مواظب مستعمره ی انگلیس باشید!
کمک های مالی و نظامی دهلی نو به کابل، درحالی از سوی مسوولان و رسانه های دو کشور، پررنگ و بزرگنمایی می شود که آمار و ارقام واقعی و ملموس از درون جامعه ی هند، چیز دیگری را بیان می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۹۵/۶/۲۵ کد خبر: 121130 منبع: پرینت

درحالی که اندک آگاهان سیاسی و مطلع شدگان از سیاست مداخله جویانه و عوام فریبانه ی هند در قبال افغانستان در تلاش برای هشدار به ارگ نشینان و زدودن افکار عمومی از عقاید زنگاربسته ی همسایگان خوب و بد و دوستان سفید و دشمنان سیاه هستند اما همچنان رییس جمهور روابط تنگاتنگ و یکجانبه ی خود را با نارندرا مودی حفظ می کند.

اشرف غنی هم اکنون و طی یک سفر دو روزه ی رسمی به دعوت نخست وزیر هند در این کشور به سر می برد تا همچنان تحت تاثیر و نفوذ قدرت بیان و سیاست کج دار و مریز دهلی نو قرار بگیرد؛ نباید از نظر دور داشت که این کشور همچنان از نظر سیاسی مستعمره ی انگلیس بشمار می آید.

انگلیس بعنوان روباه پیر و قدرت دیرینه ی اروپا، نسبت به هیچ یک از کشورهای هم پیمان و متحد و دنباله ی روی خود وفادار نبوده است و منافع سلطنت بریتانیای کبیر و نیز دفتر نخست وزیری و پارلمان تنها چیزی بوده و هست که اهمیت داشته؛ هند نیز از این قاعده و روال مستثنی نمی باشد.

کمک های مالی و نظامی دهلی نو به کابل، درحالی از سوی مسوولان و مقامات ارشد حکومتی و رسانه ها و مطبوعات دو کشور، پررنگ و بزرگنمایی می شود که آمار و ارقام واقعی و ملموس از درون جامعه ی هند، چیز دیگری را بیان می کند.

از کنار آمار تکان دهنده ای همچون زندگی 300 میلیون نفر از جمعیت هند زیر خط فقر و درآمد روزانه کمتر از 2 دالر 80 درصد مردم این کشور در کنار بیکاری و اخراج های دسته جمعی کارگران نمی توان به سادگی گذشت چرا که چهره ی حقیقی این قدرت منطقه ای را از زیر نقاب می نمایاند.

با تمام این تفاسیر و نظر به رقابت و دشمنی دیرینه ی هند و پاکستان باید به سران افغانستانی کنونی در دهلی نو اعم از اشرف غنی، صلاح الدین ربانی، حنیف اتمر، اکلیل حکیمی و نیز دیگر ارگ نشینانی که رویای دوستی مسالمت آمیز و کم هزینه با این کشور را در سر می پرورانند هشدار جدی داد که:

که مواظب سیاست های مستعمره ی انگلیس باشید تا کلاه گشادتری از میزبانی ناتو سرتان نرود چرا که این سفرهای فشرده و متعدد در بازده زمانی کوتاه مدت و بهم پیوسته حاکی از این است که سیاست خارجی افغانستان نیاز به یک بازتعریف اساسی دارد تا میدان جنگ نیابتی قدرت های رقیب و عرصه ی تاخت و تاز کالاهای خارجی در بازارهای داخلی نشود.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این تحلیل بسیار بی مزه بود.
بریتانیا خالق سعودی و قطر و امارات و پاکستان و طالبان است.فراموش نکنید که مجاری پاکستان در نیکلونینیزم افغانستان با همه ابعاد آن گشاد تر است تا این که از طریق هند اقدامی بکند.
شما وقتی بیگرافی ناراندا مودی را به دقت مورد ارزیاب قرار دهید، انگاه در می یابید که احساس ناسیونالیستی موندی آنقدر بلند است؛ که بر چنین معاملات ضد پاکستانی تن در می دهد.
همین اکنون کشور عملا مسعمره ی انگلیس است.ایا رءیس جمهور مان مستقل عمل می کند یا سیاست خارجی مستقل داریم، یا کدام کار مستقل را دولت مردا مزدور بدون استیذان و استشاره خارجی ها در راس انگریز می توانند انجام دهند؟
اینکه طالبان را بر مردم افغانستان یکجا با حکمتیار تحمیل می کنند؛ جز بریتانی و نوکرانش چه کسی میتواند این قدرت را داشته باشد؟
مردم باید برای براندازی مزدورا در ارگ و سپیدار متحد شوند و بس.
گلا جان

>>>   گمان می رود که این مقاله را یک فردی مربوط به استخبارات پاکستان نوشته باشد.

