سرور دانش با ردایی سنگین تر از شانه هایش
آیا رییس جمهور تا این اندازه عمق نمادین و فرمالیته بودن سازمان ملل متحد را درک کرده است یا آن را بی اهمیت می شمارد که حاضر به ترک ارگ نیست؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۴    ۱۳۹۵/۶/۳۰ کد خبر: 121338 منبع: پرینت

درحالی در نشست کنونی سازمان ملل متحد در مقر آن نیویورک برگزار می شود که سرور دانش در راس هیاتی به نمایندگی از حکومت عازم امریکا شده است تا حافظ منافع و سخنگوی مطالبات افغانستان در این مجمع جهانی باشد.

نظر به اینکه در نشست پیشین این سازمان معتبر بین المللی نیز اشرف غنی غایب بزرگ نیویورک بود و در این اجلاس حضور نیافت؛ سوال اینجا است که آیا رییس جمهور تا این اندازه عمق نمادین و فرمالیته بودن سازمان ملل متحد را درک کرده است یا آن را بی اهمیت می شمارد که حاضر به ترک ارگ نیست؟

یا به عبارت دیگر وی فردی معتمد تر، شایسته تر و شناخته شده تر برای سران غربی و اعضای حاضر در سازمان ملل متحد در حکومت سراغ ندارد که سرور دانش معاون دوم خود را با ردایی سنگین تر از شانه هایش عهده دار این مسوولیت نموده است؟

عبدالله و اشرف غنی گاه هر دو با هم در کنفرانسی از جامعه ی جهانی حضور می یابند و حکومت را در داخل افغانستان به حال خود وا می گذارند و گاه همچون نشست کنونی سازمان ملل متحد هر دو حاضر به ترک کابل نیستند و غایبان سرشناس این همایش بین المللی بشمار می روند.

اگر وضعیت به همین منوال به پیش برود سیاست خارجی و مطالبات جامعه از نهادها و مجامع بین المللی بیش از پیش به خطر خواهد افتاد و رفته رفته بر اساس قرعه و فال افراد نه چندان مطرح و نه کاردان و باتجربه رهسپار لندن، بروکسل، برلین، نیویورک و ... خواهند شد. به نظر شما نفر بعدی کیست؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   منظور از شهرت وشناخته شده ترهمان ادم کشی ودزدی وگرفتن رشوه و...میباشد.

>>>   چرا رادا سنگین تر از شانه هایش است؟ پس معاونت به چه معناست؟

>>>   نفر بعدی قندی کوچی است، ولی یک فرق با دانش داره، شناخت بین المللی اش هم از دانش بالاتر است، هم کاردانیش. چپن شاید ده او خوردی کنه.

>>>   البته میترسد که گلمرجان به ارگ "کوچ کشی" نکند!!!!!!!!!!!!!!

>>>   مردم ساده لو، ع و غ هوشيار هستند، از ملل متحد پول بدست نميآيد، اين دو نَفَر براي بروكسل دندانهاي خود را تيز ميكنند.

>>>   برای غرب شایسته تر شناخته شده تر و معتمد تر از خود ع وغ کسی دیگر درکشور وجود ندارد اگر میداشتند ع و غ را دو سال قبل نمی ا وردند .
اصف

>>>   دانش بی هیچ شکی شایسته ترین فرد برای حضور در این نشست مهم است.

>>>   مردم شمالی بیدار باشید چرا در شمالی شهرک مهاجرین یا کمپ تروریست ها ؟
ساختن شهرک مهاجرین در شمالی و آوردن گلبیدین راکتیار پلان به خاطر نابودی مردم شمال و سران اقوام غیر اوغان است
دولت فاشستی تا گلو اغشته به فساد و طالب پرور افغانستان میخواهد در شمالی زیر نام شهرک مهاجرین ده ها هزار کوچی های تروریست طالبی گلبیدینی و داعشی را جابجای بسازد شما هم بیدار باشید اول بزنید به دهن آن بزرگان تان که خودشان پول میگیرند برای جاگزینی ناقلین و کوچی ها تا خدا ناخواسته امروز هم نابود نشوید فردا هم در آینده هم و یک سانتی زمین تانرا به کسی ندهید اگر دولت پلان ندارد پس هر مهاجری که از هر ولایت است باید در ولایتش برایش زمین داده شود.

