تعقیب قضایی اپل به دلیل اشکال لمسی آیفون 6
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۶    ۱۳۹۵/۶/۱۰ کد خبر: 120429 منبع: پرینت

عده ای از کاربران گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus که مدعی هستند وجود اشکال در طراحی موجب توقف عملکرد صفحه لمسی این گوشی ها می شود، شرکت اپل را تحت تعقیب قضایی قرار دادند.

رویترز، وجود اشکال در عملکرد صفحه لمسی گوشی های iPhone هفته گذشته در قالب مقاله ای تحت عنوان «بیماری لمسی» توسط شرکت iFixit در وب منتشر شد.

براساس دادخواست کاربران، شرکت اپل از مدت ها قبل نسبت به این عیب که معمولا پس از ظاهر شدن یک نوار خاکستری روی صفحه نمایش گوشی پدیدار می شود، آگاهی داشته، اما از اصلاح آن خودداری کرده است.

شاکیان علت این عیب را عدم استفاده اپل از لایه محافظ فلزی برای حافظت از اجزای مرتبط با حسگرهای صفحه لمسی گوشی عنوان کردند. این شیوه طراحی قبلا در گوشی های iPhone 5 نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

در این دادخواست که به دادگاه سن خوزه واقع در ایالت کالیفرنیا تقدیم شد، آمده است:گوشی های iPhone به دلیل عیب موجود در صفحه نمایش لمسی، فاقد کارآیی لازم به عنوان گوشی هوشمند هستند.

در این دادخواست شرکت اپل به فریبکاری و نقض قوانین حمایت مصرف کننده ایالت کالیفرنیا متهم شده است و شاکیان خواهان پرداخت غرامت شده اند.

شرکت اپل در طول 9 ماه اول سال مالی جاری، 166.4 میلیون عدد گوشی iPhone مجموعا به مبلغ 108.5 میلیارد دالر به فروش رسانده است.

شرکت اپل هنوز هیچ گونه اظهارنظری در رابطه با این دادخواست نکرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   صفحه لمسی (تچ سکرین) ها به مربع های خورد میکروسکوپی تقسیم شده است. یک پروسیسور ذرات چارچ شده منفی و مثبت را از طریق خطوط میکروسکوپی این صفحات لمسی به این مربع های میکروسکوبی میفرستد. در نقاط متقاطع این مربع ها ذرات چارچ شده مثبت و منفی یکدیگر را جذب میکنند و در نتیجه مانع از حرکت ذرات میشوند.
زمانی که ما با انگشت خود بالای صفحه در هر نقطه این مربع فشار میدهیم، ذرات چارچ شده مثبت نوک انگشتان ما، ذرات منفی چارچ شده صفحه لمسی را جذب میکند و در نتیجه ذرات مثبت چارچ شده صفحه لمسی در منطقه لمس انگشتان ما به حرکت می آیند و موبایل ما حس میکند که ما همان منطقه را لمس کرده ایم، در نتیجه چیزی که در همان منطقه نوشته شده است، صفحه اش باز میشود.
بنأ اگر شما یکپ صفحه لمسی را بغیر از انگشت تان با هر چیز دیگر تماس بدهید، صفحه از خود عکس العمل نشان نمیدهد، چون ذرات چارچ شده ندارند.
بنأ عوارض صفحه های لمسی آی فون ها یا در پروسیسور شان است و یا در خطوط خود صفحه لمسی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است