>>>   هندو ها دال ندارند كه دال بازى كنند ميلونها هندو شبانه از فقر وبى خانه كى در سرك ها مى خوابند جالب است كه براى افغانستان يك مليارد دالر كمك مى نمايد . حتماً زير كاسه نيم كاسه است .

>>>   هر چه فریاد دارید بر سر انگلیس بزنید که باعث جدایی این تکه از خراسان از ایران شد و به این فلاکت افتاد.

>>>   کشور هندوستان نه تنها که در زمان جاری کمک های دوستانه شانرا و دوستی های شانرا با افغانستان ادامه داده بل از سالیان متمادی به استثنای زمان اشغال افغانستان توسط پاکستان زیر نام امارت اسلامی طالبان دیگر در هرزمان با کشور ومردم ما دوست بوده و از هیچ نوع کمک رسانی دریغ نکرده اند که کمک های موجود دوام کمک های قبلی کشور دوست دیرینه هندوستان است نه چیزی تازه و نو این کمک یک ملیارد دالری کشور هندوستان به مردم افغانستان باعث کله گیچی وحسادت دشمنان قسم خورده وجاسوسان شان گردیده و میخواهند این چنین کمک های دوستانه بی غرضانه سخاوتمندان هندوستان را از معده خودشان تحلیل و بخور مردم دهند و بنظر خودشان بدبینی را به این کمک دوستانه هندوستان در بین مردم ما ایجاد کنند اما نمیدانند که مردم ما دوست ودشمن خود را خوب تشخیص کرده اند وبه سخنان دشمنان بظاهر دوست هرگز باور نمیکنند ومیدانند منافقین باچه پلانی چنین تحلیل وسخنان را بیان میکنند دشمنی پاکستان و دوستی کشور هندوستان به همهمردم ما واضح و اشکار و روشنا است هیچکس نمیتوانند انرا بشکل دیگری جلوه دهند .

>>>   اینکه وضع مالی مردم هند چگونه است حکومت شان درک میکند واکنون هند قدرت دهم اقتصاد جهان است وآنها هم دیوانه نیستند که بدون محاسبه یک دالر شانرامصرف کنندحالا که درمورد افغانستان سخاوت بجا میکنند حتما بنوعی بنفع آنهاست وبه همه معلوم است که بهترین وموثر ترین کمک درین سال ها ازهند بوده رهبران ما فقط همینقدر لطف کنند که صرف از همین کمک ها دزدی نکنند بگذارند چیزی مانند بند برق زراعت وامثال این ساخته شود
ر

>>>   براساس گزارش کمپنی تحقیقاتی BCA Research انسانها ممکن است که درطول چند صد سال کاملآ از بین بروند.احتمال آنکه پایان جهان در سال (2290) رخ میدهد 50% ودرسال( 2710) 95% است.
براساس گزارش RBC تمدن به نقطه عطف نزدیک تر شده است.وانسانیت به سرعت میتواند سطح IQرا از برکت تکنالوژی های ژنتیکی افزایش دهد.با اشاره به قضیه پایان جهان,اقتصاد دانان به این باورند,که با افزایش امکانات,خطر پایان نیز افزایش می یابد. در تجربه و تحلیل خود برآورد کردند که میزان زاد و ولد در سطح 3.0 است و(در حال حاضرحدود2,4)است وآنها برآورد کردند که تا سال 3000 از 55-95فیصد احتمل نابودی بشریت است. اگر انسان قادر به استعمار سیارات دیگر شود ویا کشتی غول پیکر ایجاد کنند که بدور محور در حال چرخش باشد,احتمال انقراض حیات برروی زمین از هر فاجعه کاهش می یابد.اما در حال حاضر احتمال پایان زندگی(قیامت) بالا ترازگذشته های دور ویا درآینده خواهد بود
ر

>>>   رییس جمهور غنی اولین سفر خود را به پاکستان کرد و از دولت پاکستان تقاضای قطع حمایت شان از طالبان و فشار آوردن بر طالبان برای نشستن در میز صلح و مذاکره را کرد ولی نتیجه اش هیچ بود.
بدون شک تمام کشورهای خارجی بفکر اهداف خود هستند. هند در افغانستان عسکر ندارد و هدفش جلوگیری از بقدرت رسیدن دوباره طالبان و تبدیل شدن افغانستان به یک کشور همکار و زیر نفوذ پاکستان است. دولت افغانستان باید از رقابت این دو کشور به نفع خود استفاده کند و آنچه به نفع مردم و کشور است، انتخاب کند. اینکه در هند چند میلیون فقیر و ... وجود دارد، موضوع داخلی آنهاست و افغانستان توان کمک به آنها را ندارد.
محمد انور پروانی

