رییس جمهور عازم هندوستان شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۳۹۵/۶/۲۴ کد خبر: 121098 منبع: پرینت

رییس جمهور در یک سفر دو روزه عازم هندوستان شد.

در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است: اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان بنابر دعوت رسمی ناریندرا مودی صدراعظم هند صبح امروز برای سفر رسمی دو روزه در راس یک هیات عالی رتبۀ دولتی عازم دهلی پایتخت هند گردید.

در این سفر قرار است رییس جمهور غنی با مودی، پراناب موکرجی، رییس جمهور و شمار دیگری از مقامات آن کشور و همچنان بازرگان و سرمایه گذاران و محصلین افغانستانی که در آن کشور مصروف تحصیلات عالی می باشند، دیدار و گفتگو کند.

رییس جمهور در حاشیه این سفر در انستیتوت مطالعات و تحلیل‌های دفاعی هند خطاب به جنرالان و سفرای متقاعد، پروفیسوران و محصلین سخنرانی کرده، دیدگاه افغانستان را در رابطه به مسایل مختلف به ویژه مبارزه با تروریزم و افراطیت سخنرانی کند.

در این سفر رییس جمهور را صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، اکلیل حکیمی وزیر مالیه و شماری دیگری از مقام های حکومتی همراهی می‌کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   روپيه كابلي يكى از قديمترين پول مروج در افغانستان بود ، كه روپيه واحد پولى در بين تمام مردم اشنا و قرابت تاريخى دارد ، و افسوس به مردم بومى اين سر زمين كه در مقابل يك واژه بيگانه وارداتى اين نام افغانى را جبراًً پذيرفتند و لكه ننگين را از خود بميراث گذاشته اند.
من نمى دانم از نظر واژه نگارى اين واژه هاى چون افغان ، افغانى اوغان، اوغو، همه يك إفهام را ميدهد يعنى پشتون.
پس ما پول هستيم، تابع اين خاك بنام افغانى هستم ، ما كشورهستيم، مليت هستيم ، اين واژه كثيف افغان بايد در كجا و براى چه استفاده شود ؟

>>>   ریس جمهور یک شخص .... است رفتنش فایده ندارد عوض فایده ضررهم میکند . مسافرجبری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است