"پیونگ‌ یانگ" آماده حمله اتمی به آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۰    ۱۳۹۵/۶/۲۱ کد خبر: 120969 منبع: پرینت

کوریای شمالی در ماه‌های اخیر، دست‌کم 10 بار موشک‌های بالستیک خود را روی لانچر فرستاده تا از رقبای نظامی خود عقب نیفتد.

در 48 ساعت اخیر، این کشور شرق آسیایی، با انجام یک آزمایش اتمی در صدر اخبار جهان قرار گرفت و "بی‌بی‌سی"، "آسوشیتد پرس"، "یونهاپ" و ...، این اقدام کوریای شمالی را پوشش دادند.

خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی گزارش داد: علت زمین لرزه‌ای که اخیراا نزدیک یکی از مراکز هسته‌ای کوریای شمالی روی داد، پنجمین آزمایش هسته‌ای پیونگ‌یانگ بوده است.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام نظامی عنوان داشت: ‌«ما بر این باوریم که کوریای شمالی یک آزمایش هسته‌ای انجام داده است؛ این انفجار حدود ده کیلو تن شدت داشت و قوی‌ترین انفجاری بود که تاکنون به وسیله این کشور انجام شد"

بررسی‌ها نشان می‌دهد که با هر آزمایش موشکی یا هسته‌ای کوریای شمالی، تحریم‌های جدید از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد یا آمریکا علیه این کشور وضع می‌شود.

کوریای شمالی نیز اعلام کرد: این کشور، آزمایش "انفجار کلاهک هسته‌ای" انجام داده است که هدف آن، مقابله با آن چیزی است که پیونگ‌یانگ "خصومت آمریکا" می‌خواند. خبر آزمایش هسته‌ای کوریای شمالی واکنش‌های جهانی را نیز در پی داشت.

"باراک اوباما"، رییس جمهور آمریکا، در پی آزمایش هسته‌ای کوریای شمالی تاکید کرد واشنگتن از همه راه‌ها برای حمایت از کوریای جنوبی در برابر همسایه شمالی آن استفاده خواهد کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یاشاسین کره دلاور.
یعنی زنده باد کره قهرمان.
بگذار BBC و دیگر مزدوران .... کنند و زوزه بکشند. کار خود را بکن که رژیم امریکا صرف زبان زور را می فهمد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است