>>>   حتمی کدام پاکستانی این را نوشته تا موقف هند را در افغانستان تضعیف کند
علی

>>>   به هيچ وجه اين روابط مزدورانه با هند قابل توجيه نيست، و اين حكومت ميخواهد بر علاوه آوردن جنگ روسيه و چين با امريكا، جنگ ديرينه پاكستان و هند را تحت عناوين مختلف به خاك ما آورده اند، هند متحد قوي اسرائيل ، دوست فعلي امريكا ،و دشمن دوران جنگ سرد امريكا، نوكر انگليس، هيچ وقت دوست بي مطلب نبوده و نيست، اگر يگ دالر به حكومت ميدهد، ده دالر از ملت كمائي مينمايد، اگر هند بما بدون قيد و شرط كمك مينمايد، كشميري هاي هند و بصورت عام مسلمانان هند را كمك نمايد، مسلمانان بخاطر خوردن گوشت گاو مورد لت و كوب و حتي زنان شان مورد تجاوز قرار ميگرند، اما حكومت چشم خود را پت نموده و هيچ اقدامي عليه هندو هاي متجاوز نميكند، اگر تاريخ جنگهاي انگليس را مطالعه نمائيم، آنگاه ميدانيم كه هندو ها چقدر خيانت و تجاوز به مردم افغان نموده اند. و همين حالا، هر سال در هنگام ياد بود جنگهاي انگليس در جهان ، در اكثر كشور هاي مشترك المنافع، هندو هاي مقيم اين شهر ها با عساكر متقاعد اين ملكها يكجا ، به حيث چاكران، رسم گذشت نموده، و شعارات اشتراك و تلفات خود را در اين جنگها، از جمله جنگ افغان و انگليس، به نمايش ميگذارند،

>>>   حامد کرزی گفته است، آمریکایی‌ها در افغانستان مهمان هستند نه ارباب! خب، بسیار خوب آیا خود کرزی پاسپورت آمریکایی ندارد؟ پس خودش هم مهمان است در این کشور. آیا حامد کرزی با چرخ‌بال‌های آمریکایی در افغانستان آورده نشد؟ آیا آمریکایی‌ها از حامد کرزی به‌خاطر زنده‌ماندنش محافظت نکردند؟ آیا حامد کرزی از آمریکایی‌ها به‌خاطر قتل‌های زنجیره‌ای چهره‌های تأثیرگذار کمک نخواسته بود؟ یکی از کرزی بپرسد این کارها را از آمریکایی‌ها به‌عنوان ارباب قبول کرده بود یا مهمان؟

>>>   تعدادی در افغانستان تبلیغ میکنند که پشتونهای پاکستان خواهان تجزیه آن کشور و پیوستن به افغانستان هستند. اما در حقیقت پشتونها در پاکستان نه تنها خواهان جدایی از کشور خود نیستند بلکه خود را صاحب و بانی اصلی پاکستان میدانند. امروز پشتونها با وجودی که 15% جمعیت پاکستان را تشکیل میدهند اما تا 50% در صحنه سیاسی و نظامی کشور شان حضور فعال دارند. فعلا تقریبا اکثر مطلق احزاب و ائتلاف های سیاسی رهبران شان پشتونها هستند. به عبارتی نتیجه میگیریم فعلا پشتونها پاکستان 170 میلیونی را با قدرت اتمی که قدرمند ترین کشور اسلامی است اداره میکنند. پس چی دلیل دارد پشتونهای پاکستان کشور شان را تجزیه کرده به افغانستان فقیر بپوندند. کشوری که فعلا 45 کشور جهان در آن حضور نظامی دارند. اما باز هم امنیت ندارد. خوب است هموطنان ما این حقایق را بدانند تا در روابط خود نسبت به پاکستان تصمیم درست بگیرند.
پیوند همین عکس در صفحه فیسبوکی محمود خان اچکزی

>>>   داستان این منفور داستان ملای لنگ انگلیس است ۳۵ سال مردم را نماز داد بعدآ گفت نماز های تان را از سر بخوانید که من یک انگلیس هستم جای شکی نیست زمانی خواهد رسید که ملا کرزی آخند مشهور به ملا عمر افشا گردد.

