اگر حکمتیار مبارزه مدنی انجام دهد باید استقبال شود
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۴    ۱۳۹۵/۷/۱ کد خبر: 121484 منبع: پرینت

سوال های زیادی در رابطه با امضای تفاهمنامه با حکمتیار وجود دارد. برای مردم جای پرسش دارد که آیا با امضای این تفاهنامه و آمدن حکمتیار به کابل صلح برقرار می شود؟

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، اسدالله سعادتی، عضو مجلس نمایندگان گفت: هیچ کسی انتظار ندارد که با آمدن حکمتیار به کابل جنگ در افغانستان پایان می یابد و ما به یک صلح می رسیم چرا که صلح واقعی ابعاد بسیار مختلفی دارد. حتی پایان جنگ هم نمی تواند صلح تلقی شود.

وی افزود: اما در عین حال واضح است که هر کسی که در این کشور می جنگد و در یک سنگر خاص قرار دارد اگر حاضر شود تفنگ را بر زمین گذارد و به معنای واقعی با پروسه سیاسی کشور همکاری کند و با آن ادغام شود و مبارزه خود را از حالت جنگی و خشونت بار تغییر دهد و یک مبارزه مدنی و آرام انجام دهد. از این کار باید استقبال شود. حالا هم اگر حکمتیار مبارزه ای مدنی و به دور از خشونت و به صورت اپوزیسیون را می خواهد باید از آن استقبال شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا
بغیرازمبارزه سیاسی سایراسالیب کهن کاربرد و دست آورد چندانی نخواهدداشت .چون گروپ هرقدربزرگ باشد در برابرجامعه افغانستان کوچک است .هروقت جامعه افغانستان راجلب کرده بتواند پیروزاست.
وطندار

>>>   حامد کرزی از تقلب خود در انتخابات سند داد
پپدر تقلب دنیا پیشنهاد تجربیات خود در امور تقلب انتخاباتی را ترامپ نامزد جمهوری خواهان داد. وی میگوید: اگر پانزده ميليون دالر در اختيارم قرار گيرد
دونالد ترامپ را در انتخابات امريكا پيروز مي سازم.
حامد کرزی تجریبه طولانی در امور تقلب و خریدن آدمها دارد. با همین تجربیات در سالها در قدرت بود.

>>>   موافقت نامه صلح با حكمتيار تغييرى دروضعيت جبهات نمي اورد زيرا ابتكار جنگ در دست طالبان، حقاني وداعش است. حكمتيار اين موضوع را مى داند و با امضاء اين موافقت نامه خواست خود را از بى سرنوشتي نجات دهد.
ايشان در دوران حكومت مجاهدين هم تا اخرين روز ها عليه آن جنگيدند اما وقتى طالبان به اطراف شهر رسيدند گلبدين به صدارارت آمد وچند روز بعد كابل به دست طالبان سقوط كرد. آنها بايد درك كنند كه دهه نود نيست و بايد طريق نو زندگي سياسى را ياد بگيردند و براى هميش راه رسيدن به قدرت را ازراه استفاده از اسلحه را ترك نمايند.
و اعضاي حزب هم بايد از حالت كيش شخصيت پرستي بدر شده اقدمات گذشته اين حزب را بررسي و راهكار براي آينده سياسي خويش طرح كنند. راديكاليزم منتج به تروريزم شد و جهان وطني هم سبب تخريب كشور هاي شرق ميانه، كانفدريشن هم سبب تداوم جنگ در افغانستان گرديد .
با شعار دادن وياهم كشتن مسلمانان نظام اسلامي قايم نمى شود .
صديق الله توحيدي

>>>   سرزمين ديوانه ها
سرزمين ديوانه ها جغرافيايى است كه
• نام اش از ناله و فغان گرفته شده
•معيار در آن وابسته گى به قبيله عقل كل است نه انسانيت و نه اسلاميت
• پست ترين وطن فروشان را بابا لقب ميدهند
• خائن ترين شخص بزرگترين فرودگاه را به نام خود قباله ميكند
• خون خوار ترين مزدور راكت پران دسولى اتل ميشود
•خلاصه در سرزمين ديوانه ها روزانه ده ها خبر درد و غم را ميشنويد
قوم درجه يك سرزمين ديوانه ها انسانيت و دين را فقط در صورت عدم تقابل با أصول حيوانى قبيله قبول دارند
كه بد بختانه اصول حيوانى قبيله كاملاً با انسانيت در تضاد است
• مردم اين سرزمين بالاى رهبران معامله گر اعتماد ميكنند
و اين رهبران بالاى اين ديوانه ها ميخندند
واى برحال ما

