نگاه رییس جمهور غنی به شهید مزاری
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۹    ۱۳۹۵/۶/۹ کد خبر: 120381 منبع: پرینت

رييس جمهور واقعيت اي كه سال هاي دراز كتمان شده بود را بيان كرد.

رييس جمهور اشرف غنی: "شهید مزاری را بخاطر آن شهید وحدت ملی اعلان کردیم که مسیر تاریخ را تغییر داد." اما فكر كنم اينبار واقعيت تلخي را رييس جمهور بيان كرده است چون سال هاي دراز اكثريت شهروندان اين كشور در زير طلسم تبعيض، تعصب، استبداد، ظلم... زندگي كردند اما مزاري به هر شيوه اي كه بود به ميدان آمد ريسمان را از كمر مردم اش دور و بلاخره بيداري و مسير قلم را به شهروندان كشور به ارمغان آورد. من روي چگونگي مبارزه مزاري حرفي ندارم.

مسعود انصار


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعیت همین بود که گفته است جناب رئیس حمهور.
ع

>>>   زنده باد بابه راه شان ادامه ویاد وخاطره آن گرامی وجاودان باد

>>>   خداوند رهروان و دوست داران مزاری را با ایشان در روز قیامی یکجا محشور فرماید. آمین

>>>   روحت شاد و يادت گرامي بابه بزرگ

>>>   به گفته شاعرهم وطن، کاش کبوترباخزان سردمی ماند، به جای این همه آدم نماها یکی می ماندامامردمی ماند.‌

>>>   اگر بابه مزاری آدم نیک نمیبود مانند دگر رهبران خود را نگهمیداشت اما این ابر مرد تاریخ به جهان درس انسانیت آموخت. حرف های این مرد عاقل و با خرد را در سخنرانی هایش همگی میشنود این مرد عالم و با خرد همیشه داد میزد آی مردم لوی جرگه برگذار کنید و حکومت را قانونی بسازید جنگ راه حل نیست . و این ابرمرد به تمام قشر جامعه احترام داشت کمیته زنانه با صلاحیت را ایجاد نموده بود برای مردم میگفت در هیچ حالت با مردم عام از خشونت کار نگیرید. و همیشه در بین افرادش مفکوره هم پذیری را تبلیغ میکرد. خواستش قدرت و چوکی نبود خواستش ارامی مردم و تحقق عدالت بود. هیچ سرمایه مادی بعد از خود به جا نگذاشت هیچ بلند منزل ندارد. شعارش خدمت به مردم و مردن در بین مردم بود که تحقق یافت خداوند روح این مرد غیور و شهید واقعی عدالت آزادی و معنوی را با روح مطهر شهدای اسلام یک جا داشته باشد ما مردم به هرآنکس که مفکوره مردم سالاری داشته باشد از بین مردم بخیزد و در بین مردم بی استد احترام داریم و حمایت میکنیم مهم نیست که از کدام قوم تبار باشد ما ایمان و اراده سالم اش را دوست میداریم نه قواره و تنه اش را روحت شاد باد مرد جاودان تاریخ به افغانستان عزت بخشیدی به تمام شهدای افغانستان درد میفرستیم.

>>>   به تمام شهدای افغانستان درود و سلام میفرستیم و احترام داریم و امیدواریم خداوند در رجمت اش را بروی افغانستان باز نموده ما را از این معرکه خطرناک و مهلک نجات دهد تا دگر شاهد شهادت فرزندان این سرزمین نباشیم. خداوند تلک سازان را در صید تلک شان گرفتار نماید تا از سر مردم ما دست وردار شده بخود مصروف گردد
آمین با رب العالمین

>>>   چاپلوسی میکند و هدف دارد. او امام حسین را هم نواسه خدا معرفی کرده بود.

>>>   روح مزاری شاد، فقد عدالت می خواست و بس نه زیاد و نه کم.

>>>   اشرف غنی میگوید
"شهید مزاری را بخاطر آن شهید وحدت ملی اعلان کردیم که مسیر تاریخ را تغییر داد."
از اشرف غنی باید پرسید که آیا خودت معنی " تغیر مسیر تاریخ" را میفهمی یا هر چیزی که به زبانت آمد میگویی؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است