پذیرش مهاجرانی که در آلمان پذیرش نشده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۷    ۱۳۹۵/۶/۲۰ کد خبر: 120951 منبع: پرینت

افغانستان پناهجویانی که در آلمان قبول نمی شوند را می پذیرد.

مجله خبری "شپیگل" آلمان به مدرکی در خصوص رایزنی های معاون وزارت خارجه افغانستان با مقامات آلمان در مورد سرنوشت پناهجویان افغان دست یافته است. این گزارش بیان می دارد که قرار است توافقات نهایی میان کابل و برلین به زودی صورت گیرد.

بر بنیاد یافته های مجله آلمانی شپیگل، مقامات وزارت خارجه افغانستان آمادگی خود را برای پذیرش پناهجویان داوطلب و آن عده مهاجرانی که پرونده های شان از طرف دولت آلمان رد می شود، اعلام کرده است. به بیان این مجله افغانستان آمادگی نشان داده است که چه پناهجویانی را که داوطلبانه می خواهند به وطن شان برگردند، و چه هم آنهایی را که تقاضای پناهندگی شان در آلمان رد می شود، به گونه روشن و خیلی ساده بپذیرد.

مجله شپیگل همچنان نوشته است که هیات افغانستانی که در حال حاضر سرگرم گفتگو با مقام های آلمان اند، پذیرفته اند که پناهجویانی که تقاضای پناهندگی شان در آلمان رد می شود، توسط طیاره های چارتر به افغانستان بازگشت داده شوند.

بر اساس این گزارش، آلمان نیز متعهد شده است که تدابیر امنیتی لازم برای انتقال این پناهجویان به ویژه خانم ها و اطفال زیر سن را روی دست بگیرد.
Afghanistan Flüchtlinge Rückkehr in ihrem Heimat


کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این حکومت ناکام اقلا شرایطی بگذارد مثلا راه اندازی پروژه های برای کار یابی به این افراد از طرف جرمنی در داخل افغانستان

>>>   عالمی بلخی وزیر مهاجرین در مذاکرات خویش با مقامات آلمانی خواستار کمک سالانه دو ملیارد دالری برای مهاجرین اخراج شده از آلمان شده بود. اما مقامات آلمانی پیشنهاد سالانه چهارصد و سی میلیون دلار را نمودند که مورد قبول وزیر مهاجرین قرار گرفت و حدود سی و پنج تا چهل هزار پناهنده افغان از آلمان اخراج میشوند.
اگر این پول مورد سؤ استفاده مقامات افغانی و آلمانی قرار نگیرد، سالانه ده هزار ایرو برای هر پناهنده که ماهانه هشتصد ایرو میشود خواهد رسید.
اما تا جایی که من خبر دارم در افغانستان جنرال ها و معین های وزارت خانه ها هم ماهانه هشتصد ایرو معاش ندارند،بنأ این پول ها تحت نام های مختلف بنام ساختن سرپناه ها برای مهاجرین،ورکشاپ های کار و زمینه کار یابی برای مهاجرین و غیره پروژه هایی که نتیجه قناعت بخش برای زمینه کاریابی برای این پناهندگان اخراج شده نخواهد داشت،به مصرف خداهد رسید و همه پول ها اختلاس خواهند شد.
اولاً از کجا معلوم که تعداد مهاجران اخراج شده به چهل هزار نفر بزسد.
من هیچگاهی در مورد ارقام و آمار اعلان شده ، نه از طرف کشور ها و ته هم از طرف موسسات بین المللی باور نداشتم و آنها همیش بخاطر بدست آوردن بودجه زیاد اعداد و ارقام زا زیاد گذارش میدهند و نه تعداد واقعی کشته شده گان و زخمی ها در جنگ ها قابل بادر است و نه هم تعداد آدارگان داخلی و خارجی و نه هم تعداد معتادین مواد مخدره و نه هم تعداد مکاتب ساخته شده و تعداد شاگردان مکتب و استادان.

>>>   اگر ده ملیون پناهنده هم از سوریه وعراق بیاید حکومت افغانستان آماده گی دارد تا بپذیرد

>>>   دولت مقتدیر افغانستان حتی آمادگی برای پذیرش آوراگان فسطینی که دولت اسرایل حاضر به پذیرش آنها نیست، نیز اعلام آمادگی کرده است.می گوید ما تمام امکانات لازم برای پذیرای از آنها را داریم. به خاطر همین است که پاکستانی ها را در افغانستان اسکان می دهد.