>>>   کشور هند در طول تاریخ دوست واقعی افغانستان بوده.آیا تا حالی هند کدام انتحاری برای کشتن مایان فرستاده..؟ به قول معروف هیچ گربه ای برای خدا شکار نمیکند هند هم دشمن سرسخت دارد که مجبور است برای حفظ امنیت این کشور پهناور با جمعیت خیلی زیاد هزینه های را مورد نظر بگیرد...گذشته از اینکه وضعیت اقتصادی و شکاف طبقاتی بیداد میکند آنها باز هم حاضر به این قربانی هستند که تا همان شکم گشنه های خودرا سیر نکنند و پول یک میلیاردی را به افغانستان تحفه دهند.و اما بر عکس آیا ما تا به حال از چتلستان چیزی بجز انتحاری، ویرانی، دزدی، چپاولگری و افراطگرایی دیده آیم که جواب کاملا واضح است.اگر هند یک کشور به اصطلاح مستعمره است نوش جان ایشان که به بهترین وجه از اوضاع به نفع کشور خود استفاده میکنن.پاینده باد دوستان افغانستان و نابود باد مردارستان

>>>   بلاخره ما نفهميدم كه ما از كي و از چي راضي هستيم.
اگر هند ميايد سرك، بند برق، شفاخانه و مكتب ميسازد ما
ميگوييم كه سياست ملموس و تداخل در أمور افغانستان
است.
اگر پاكستان ميايد انتحاري، كشتن معلم، سوزاندان مكتب،
وغيره ميكند بازهم ميگوييم سياست ملموس و تداخل در أمور
مملكت است.
مثلي كه كله كل ما از كار افتاده و خوب و بد را از هم تشخيص
داده نميتوانيم متاسفانه.
بياييد خوبتر و عاقلانه تَر فكر كنيم همانند يك انسان بالغ.
تا به بدن اين ملت بيچاره زخم هايي بيشتري ايجاد نكنيم.
اجمل احمدزي از لندن.

>>>   استدلال تان کمی بدور از واقعیت است ، چرا که در چین هم عده ی کثیری کارگر و زیر خط فقر زندگی می کند حال انکه چین بزرگترین اقتصاد حال حاضر جهان است .
افغانستان برای تحت فشار قرار دادن پاکستان ، باید از اهرم هند استفاده کند .همچنین در موذد جنگ نیابتی ، نیز باید گفت ما و پاکستان در حال حاضر در جنگ رودررو قرار داریم. اوضاع بین ما از این بدتر نخواهد شد .

>>>   كدايى كر هاى بين المللى آخر تا جه وقت ما دست كدايى بر هندو و مسلمان دراز كنيم مليارد ها دالر أمد وغارت شد اكر مليارد ها دالر ديكر هم بيايد تا اين دزد ها و غارتكر ها در قدرت اند همه اش بازهم غارت ميشود افغانستان به بول كدايى جور نمى شود جهل كشور دنيا كه نتوانست افغانستان را جور نمايد حالا هندوستان كشور مارا جور مى كند ؟ خودرا هم فريب ندهيد ومردم كوسفندى مارا هم . هندوستان بر ضد باكستان خود را در افغانستان بيش كرده اين يك موضوع سياسى است نه دلسوزى هندوستان نسبت به ما .

>>>   هر مملكت فقير و غريب دارد در اروپا هم گداها زياد است شب در روي سركها ميخوابند تنها هند نيست بازهم به جاي قدر داني منفي گراي است از اينكه تبليغ بيجا ميكني غلامان پاكستاني خودرا خوش ميسازي بهتر است به اين حكومت دزد خاين هشدار بدهيد كه دزدي بس است جيب هاي تان پر شده كمي بفكر وطن باشيد بفكر غريب اين وطن باشيد.

