برگزاری نشست افغانستان، ایران و هند در تهران
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۴    ۱۳۹۵/۶/۱۱ کد خبر: 120526 منبع: پرینت

دومین نشست مدیران‌کل وزارتخانه های ایران، افغانستان و هند روز گذشته در تهران برگزار شده است.

به گزارش تسنیم، دومین نشست مدیران‌کل وزارتخانه های ایران، افغانستان و هند روز گذشته در تهران برگزار شد. در این‌گفتگوها طیف گسترده ای از موضوعات مشترک مورد علاقه شامل تحولات اخیر در منطقه و همکاری های سه جانبه سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

در بررسی آخرین تحولات منطقه و افغانستان سه طرف بر نیاز به همکاری منطقه ای برای مبارزه با تهدید تروریسم و افراط گرایی تاکید کردند.

در خصوص توافقنامه اخیر امضاء شده توسط سه کشور برای توسعه مسیرهای ترانزیتی به افغانستان و منطقه از طریق بندر چابهار، توافق شد به منظور کسب آمادگی برای استفاده بندر چابهار، جلسات و سمینارهای تخصصی مورد نیاز بین کارشناسان مربوطه و نمایندگان بخش تجاری و صنعتی برگزار شود و نتایج در نشست بعدی مدیران کل که در کابل برگزار خواهد شد مورد بررسی قرار گیرد.

سه طرف همچنین زمینه های همکاری احتمالی در قالب روند قلب آسیا - استانبول را مورد بررسی قرار دادند.

اولین نشست سه جانبه مدیران کل سه کشور ماه جوزای گذشته در دهلی برگزار شده بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب است که نماینده مخل پاکستان در جلسه شان وجود نداشته اگر وجود میداشت حتما اخلال گری خود را را بخاطر ناکامی این جلسه انجام میداد .

>>>   راه نجات از اسرائیل اول باید از محاصره اش خلاص شویم

>>>   طرفین ایران و هند درین جلسه از دولت افغانستان بخاطر تلفات دو طرفه شان در مبارزه علیه تروریزم ابراز یدر دانی کرده و آرزو کردند که خداوند اجر این تلفات مردم شجاع و با غیرت افغانستان را در روز قیامت برایشان اعطا فرماید.
بعداً همه حاضرین جلسه به یک صدا گفتند:
آمین یا ربالعالمین.

>>>   اشتباه دولتمردان افغانستان از ابتدا بر این پایه استوار بود که با ایران برادروار وارد نشدند و امیدشان را به امریکا و پاکستان گره زدند .
عایشه از تهران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است