‏11 سپتامبر، آغاز خوشی امریکا و بدبختی افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۵/۶/۲۱ کد خبر: 120990 منبع: پرینت

‏یازدهم سپتامبر، شروع خوشی های امریکا و آغاز بدبختی مردم افغانستان

امریکا بعد از حادثه 11 سپتامبر 2001 میلادی، شروع جنگ با تروریسم با حمله به افغانستان و از قدرت برکنارکردن طالبان، که تروریست‌های القاعده را پناه می‌داد و نیز تصویب طرح «قانون میهن‌پرستی آمریکا» بود. این یک حادثه از قبل برنامه ریزی شده توسط خود این کشور بود که قصدا دو طیاره را در برج ها و آسمان خراش های خو برخورد داد تا کشورهای بسیاری قوانین ضد تروریسم خود را تقویت کنند و وارد کشور فراموش شده بنام افغانستان که گنج دست ناخورده بود مسلط شوند.

خسارتی که به پنتاگون وارد شده بود، ظرف مدت یکسال جبران شد و بعدها بنای «یادبود پنتاگون» در محل ساخته شد. همچنین بازسازی مرکز تجارت جهانی نیز آغاز شد. در 2016، برج اداری جدیدی در محل به بهره‌برداری رسید. مرکز تجارت جهانی 1 نیز اکنون احداث شده است که با 541 متر ارتفاع، در سال 2011 به بهره‌ برداری رسید. این برج به یکی از مرتفع‌ ترین برج‌های آمریکای شمالی تبدیل شد. سه برج دیگر نیز بین سال‌های 2007 تا 2012 در منطقه ساخته شد.

حادثه 11 سپتامبر سال 2001 میلادی تاکنون بزرگترین عملیات تروریستی تاریخ آمریکا بشمار می‌آید و پیامدهای مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی برای این کشور و جامعه جهانی بدنبال داشته‌است. گفته می‌شود که حادثه 11 سپتامبر، همانند حمله جاپان به بندر پرل هاربر، تاریخ آمریکا را تغییر داده‌است.

این تغییر همانا بلند بردن سطح اقتصاد امریکا می باشد که از کشورهای عضو ناتو دخیل در این مبارزه و یورانیوم و تریاک افغانستان به خود سود جست و افغانستان و کشورهای منطقه را میدان تاخت و تاز جهت درامد غنایم و تجهیزات خود ساخت تا امریکا با سایر روباه های پیرش بتواند منطقه را به یک کشور جنگ سرد نیابتی مبدل سازد و اقوام و زبان ها را در افغانستان به جان هم اندازد تا بیشتر با مصروف نگهداشتن مردم افغانستان و به اهداف شوم خود خود دست یابد که چنین هم شد.

این جنگ که خود شعله اش را افروخت تاریخ آمریکا را تغییر داده‌ افغانستانی ها و از افغانستان مانند گاو شیرده به کشورهای تازه بپا خواسته شیر دهد و خود را به آسایش و امکانات مهیا ساخته و در بستر ناز و بالین نرم بخوابد و ما افغانستانی ها را به کشتارگاه بکشند که چنین هم کرد این دشمن دیرنه تاریخ اسلامیت و افغانیت.

سیف الرحمن"عیارلمر" 11سپتمبر 2016


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یازده سپتامبر پایوازی امریکا ومتحدانش و بخاطر بخاک وخون کشیدن مردم درافغانستان است.

>>>   من با این مقاله کاملا موافق هستم . یوسف زی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است