>>>   در نظام فدرال دو گروه قطعن متضرر خواهد شد. يكى حكومت هاى مركزى مستبد و بى كفايت و دوم قلدر هاى محلى .
حكومت هاى مركزى تبار محور نخواهند توانست، خواست و قدرت نامشروع خود را بر مردم تحميل كنند و سياست هاى تفوق طلبانه و بر ترى جويانه تبارى شان بى رنگ خواهد شد و قادر نخواهد بود افراد و گماشته هاى خود را بر مردم حاكم بسازند.
گروه ديگر كه دست راست حاكميت هاى مركزى مستبد را تشكيل مى دهند قلدران محلى اند كه وظيفه شان سركوب و مهار قدرت مردم به نفع حكومت هاى مركزى است ، ديگر نخواهند توانست در مقابل حركت سياسى مردم مقابله كنند و نفش شان در دراز مدت به حد اقل تقليل خواهد يافت. شكل گيرى نيرو هاى دموكرات و قانون مند در فرجام الترناتيف اين گروه ها خواهد بود و تفكر قلدرى و قانون گريزى نخواهد توانست در مقابل نسل سياست گر مقاومت كند. فدراليزم همين دو طايفه را شكست خواهد داد و قدرت مردم را تقويه خواهد كرد.

>>>   افغان نبودن ما هیچ دلیل نمی خواهد. به آن دلایل احمقانه ای که شمارا در بیرون افغان می گویند من افغان نمی شوم. در بیرون اکنون مارا بهتر از افغان با هویت انتحاری و طالبانی می شناسند؛ من نه طالب هستم و نه انتحاری. اگر کل جهان خر را سر چپه سوار شوند نمی تواند دلیلی باشد که حتمن طریق خرسواری روی به سوی دم خر نهادن است!

>>>   خبرعاجل
اطلاعات موُثق میرساند کسانیکه بنام بازگشت ویااخراج گویا مهاجرین« افغان » ازپاکستان به وطن بازمیگردند ، ۹۵ درصد اینها قبلا شهروند این وطن نبوده ونیستند که اکثرشان افغانهای قبائلی اند ، که حاکمیت فاشیستی موجود ارگ کابل باروش تازه درصدد عملی کردن همان سیاست«نظامنامه ناقلین » بخاطرتناسب قومی درزمینه کمربسته است واین خود تداوم یک فاجعه بزرگ دیگری را رقم میزند. تجربه فازاول اسکان ناقلین درمدت قریب به ۸۰ سال نشان داد که هرگز اینها نه برادرونه هم همشهری من وتومیشوند.پاکستان هم ازاین وضعیت برای مداخلات بعدی خویش استفاده میکند. ودرضمن این صحنه سازی های فریبکارانه ائیکه که شباهت به بازی موش پشک بین کابل واسلام آباد جریان دارد ساختگی وموسمی است.

>>>   یازهم یک تروریست پشتون ازجنوبی، به نام احمد خان رحیمی با انفجار بم در نیوجرسی امریکا تاج افتخاربرهویت جنایتکارانه تبارخود گذاشت. نه تنها جنایت بخشی از فرهنگ این مردم است، بلکه عامل ژنتیک و مناسبات قبیله یی و وابستگی و دلبستگی تباری آنها به پاکستان از این قوم جنایتکاران حرفوی ساخته است که نه تنها افغانستان را به جهنم مبدل کرده اند، بلکه جنایات این تبار جهان را نیز تهدید می کند.

>>>   معلوم نیست که چرا ماملیت تاجیک دسته تبرشده ریشه خویش را قطع میکنیم واکثرا بیتفاوت هستیم ؟ وگوی هیچ چیزی صورت نگرفته وصورت نمیگیرد .....
چرا اکثر جوانان تاجیک ویا هم آگاهان ما....... علاقمندی بردفاع از هویت خویش ندارند ، بجزازسرایدن غزل شیروموسیقی چیزی بگفتن ندارند؟
باورکنید که همین لحظه بتپید وفردا ناوقت خواهد بود . نشودکه خدای ناخواسته نزد نسل آینده خویش شرمسارشویم.
مولانای بزرگ مراعفو بدارند..