>>>   سهمیه مهاجرین را تنها بدهد وشیرینی مقامات را علیهده ؛ بخاطر همین پول است که حکومتی ها میگویند پناهندگان رازود روان کنید

>>>   ما (( اوغان )) نیستیم !
خیلی ساده می پرسیم که : ما چرا نام و هویت کسی دیگری را بالای خود بگذاریم ؟ ما ، تاجیک هستیم . هویت ما تاجیک است. چرا مجبور ساخته می شوییم که خود را (( اوغان- پشتون )) بخوانیم ؟ چرا برای برادر بودن و هموطن بودن ، اوغان بودن ضروری است ؟ این کجایش منطقی و اسلامی و انسانی است که نام یک مملکتی را که از اقلیت های قومی گوناگون تشکیل شده است به نام قوم اقلیت پشتون - اوغان مسما کنی و دیگران را مجبور بسازی که از نام ها و هویت های قومی خویش بگذرند و هویت اوغان - پشتون را بالای خود بگذارند ؟
ما میگوییم که نام افغانستان ، یک نام جعلی ، تحمیلی ، غیر منطقی ، زورگویانه وخلاف آزادی و کرامت انسانی است. این نام باید تغییر کند و کشور ما به نام آریانا و یا به نام خراسان و یا به یک نام خوب دیگر یاد شود. تحمیل هویت (( اوغان )) بالای دیگران ، صاف و ساده یک جنایت است. نام و هویت اوغان را خدا به خود هموطنان اوغان ما نیک و مبارک کند، ما به آن نیاز نداریم. ما از خود نام و هویت داریم.
تاجیکم با تاجیکانم زنده ام .
درویش دریادلی .

>>>   دولت افغانستان نباید مهاجران افغانی در آلمان را به پذیرت . آنها دیگه جای در افغانستان ندارد.

>>>   اشتباه تاریخی وذلت بار حکومت کابل قبول برگشت مهاجرین است. ملیونها ترک مراکشی الجزایری در المان هالند بلجیم فرانسه زندگی میکنند کار دارند وهم در کشورهای شان از پول کشور های غربی خانه وجایداد در کشور شاندارند. همسایه های من در امستردام مراکشی اند . همه هم از افراطی های داعش با ریش وحجاب ونقاب داعشی . سالی چند بار میروند مراکش انجا هم قصر ها دارند. واینجا هم از بهترین مزایای زندگی بهره مند استن. هر چی پول هم در میاورند به کشور شان میفرستند. مشکلی هم در کشور هایشان ندارند. دولت هایشان هم از حضور اینها در کشور های غربی حمایت همه جانبه میکند چون به نفع شان است. اما حکومت بی ثبات وبی تجربه کابل بر خلاف منافع ملی پناهنده هارا واپس به افغانستان می پذیرد. کاری بس خطا واشتباه جبران نا پذیر.
سعید از امستردام

>>>   باسلام خدمت دوستان. دولت فعلی وحدت ملی حد اقل کمکی که میتوانست
به مردم کشور داغدیده ورنج کشیده افغانستان بکند.
این بود که مهاجرین خود را در کشورهای مهاجرپذیر
جای میداد. طوری که واقعیتهانشان میدهد همه کشورهای آسیایی در کشورهای اروپایی پناهند ومهاجر
دارد. وهمگیشان از افغانستان کرده هم شرایط اقتصادیشان خوب است وهم شرایط امنیتیشان اما از
مهاجرین خود بشکل خوب پشتیبانی هم میکنند.اگر همه درافغانستان میبودیم امروز اشرف غنی وحامدکرزی وجود نداشت بیاید واقعی بین باشیم اگرامروز ۳میلیون مهاجرکه درکشورایران زنده گی وکار میکند به خانواده های خود پول وکمک روان نکند وچرخه اقتصاد راباحکومت وحدت ملی نچرخاند آیااین تواناییراحکومت فعلی داردکه ازآنهاحمایت کندوهمینطور درهمه کشورهایکه مهاجرین افغان هستند کم یازیاد ولی حتما"مردم خود رادر کشور یاری وکمک میکنندسران کشوربجایکه یخن کشورهای اروپایی وامریکایی را بگیرند که شماها به نام نابودی تروریزم بیش از
۱۴سال است که در کشور مالنگرانداخته اید ونتنها تروریزم وطالب وداعش والقاعده رانابود نساختیدبلکه
برعکس آنها روزبه روزقویترشدند ودر این میان بیشترین زجر را مردم متحمل شدند کسی در وطن مورد انتحاری قرارگرفت کسی در اردوی ملی به دستان خودهمقطاران خودکشته وسوختانده شدکسی درمسیر راه هاگروگان گرفته شدو سربریده شد درافغانستان هیچ کسی فکر و ذهن آرام ندارد مردم درهمچون شرایطی حتما"مهاجرت را ترجیع میدهند.هر وقتی که جنگ تحمیلی تمام شد نیروی خارجی درکشور وجودنداشت ودر افغانستان همه مردم درصلح وبرادری زنده گی راشروع کردند انوقت مهاجرین را به کشور دعوت کنید اما در این شرایط اگرمهاجرین را دیپورت کنند ودولت هم زیر بار برود وآنها رابپذیرد خیانت بسیاربزرگ است در حق مردم افغانستان که این را بعدهاخود اروپایهاهم یادخواهدکرد
که بزرگترین نغذحقوق بشردر حصه مهاجرین افغانستان صورت گرفت امادولت وحدت ملی کوچکترین عکس الملی از خود نشان ندادوخود سران حکومت وحدت ملی همدست با کشورهای اروپایی مردم افغانستان را موردظلم وقرار دادند..م ق از خکلی ننگرهار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است