بلخی: مهاجرین هموطن باید به افغانستان بازگردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۵/۸/۴ کد خبر: 123026 منبع: پرینت

تمامی مهاجرین افغانستان باید به کشور بازگردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین کشور در سمیناری تحت عنوان مهاجرت، فرصت ها و چالش ها که امروز سه شنبه 4 عقرب در کابل برگزار شده است، با تاکید بر لزوم بازگشت مهاجرین به کشور گفت: البته که مهاجرت چالش ها و مشکلات زیادی را در برمی گیرد اما برای آبادانی کشور باید این پالش به یک فرصت تبدیل شود و جوانان و مغزهای متفکرمان را به کشور بازگردانیم.

وی در ادامه افزود: دولت باید تماس زنده با مهاجرین داشته باشد و زمینه را به گونه ای فراهم کند تا مهاجرین با عزتمندی و به صورت داوطلبانه به کشور بازگردند.

بلخی می گوید: میزان عودت مهاجرین امسال به شدت افزایش پیدا کرده است و تا اکنون بیش تر از 600،000 هزار نفر عودت کننده داوطلب داشته ایم.

وی با توجه به نزدیکی فصل سرما برایجاد نیازهای اولیه عودت کنندگان حداقل برای سال اول تاکید می کند.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چند پول گرفتی آقای بلخی با این حرفهایت درطول همین مدت وزارت تان من اولین بار است که میشنوم این سخنان تانرا اگر نه معلوم است که درپایتخت کسی درست وآرام زندگی کرده نمیتواند.

>>>   یک قدم به جلو...!!
شکربابا٬ طعام خوردن از زیرخیمه کوچیگری آنهم دربین حیوانات، به زیر سقف آهنین باملحقاتش تبدیل شد. خداکند که دررشد مغزی هم تغیراتی بوجود آید و انقلاب شکم به انقلاب مغزی تبدیل شود. کورشوم که نظر بد داشته باشم... ولی امید وارهستم که همچون میزطعام سرها هم اندکی از معرفت انسانی پر گردد. آمین
درغیر آن قصه خرموسی...... خواهد بود.

>>>   بلی هم وطن بر میکردیم ولی در جیب گدام شما
جای بیکریم سخنی سنجیده بی گو ئید نه هوائ
وسلام انسانم آرزو ست هم وطن مهاجر

>>>   با سلام به همه ی مخاطبین عزیز بنظرمن کار خوبی میکنن که پناهجویان را برگردوندن چرا باید جوانان افغان برن در اروپا کارگری کنن خارجی ها در افغانستان سروری خیلی از کسانی که به اروپا رفتن همه امکانات و تو همین ایران داشتن خونه ماشین بچه هاشون دانشگاه میرفتن چیزای که خیلی از ایرانیا حتی ندارن ما افغانها عادت کردیم تا چند نفر یه جا میرن بقیه هم میرن دنبالشان میرن بدون اینکه بد ونیم هدفمون از زندگی چیه

>>>   معلوم است که بیشتری ها بخاطر ناامنی مهاجرت نکرده اند بلکه برای زندگی بهتر ورفاه بیشتر مهاجرت کرده اند دیپورت میشن,,,,

>>>   جناب عالمی پست وزرات امتحان چندروزه ای بیش نیست امیدواریم درد مردم وسختی مهاجرت آنهارا درک کنید ومعامله ای برای جذب پول ودلار برای جیب های جهنمی تان صورت نگرفته باشد که اگر چنین باشد خود را برای جهنم اماده کنید خدمت به حاکم جائر وحکام ستم شرایطی دارد که یانخوانده اید ویا حب ریاست آن ها را به فراموشی برده ویا اینکه شما عامل سر سپرده ای بیش نیستید که دراین صورت استعفا برای شما راه نجات است ویااینکه معتقدید سید به آتش نمی رود که در این صورت هر کاری می خواهی انجام بده که شما از خانواده خدایید.
(ف- ازقم)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است