>>>   ازبيانات رهبر:
ما هیچ‌گاه در فکر انتقام گیری نبودیم، شما دیدید که آقای حکمتیار چه کاری نبود که نکرده باشد، وقتی همه چیز را باخت، به کابل آمد، ما او را همراه خود به مزارشریف بردیم، در آنجا اطّلاع یافتم که دوستان خودش تصمیم کشتن و یا فروختن او را به طالبان گرفته اند، من فوراً اقدام کردم و او را از دست افراد خودش نجات دادم، وقتی که در میدان هوایی آمد، محافظش با بکس حکمتیار ناپدید شد، من با وجود اصرار قوماندان علم خان گفتم: «تا وقتی که حکمتیار را نیاوردید، من در طیاره بالا نمی‌شوم.»
روزی که از کابل برآمدیم، در پنجشیر قرار بر این شد که ما به تخار برویم، انجینیر صاحب شهید، به خاطر خطرات احتمالی چند هلیکوپتر را آماده کرده بود، تا ما را جدا جدا انتقال دهد.
حکمتیار فکر می‌کرد که پلان شده است، نشود هلیکوپتر او سقوط داده شود، بسیار ترسیده بود، من او را در طیاره خود سوار کردم.
خط رهبر/جلد4/ص35

>>>   پس این همه جنگ و خونریزی در کشور بیصاحب افغانستان برای چی است که دزدان تروریستان آدمکشان وقاتلان
بدون محاکمه بخشیده و به مقامهای بلند دست پیدا
میکنند پس همه یکپارچه ویکدست به آدمکشی شروع
کنیم همگی میکشند میدزدند چپاول میکنند اعمال غیر
انسانی میکنند به مقام میرسند گلبدین حکمتیار که از
شروع دوران جوانیش تا حالا که پیر وزمین گیر شده یک عمل خوب یا کار نیک به نفع مردم انجام
نداده بخدا اگر بخاطر اعمال نکبت این انسان وحشی
کسانیکه گلبدین نام داشتند نامهای خود را عوض کردند گلبدین حکمتیار بنیان گذار ویرانی ووحشیگری
در کشورافغانستان است چطور امکان دارد که نام ....از لست سیاه پاک و در بین مردم جای پیدا
کند بخدااگر این کار شود پس باید همه دست به آدمکشی ووحشیگری میزنیم چون یگانه راه رسیدن به
مقامهای خوب آدمکشی است...
چپه شاخ

>>>   ما به گفته شما از مبارزه مدنی شروع میکنیم و میگوییم که خواندن و رقص و پایکوبی در تلویزیون ها و روی لچی و یکجا کار کردن زنان و مردان در ادارات دولتی منع.
اگر گپ ما ره قبول کردند خو خوب. اگر نکردند باز ما همو گلبدین پنجاه سال پیش که در جیب خود بوتل تیزاب داشت، همان گلبدین خواهم بود.
آیا شما یکدفعه به تاریخچه اسلام ببینید که آیا خانم های حضرت پیغمبر روی لچ بودند؟آیا آنها در ادارات دولتی کار میکردند؟ معلومدار نه.
آیا کدام وقت خانم و یا دختر من را لوی لچ دیده اید؟ معلومدار نه.
اگر میگویید که عصر و زمان تغیر کرده است و باید ما مطابق عصر و زمان زندگی کنیم، خی بسیار چیز ها در قرآن است که مطابق عصر و زمان نیست و دروغ است، پس آیا باید تمام آنها را ما از از قرآن حزف کنیم؟
از جمله این که در قرآن میگوید که رعد و برق خشم الله است، در حالی که یک پدیده هواشناسی است و یا این که کوه ها حرکت میکنند، درحالی که از طرف شب تپه های ریگی در اثر طوفان از یک منطقه به منطقه دیگر حرکت میکندد و ده ها و صد ها چیز دیگر.
امید وارم نشر شود.

>>>   چی حکمتیار و فعالیت های مدنی بس کنید لطفا اینطوری که خیلی ضایع میشه خوب فکر کنید مثل این میماند که گرگ چوپان گله گوسفند شود و از گوسفندان حمایت کند به عقل سلیم رجوع کنید و گذشته گلبدین را یکبار دیگر بررسی کنید او به جنگ و خشونت اعتیاد دارد درمان شخص معتاد هم سهل است گلبدین فقط در قبرش آرام خواهد گرفت وبس

>>>   آیا با آمدن حکمتیار و طالبان در همان جای اولی که قبل از حمله امریکا بودیم نخواهیم ایستاد؟ آیا حکمتیار را به خاطر تقویت موضع خود در مقابل کسانی که حریف خود میدانیم نمی آوریم. با این تفکر آیا دوباره در همان وضعیت قبل از حمله امریکا قرار نمیگیرم. با این فرق که اینبار چهره کسانی که خود ناجی کشور معرفی میکردند آفتابی شده است. و معلوم شده است که اینان نیز در همان راهی روانند که خلق و حکمتیار وطالب روان بودند و این بار با لباس دموکراسی و حقوق بشر آمده اند و با استفاده از این ابزار آرزو های بر آورده نشده رهبر کبیر خلق و حکمتیار و طالبان را بر آورده میسازد. نگاه کنیم زمانه چه ساز دیگری میزند.

>>>   نتيجه ى لومپن پرورى تاجيكان كار را به جاى كشاند كه حكمتيار را هم پيروز ساخت.
تا احمق در جهان است مفلس در نمى ماند.

>>>   اگرشش تنظیم دیگراستقبال میشود تنظیم هفتم که براساس یک دسیسه بیرون مانده شده بود نیز حق دارد استقبال شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است