با قتل و تیراندازی به استقبال قهرمان می روند!
کابل در 18 سنبله روز بزرگداشت احمد شاه مسعود در تیراندازی و قتل توسط افراد مسلح به شهر هرج و مرج تبدیل می شود، روزی که بر آن نام قهرمان ملی نهاده اند! 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۸    ۱۳۹۵/۶/۱۸ کد خبر: 120853 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،طی سه سال گذشته در روز بزرگداشت احمد شاه مسعود، گروه های مسلح با تجمع و تیراندازی دست به قتل می زنند و فضایی ناامنی را بر شهر حاکم می کنند.

کابل در ماه گذشته، شاهد حاشیه های دفن دوباره حبیب الله کلکانی بوده است، از یک سو مخالفت نظامی جنرال دوستم و از سوی دیگر جهت گیری عده ای از پشتون ها نسبت به این اقدام، پایتخت را در آستانه رویارویی قومیت ها قرار داد و کوچکترین غفلتی می توانند این خطر را به واقعیت بدل کند.

در حالی که بزرگداشت این روز و نامگذاری قهرمان ملی برآن با تلاش تاجیک ها صورت گرفته است و آنچنان که از سوی این قومیت به رسمیت شناخته می شود از سوی دیگر اقوام تجلیلی صورت نمی گیرد.

برگزاری مراسم ها و بزرگداشت ها در کابل و دیگر مناطق شهرها باید در آرامش و با مسوولیت پذیری مقامات و برگزار کنندگان باشد و نباید مردم حتی در مراسم های قانونی و دولتی، هرج و مرج حاکم شود و مردم قربانی دهند!

دو روز قبل نیز کابل در حمله های انتحاری و انفجار رنگ نظامی به خود گرفت و در این رویداد 41 تن کشته و 110 زخمی شدند و چند تن از مقامات عالی رتبه وزارت دفاع نیز در میان کشته شدگان بودند که نشان می دهد حتی امنیتی ترین نهاد دولتی نیز بسیار آسیب پذیر است.

اینکه پایتخت در حملات کم تعداد نیروهای مخالف فلج می شود و با یک جرقه، درگیری قومی تمامی کشور را در بر می گیرد، شکی نیست اما در هفته ای که با نام شهید و عنوان قهرمان ملی افغانستان معرفی شده است، وجود افراد مسلح و تیراندازی و قتل که هیچ سنخیتی با گونه رویداد ها ندارد، نشان از ضعف دستگاه امنیتی و استخباراتی کشور دارد.

از سوی دیگر تاریخ این هفته در تقویم مشخص است و تجربه سال های قبل نشان داده است که عده ای به دنبال هرج و مرج در این بازه زمانی هستند پس تعیین برنامه برای مقابله با این گونه حرکت های خطرناک قابل پیش بینی و اجرا است و دیگر دستگاه امنیتی بهانه ای برای قافلگیر شدن مانند حملات اخیر کابل ندارند.

احمد ولی مسعود، رییس بنیاد شهید مسعود، روز دوشنبه در صحبت با رسانه ها با بیان اینکه بر اساس شرایط و وضعیت فعلی کشور قرار بر این شد تا هفته شهید امسال هفته وحدت ملی نامگذاری شود، تاکید کرد که کاروان هایی که در سطح شهر بی نظمی ایجاد می کنند مربوط به بنیاد شهید مسعود نیست و نیروهای امنیتی باید با هرگونه بی نظمی در سطح شهر برخورد کنند.

مسعود از کاروان هایی که طی سه سال اخیر باعث آزار و اذیت مردم در سطح شهر کابل شده اند، خواست که با آرمان شهید احترام بگذارند و از گشت و گذار بی جهت خودداریی کنند.

گفتنی است که برای مقابله با بی نظمی ها در 18 سنبله روز بزرگداشت احمد شاه مسعود، سیاستمداران حوزه شمال که مسوولیت برگزاری این گونه مراسم ها را دارند باید با نیروهای امنیتی همکاری کنند تا نه چهره قهرمان خدشه دار شود و نه مردم در این هفته در ناامنی به سر برند، در این راستا نقش رییس اجرایی برای کنترل اوضاع بسیار پررنگ است.