>>>   دیروز کوچی امروزمهاجر فردا به چه نام زمین های شمالی را غصب میکنند
غیرتی های شمالی وشکمبو های نخبه نما خواب تان زهر تان
دولت برای همین تعداد حد اقل زمینه زنده گی ابتدایی را اماده کند ازقبیل اب برق امنیت بعد به جابجایی قوم های خود در هرخالیگاه شمالی وکابل بپردازند
اقوام رامقابل هم قرارندهیدهرکه مهاجرش در زاد گاه خودش

>>>   مساله این است که شما با نسل پیر ساده دل نه بلکه با قشر جوان فدرالیست مواجه هستید، و این موج رو به فزونی است. امروز نه فردا خواست های ما به کرسی خواهد نشست!
از نیمه ی دوهزار ده تا امروز در حد فهم خودم هرجایی بحث ساختار سیاسی مطرح می شد من یکی فدرالیست بودم، گمان می کردم شمار فدرالیست ها بسیار اندک است و از سوی هم همیشه مورد نیش خند بسیاری از عزیزان بودیم. حالا، می بینم ما اندک نبوده ایم! می توانیم !

>>>   کابل ازکابلیان وفرزندان کابلشاهان ورودابه کابلی است وشمالی وکوهدامن بخشی ازکابل بزرگ
کابل ملکیت کابلی هاست نه از مهاجرین ولو من کوهستانی که در کمتراز صد کیلو متری قصر ریاست جمهوری زاد گاه من است این غصب کاری هاوچپاول را دست بردارید هرکه در شهروزاد گاهش با قوم وخویشاوندان خود بهتر میدرخشد نه مانند مهمان های ناخوانده بالای زمینهای دیگران
بیایید بطرف همدیگر پذیری برویم نه دیگر خوری ودیگر سوزی
برای اینکه این نظام ها وحکومت های استبدادی واستعماری بیگانه قدرت میروندواین ما شهروندان هستیم که در خوشی هاوغم ها تسلی دهنده وکمک کننده همدیگر

>>>   جناب سرور دانش هم عالم تر از محترم اشرف غنی است وهم حقوق بین الدول رابه درستی میداند. کتابهاومضامین وقوانین حقوقی که سرور دانش نوشته. وهم اکنون در پوهنتون های داخلی وخارجی تدریس میشود. دیگر عالی جنابان از کوچه آن هم گزر نکرده است.
-دیگر اینکه اوبه مثابه فرد سوم کشور درجهان مطرح است.بغیردر نزد متعصبین. وکوته نظران.برای کشوری که عالم ودانشمند دران قدر وقیمتش به اندازه یک فرد که به چپاول شهرت داشته باشد . قیمت نداشته باشد. وای به حال آن ملت. تعصبات قومی ومزهبی به منفع هیچ قوم نیست وباعث بربادی کشور میشود.

>>>   سرور دانش یقینا یکی از با سواد ترین وداناترین شخصیت های دولت به حساب می اید ونه ردا سنگینی ندارد بلکه بسیار بر بازوهایش میزیبد واجب هم نیست که در این مجمع بقول شما فورمالیته ادم اول هرکشور شرکت نماید خیلی ازکشور ها درسطح وزیر خارجه شرکت می نماید ازسوی امروز در جهان افراد براساس وزن کشور خود مورد توجه واقع می شود نه سمت اول حکومت بحث های کلی وبین المللی که در مجمع سازمان ملل مطرح می شود دانش هم توان ادای بهتر ان را دارد پس چیزی درزمین نمی ماند که جناب اشرف انرا بردارد

>>>   سونامی هزاره در راه هست:
یک عده بخیل از اینکه یک هزاره به سازمان ملل رفته چشمان کور شده اما به آنها میگویم از حسادت وبخل منفجر شوید که دیگر جوانان هزاره با همت وتلاش وکسب علم وتحصیل وفعالیت های اقتصادی وبا وجود همه تبعیض ها دیگر مسیر خود را یافته وچون سونامی سهمگین بر سر بخیلان و حسودان خراب میشوند جوانان هزاره با اتحاد و حمایت از رهبران قدیمی با اینکه انتقاد هم بر انان دارند در کنارهر کس از قوم وشرف هزاره دفاع کند می ایستد .جوانان هزاره نه با سلاح وبمب وانتحار بلکه با علم اقتصاد دست برادران پشتون وتاجیک وازبک ودیگر اقوام راکه فقط که به فکر ابادی کشور هستند را میفشارد.

>>>   بیچاره دانش!!! جالب است که چه خواهد گفت. برای شکایت نکردن از شریک کاکای کلان همین مهره ضفیف ر ابه ریشخند گرفتند.

>>>   همین صحبت های اقای دانش که کلاا واقغیت های کشور ومنطقه وچهان است بیان فرمودن تابحال کدام نماینده افغانستان در تاریخ سازمان ملل ودر کانفرانس سازمان ملل گفته است این ردا فقط دراندام این اقا .دانش .ذیبنه است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است