>>>   نویسنده این مقاله بی شک یکی از مزدوران پاکستان است دوستی هند و افغانستان را تحمل کرده نتوانسته....
در افغانستان اکنون ما با سربازان پیشمرگ پاکستان و به اسم طالبان درگیر هستیم و پاکستان منتظر روزی است که افغانستان را بطور کامل در اختيار خود درآورد و این را همه ی مردم ما میدانند که پاکستان دشمن اصلی افغانستان است خوب دشمنی هم میان هند و پاکستان است یک عبارت است که میگه دشمن دشمن من دوست من است و ما باید یار گیری نماییم تا درین جنگ به کمک هم دشمن را از پا دربیاریم و هند هم یاری خوبی است برای ما مسئله فقر هند را که بعضی از دوستان بهانه و دستاویزی برای تحمیل نظرات شان به دیگران قرار داده اند باید بگویم که این بر میگردد به مسائل داخلی هند ولی دولت هند صاحب قدرت نظامی و اقتصادی بزرگی در منطقه است و میتواند برای ما یک همپیمان مفید باشد شاید حرکت های هم داشته باشد بر علیه منافع پاکستان در داخل افغانستان خوب این طبیعی است چون ما در جنگ هستیم و باید مقابله بالمثل کنیم تا جایی که ما دیدیم پاکستان از هیچ گونه رذالتی در مقابل افغانستان خودداری نکرده و اینکه مسلمانان در هند بخاطر گوشت خوردن مورد لت کوب قرار گرفتن به ما ربطی ندارد آنها رسم و رسومی دارن برای خودشان که باید اتباعش رعایت کنند و مسئله داخلی هند است فعلا باید به افغانستان پرداخت که مسلمان بلای جان مسلمان شده است برادر من هروقت توانستیم جلو کشتار مسلمانان را بدست مسلمان در افغانستان گرفتیم باز یک فکری بحال لت نخوردن مسلمانان هند هم میکنیم

>>>   درهند حالا مسلمان وهمدو گــــرده تبادله میکنند تا مریضان یکدیگر را نجات دهند ؛ صد راعظم هند درحین سخنرانی وقتی صدای اذان بلندشد او حرفش راقطع وسکوت کرد ودیگران راهم به سکوت واداشت هندو ها مانند پنجابی ها نیستند که درمحراب مسجد زیر پیشانی ملا ماین گور کنند

>>>   نظری خیلی ازدوستان راخوندم اما خوشم نه یومد نقشهای توسری سرانی کشورهای هند افغانستان میگزرد اگه عملی بشه چند سال بعد دیگه پاکستانی اوجود ندارد بعدیش هرکسی بگه هند ژاپن آمریکا ترکیه بدی افغانستان را خاسته یامیخاهد اون افغان نیست کشورها دوست افغانستان است لطفا دین را باسیاست قاطی نکنید هیچ ربطی ندارد همه ادیان برای ما افغانها مقدس است فقد دعا کنید که اخوانو شیاطین ازدنیا گم بشه خداوند بریش داره ؟

>>>   عجب گدا های خوش باوری استیم بخدا!!!!
اگر طرف سیاسی کمک های هند را بسنجیم، معلومدار است که هند نمیخواهد این همه تروریست به کشمیر بروند و جنگ در چند قدمی شهر هایش کشانیده شود. از همان خاطر بجای مصرف کردن ملیارد ها دالر در جنگ داخلی بهتر میداند میدان جنگ را در افغانستان گرم نگه دارد و با دادن یک ملیارد دل کشور گدایی را خوش سازد.

>>>   كسى كه هند رابا غرب مقايسه كه در غرب هم مردم در سرك مى خوابند . بس اين مردم جرا در هندوستان نمى روند و بناهنده نمى شوند كه خيلى ساده است و هزار ها دالر مى دهند وخود را با ده ها مشكلات به المان وديكر كشور هاى غربى مى رسانند . بنده جند سالى را در هندوستان بودم تماماً دار و ندارم رفت . دولت هند يك روبيه به هيج مهاجر افغانى كمك نكرده بلكه بخاطر هر كارى از ما بول طلب مى كردند . خانه هاى شان كه كرايه اش دوصد كلدار بود بالاى افغانها هزار كلدار ساختند . افغانها را مارو مى كردند . زياد افغانها را لت و كوب كردند . از درك مهاجرين زياد صاحب بول شدند . واين كمك ها فقط بخاطر رقابت با باكستان است . ما همه جيز داريم ولى دولت وهمت نداريم . بايد هندو ها حالا محتاج ما مى بود نه ما محتاج هندو ها اين خيلى شرم أور است كه هندو ها ما را كمك نمايد باز افتخار هم مى نماهيم .ما كدايى كر ها را هر كه جيزى داد با هايش را مى بوسيم .

>>>   خوب معلوم دارهست هرکشور خارجی درافغانستان مصارف هنگفت ره به خرچ داده ودالرداده برای آبادی این کشور اما درقفا اهداف شخصی خودرا هم دنبال کرده مهیم اینست که سران ورهبران ما چطور بتوانند ازاین کمک ها به نفع دولت وملت خود استفاده کنن وآگاهانه ومساویانه با همه کشورهای کمک کننده برخورد نمایند تا باعث هرج ومرج درجامعه ما نشود
امیدازبدخشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است