تروریستان در حمله های مداوم خود پایتخت را ناامن و بی ثبات می کنند و دیگر جایی برای اختشاش های گروهی در مراسم های ملی نمی ماند، در این میان نیروهای امنیتی و مسوولان برگزاری مراسم های هفته وحدت نه در حد یک قهرمان بلکه در حد انجام وظایف خود می توانند اقدام کنند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تجلیل که دران موتر پیشکان شارگشتک فیرهای هوائی نباشد این ساعت تیری نشد درتمام سال یک روز داریم بگذارند تا خوب میله کنیم

>>>   این روز دزدان چپاولگران ملی بهتر است تجلیل نه شود.
زلمی

>>>   تجلیل روز دزدها برای دزدها مبارک باد!

>>>   یکی از نطاقان زیاد آرمان مسعود و آرمان فهیم را یاد کرد! اجازه است سوال کنم "آرمان" آنها چه بود؟؟؟ یک آرمان که "تقدیس" کلکانی دزد بود!! بر آورده شد دیگر چه میخواهید؟

>>>   هشدار معنا دار ارگ به گردان های خیابانی شورای نظار
زیر آستین ارگ، چیزی پنهان است
رزمایش هیجانی و مسلحانه در سالروز شهادت آخرین چریک قرن بیست را هیچ نیرویی نمی تواند سد کند.
بر گرفته از گزارش نامه افغانستان
گل نبی احمد زیی قوماندان گارنیزیون کابل :
"فردا در روز " سالگرد احمد شاه مسعود" به هیچ صورت به افراد مسلح غیر مسوول ،قطار های وسایط تنظیم شده و افراد بی و بند و بار که نظم شهر را برهم می زنند اجازه گشت و گذار در شهر داده نخواهد شد.در این زمینه به کمیسیون برگزاری مراسم و بنیاد احمد شاه مسعود نیز کتبی اطلاع داده شده است. نیروهای امنیت ،پولیس و اردو در تمام شهر امنیت شهروندان را تامین خواهند کرد. "
اشاره: پلیس ونیروهای امنیتی هرگز با مردم نخواهند جنگید. جنگی را که ارگ پلان کرده، پس لگدی اش غیرمنتظره خواهد بود. حکومت به این بهانه قصد دارد تمهیداتی به ظاهر موجه راه بیاندازد تا انتقام رستاخیز خیابانی برای ظهور آبرومند و دوباره حبیب الله کلکانی را بگیرد. همه چیز پیشاپیش شکست خورده است. گل نبی خان اگر در گفتار خود صادق است، مسیرهای تروریزم را که پوره برایش معلوم است، افشا و انسداد کند. هفت صد تروریست اعدامی زیر ریش شان در زندان خوابیده است.

>>>   عتيق الله ارگوني خبر داده است كه يك چهاراهي در ولسوالي ارگون پكتيكا امروز به نام شهيد احمد شاه مسعود نامگذاري شده است.

>>>   حنیف اتمر وستون پنجم بخاطر بر هم زدن این مراسم و بدنام ساختن هواداران قهرمان ملی بودجه‌ای اختصاص داده اند
افرادی را اجیر کرده اند.
از نیروهای امنیتی بخصوص پولیس کمک نگیرید.
چون قومندان پولیس کابل در بر هم زدن این مراسم خودش سهم میگیرد

>>>   پانزدهمین یادواره اسطوره بی بدیل، قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود گرامی باد.

>>>   پانزده سال قبل اسامه ، ملا عمر و "آي اس آي"پاكستان نامردانه مسعود قهرمان را در كنارم به شهادت رسانيدند. ملت افغانستان رهبر با وقاري را از دست داد و من رفيق وفا داري را . چه رهبر با تقوا و صادقي بود! رحمت خدا نصيب همه ء شهدا باد .
با محبت
مسعود خليلي

>>>   امروز را تا ساعت 2 خوابیدم ساعت 2 رفتم کمی گوشت بیاورم. به شوخی به دکاندار گفتم که اینه انشاءالله از دست مرده پرستان بیغم شدید بخیالم ای طرفا نامده بودند.میدانید دکاندار چه کفت:
" ... گاوها امده بودن ایقه فیر کردن که پرسان نکو..."!!

