تفرقه گرایی، عملکرد جاسوسان غرب در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۴    ۱۳۹۵/۶/۷ کد خبر: 120242 منبع: پرینت

وحدت و همبستگی مقوله‏ ى ارزشمندى است که همه‌ ی مسلمانان از آن به نيكى یادکرده و به عنوان يك آرزو و آرمان بلند در پى تحقق آن هستند.

ملت افغانستان که 99 درصد آنها مسلمان هستند، اگر متحد شوند ملتی قدرتمند را تشکیل می دهند که هیچ قدرتی توان رویاروی با این ملت متحد را نخواهد داشت، در برابر هر یورشی تاب آورده و با هر شکم گرسنه ای مقاومت خواهند کرد. از این‌ رو جریان‌ های استکباری برای پیش برد اهداف خود، اشخاصی را تربیت و پروش میدهند که در راستای اهداف آنان گام بر دارد.

به عنوان نمونه می‌توان از «موسي چومبه» قاتل «پاتريس لومومبا»، نام برد كه در مدرسه مذهبي آمريكايي «متديست» تحصيل كرده و با كمك بلژيكي ها توانست پس از كسب قدرت در كنگو، پاتريس لومومبا، رهبر انقلابيون را به قتل برساند تا بتوانند ثروت آن کشور را به یغما ببرند.

یکی از عملکردهای اشرف غنی تفرقه گرایی منطقه ای و قومی و لسانی است چنین عملکردی در راستای اهداف استعمار گران است.همفر انگليسي در كتاب خاطرات خود تقریبا شبیه آنچه که امروز در افغانستان در حال اتفاق افتادن است را بیان کرده است. قسمتی از آن را مرور می کنیم:

«دبیر کل وزارت مستعمرات انگليس، كتابي به من داد تا طي دو روز آن را مطالعه كنم، نام كتاب اين بود «چگونه اسلام را نابود كنيم؟» به راستي كه محتواي اين كتاب براي من بسيار جالب و براي فعالیت‌ های آینده‌ ام بهترين برنامه بود. پس از آنكه كتاب را به دبیر کل برگرداندم به من گفت: دانسته باش كه تو در اين ميدان تنها نيستي... هرگاه عروس درياها (انگلستان) توانست اسلام را از هم بپاشد و بر كشور هايش تسلط پيدا كند، جهان غرب و مسيحيت را شاد خواهد كرد، زيرا طي دوازده قرن مسلمانان بر اوضاع مسلط بوده و هر هجومي را از خود دور می‌ساختند.

امروز حكومت انگليس در فكر اين است كه اسلام را از درون و با نقشه قبلي و مطالعه‌ ی دقيق و به مرور زمان نابود سازد. عوامل ما در تركيه با زيركي و هوشياري خاصي همين نقشه را عملي می‌کنند و در بين مسلمانان راه يافته و به منظور تربيت فرزندانشان مدارسي باز كردند و كليسا ها را در ميان آنان بنا كرده و شراب و قمار و فحشا را در ميان آنان رواج داده‌ اند و جوانانشان را نسبت به دینشان مشكوک ساختند و ميان حکومت‌ های مسلمانان اختلافاتي ايجاد كردند و خانه های روساي آن‌ها را با زنان زيباي مسيحي پر كردند تا شوكتشان ضعيف شود و دین‌داری آنان رقيق گردد و الفت و وحدتشان از بين برود.»

منبع: کتاب خاطرات مستر همفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا مسلمانان نمی توانند که برعکس تصامیم انگلیس وامر یکا چنین کاری را انجام بدهند
افتخارات اسلام در چه است از روزیکهالله اکبر گفته شده انسانها کشته میشوند وخود شان خون یکدیگر را میریزند .مانند داعش طا لبان القاعده .
اایا مردم یمن مسلمان نیستند
مردم افغانستان چه گناهی دارند
مردم سوریه بکدام جرم در این 5سال مورد کشتار بی رحمانه قرارداده شده اند .
این همه از بی غیرتی خود مسلمانان است . کلمه توحید شان یکی قران شان یکی خداوند را با همه صفاتش می شناسسد ولی بی اتفاق اند زیرا که راه اند یشه علمی ودانش فلسفی شان صعیف ومطا بق شرایت قرن 20 .21 نیست
ک.م از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است