونخوار نهایتآ طعمه خونخوار است . این گوسفند بیچاره فریب این.....های بیرحم را خورد. خود کرده را درد است و درمان نیست . بسوز و بساز دیگر چاره ئی نداری .

>>>   من تاجیک صد در صد از دوستم دفاع میکنم۰ ارگ چور انداخته و عبدالله هم بی ننگ برآمد۰

>>>   واقعیت همیشه تلخ است ، حال که تور سیاسی ارگ نیشینان به آب افتاده دارد غرق میشه و تمام مردم افغانستان را از خواب ۱۵ ساله خرگوشی دارند بیدار می کنند ،باید جلو این همه بی عدالتی را گرفت ، کشور افغانستان از چندبن اقوام و طایفه تشکیل و دارای زبانهای مختلف را در خود جا داده باید بدون حق تلفی ، چون که در اسلام برابری و برادری گفته، برسانند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است