>>>   اگر زور مردم نباشد فاتحه اقوام غیر اوغان خوانده است. پس تا می توانیم با این.... ها مثل خود شان رفتار کنیم. از هر زوری که در مقابل قبیله تمامیت‌خواه باشد استقبال می کنیم.

>>>   اگر براستی برای شهدا ارادت دارید بروید خون اهدا کنید ببینیم چند نفر میرود؟؟؟
ر

>>>   جوانان روند سبز هستند

>>>   دل پشتون ها بد

>>>   تجليل از شهادت مسلمان در اسلام جاي ندارد، حرام قطعي است، بهترين تجليل آن ميبود كه پول مصارف گزاف اينروز را براي فقرا و محتاجين كمك ميكردند. رسول أكرم (ص) ، خلفاي راشدين و صحابه كرام (رض) هيچ وقت امر و حتي أشاره به تجليل از مرگ و يا شهادت خود و ديگران نكرده اند. بگذاريد ارواح شهداي ما آرام باشند.

>>>   اگر مرد هستند برن اروزگان وهلمند بجنگند در کابل جلوی مردمی بی دفاع مانور ندهند بچه سوسلها....

>>>   شیران خراسان و سلحشوران مقاومت ، زنده باد ؛
آنهایی که در زیر پست‌های من گفتند ( اوباش‌ها ) اگر غیرت دارید و یا داشتید جلو‌شان را میگرفتید و آنها را پیش روی‌شان اوباش میگفتید که اوباش گفتن را نشان تان میدادند .

>>>   با قتل و تیراندازی به استقبال قهرمان می روند!
ان هم با سلاحیکه از بیت المال دزدیده!!!
حیف است به روح قهرمان ما که لشکر بعد از او براستی رمه سقاو بودند نه وارث مولانا و...زیرا این دزدان وندباز شورای نظار به ریش بابا یا قوم بزرگ ّشتون که تعداد شاهان ان در تاریخ از شمار برامده است , ریشخند میزند! بروید وتاریخ را ورق بزنید!!!
این همه قوم ستیزی است وبس!
چرا! شاید این بخاطر نا امیدی بیش از حد تاجکان باشد زیرا تا جکان در هزار سال گذشته شاه نداشت مرد ی نداشت تامانند مسعود تا لحظه اخیر نمایان شده باشد!
ایا تاجکان در بربر روس صدا بلند کرد ؟نه!چهاد کرد نه! امان الله خان برایش پیشنهاد کمک برای جهاد کرد اما چای ناخورده جنگ نکرد!
من باور دارم که شما بعد ازین هر دزد شورای نظار که لب به گور دارند در جمله سلاطین خود خواهید شمد!!!!

>>>   نسبت به انتحار و انفجار خوبتر است

>>>   به امیدی روزی هستم که افغانهاازتوهین باهم دیگردست بردارندتعجب آوراست باوصفی که هم شهروندان دادی ازبی امنی ومشکلات میزنندوازسوی دیگرهرفردی این وطن به توهین هم دیگرپرداخته اند نه احترام بابزرگانه دراین وطن وجودارد ونه هم شفقتی پس چطور امید برترشدن دارید درحالی که خودبه خرابی می کوشید خدمت ونکوی پشتون تاجک وازبک وغیر ذالک نمی خواهداگر کسی بدکرده تونیکوی کن تابدی های آن جبران شودچراکه شهروند توهست.ظلم تنها خوردن مال دیگران نیست توهین وتهقیرنیز ظلم وگناه کبیر است توهمین اندازه بدی درتوانت است انجام میدیهی ازدیگران گله مکن فضل خدا فاضل افسروزارت دفاع ملی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است