حکومت ها هیچگونه ارجی به آزادی بیان نگذاشتند
وقتی ما ضعف ها و کم کاری ها و خیانت های حکومت را مطرح می کنیم برخوردهایی خشن و دشمنامه مشاهده می شود و زندان ها از این منتقدان پر می شود و یا ترورها علیه این افراد آغاز می شود 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۱۹    ۱۳۹۵/۶/۱۷ کد خبر: 120760 منبع: پرینت

پس از سقوط رژیم طالبان، مطبوعات و آزادی بیان، فربه ترین دستاورد حکومت سیزده ساله رییس جمهور کرزی به حساب می آید. دقیقا همین رسانه ها بوده اند که حقیقت ها را بیان کرده و آنها را انعکاس داده اند. رسانه ها توانسته اند رویدادهای مهم ملی و بین المللی را به آگاهی مردم برسانند. حکومت افغانستان تا چه اندازه به آزادی بیان توجه کرده است؟

بشیر بیژن، معاون نهاد خدمتگزاران کابل در برنامه «راه حل» گفت: با این طرز دید موافق نیستم که موجودیت صنف بسیار بزرگی از رسانه ها و آزادی بیان محصول حکومت چهارده ساله افغانستان باشد. اگر آنها واقعا در این زمینه صداقت، اراده و علاقه ای می داشتند، از داشته های خودشان به گونه ای حمایت می کردند که امروز مردم به آنهاتکیه می کردند.

وی، با بیان اینکه رشد رسانه ها در افغانستان محصول مبارزه یک قشر متعهد از مردم افغانستان است، افزود: پس از سقوط طالبان حکومت در این زمینه کاری مثمری انجام نداد و دربسیاری از اوقات شاهد برخوردهای بسیار خشن از سوی حکام افغانستان با رسانه ها و اصحاب رسانه ها بوده ایم. طالبان و گروه های دهشت افکن نیز این برخوردها را نیز داشته اند و حکومت ها نیز به این موضوع دامن زده است. چرا که این حاکمان افراد متعهدی نبوده اند. در طول حکومت آنها افغانستان به تاراج رفت و در این مدت ظلمی شد که در طول تاریخ، مردم تجربه نکرده اند. این حاکمان تمام تلاش شان را کردند تا بتوانند رسانه ها و اصحاب آنها را تضعیف کنند و علیه آنها فعالیت کنند.

بیژن، در خصوص خصومت حکومت با آزادی بیان گفت: آزادی بیان از سوی حکومت هیچگونه حمایتی نشده است. وقتی ما ضعف ها و کم کاری ها و خیانت های حکومت را مطرح می کنیم برخوردهایی خشن و دشمنامه مشاهده می شود و زندان ها از این منتقدان پر می شود و یا ترورها علیه این افراد آغاز می شود پس هیچگونه آزادی بیانی در این زمینه وجود ندارد.

معاون نهاد خدمتگزاران کابل، رشد رسانه ها را محصول تلاش خانواده رسانه در افغانستان دانسته و بیان داشت: همه دستاوردهایی که در زمینه رسانه در افغانستان داریم محصول تلاش جوانان بی باک و شجاعی است که از هیچ چیز نترسیدند تاسطح آگاهی مردم را از آنچه در حکومت و جامعه می گذرد بالا ببرند. حکومت ها در نظام جدید هیچ گونه ارجی به آزادی بیان نگذاشته اند.

بیژن، در خصوص برنامه های حکومت برای سرکوب رسانه ها اظهار کرد: متاسفانه افغانستان همیشه ابزاری برای اهداف بیگانه ها بوده است پس رسانه ها باید در خدمت مردم افغانستان و در زمینه خنثی سازی این اهداف باشند. هم اکنون حلقاتی در حکومت و درون ارگ وجود دارند که سرگرم طرح برنامه هایی برای رسانه هایی که به صورت حقیقی می خواهند واقعیت ها را به اطلاع مردم برسانند، هستنند. ما اینگونه زمزمه ها را می شنویم و این خطر وجود دارد.

وی، در پایان گفت: در حال حاضر اشرف غنی و عبدالله شعارهای فراوانی در مورد آزادی بیان می دهند اما هچیگونه عملی ندارند. اگر شعارهایی که آنها در رسانه ها می دهند عملی شود، حالا باید افغانستان مانند فرانسه و کشورهای اروپایی در آزادی بیان می بود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بعضى ها عالم اند و خوب مى دانند اما سخنرانان خوب نيستند و نمى توانند مردم را جلب كنند!
بعضى ها خوب نمى توانند بنويسند و زياد هم نمى دانند اما سحنرانانى خوبى اند!
بعضى ها نه عالم اند و نه سخنران خوب، اما ستراتژيست خوبى اند و خوب طرح مى ريزند!
بعضى ها هيچ يك از موارد بالا را دارا نيستند و اما طرح و برنامه را خوب عملى ميكنند و در واقع پياده نظام و نقطه عمل همه موارد بالا اند! درود به اين پاسداران !
بعضى ها فقط ميخوابند، نان ميخورند و بيت الخلاع ميروند. انگار براى همين كار خلق شده اند هـيچ مسوليتى در مقابل زندگى ، مردم، شرايط زندگى به دوش نمى گيرند فقط از شرايط و إمكانات كه ديگران محيا كرده اند استفاده ميكنند!
ما به همه موارد بالا نياز داريم بجز مورد اخر!
پا نوشت: هدف از مسوليت پذيرى كار براى سير كردن شكم نيست چون اين مسوليت را همه دارند!

>>>   کرزی و غنی احمدزی از اوغان گرایی در حاکمیت شان به سرعت حمایت و تقویت کردند.
یک سازمان امریکایی در بررسی وضعیت دوره حاکمیت کرزی و فعلی افغانستان و در توصیف کرزی و احمدزی " نوشته است که غنی مشاورانی از قوم و قبیله‌اش را گرد آورده است و از دوام حاکمیت اوغان گرایی حمایت می‌کند.

>>>   نامه سرگشاده عنوانی دستگاه های امنیتی !
اگر میخواهید امنیت کابل بهبود یابد و تا اندازه زیاد از یورش های دهشت افگنانه جلوگیری شود، گاه گاهی بصورت ناگهانی خانه و مهمانخانه های کرزی را زیر توجه قرار داده و تلاشی نمایید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است